Subutex ja huimaus

Onko buprenorfiini paska opioidi?

• Ei
  • Kyllä

0 voters

Alotin n. 5 päivää sitten subun käytön ja olen sitä nyt joka päivä vetänyt. Nyt olen huomannut että kun lähden kävelemään pitkiä matkoja niin alkaa huimaan tosi paljon ja tulee huono olo…laatta meinaa lentää. Johtuuko se korkeesta/matalasta verenpaineesta? Ensimmäisinä päivinä ei ollut mitään tälläistä.

Välillä myös tulee ihme särkyjä käsivarsiin ja ranteisiin :open_mouth:
Vaikka nää sivuoireet tuleekin niin olo on silti hyvin euforinen :sunglasses:

Muista opiaateista ei oo koskaan tullu mitään vastaavaa

Onko muilla samanlaisia oireita? Meneekö noi tollaset oireet ohi kun vähän aikaan on käyttänyt

Ps. Ei tarvitse alkaa saarnaamaan kuinka paska opioidi bupre on ja että “ei kannata käyttää jäät pian koukkuun”. Ette ole vanhempiani joten antakaa olla :slight_smile:

halooo?

Kyllähän subu voi aiheuttaa pahoinvointia kävelit tai et alussa. Verenpaine kannattaisi mitata, mutta käytännössä subu usein laskee verenpainetta, mikä siis selittäisi huimauksesi.

Mitään särkyjä en ole sen kuullut aiheuttavan ranteisiin tai käsivarsiin.

Okei no kannattaakohan ottaa jotain verenpainelääkettä jos huimaa? Mulla olis pari orloccia tossa… :open_mouth:

Älä ota ihmeessä ainakaan verenpainelääkkeitä, ne vaan alentaa sitä verenpainetta lisää (juurikin mm. tuo Orloc) ja sitten vasta huimaa entistä enemmän. Ei tohon verenpaineen laskuun ole juuri mitään poppakonsteja, se on yksi haittavaikutuksista. Varmasti siihenkin tottuu paremmin ajan myötä. Olis myös hyvä tietää miten alhaalla se verenpaine on, ettei mene liian alas jolloin en suosittele lisäsubuja.

Tietysti jos yrität pitää itseäsi vähän liikkeellä niin verenpaine ei mene niin matalalle, kun vain levyttämällä. Mutta mitään himoliikuntaa en suosittele.

No tietysti sit taas amfetamiini nostais paineita ja pulssia, mut se nyt menee jo vähän niin ja näin. Jos hakee hitaalta oloja ja sit vetää nopeita. Mut kyllä sitä monet ottaa kaikkea sekasin, joskaan mitään en suosittele ikinä kenellekään! :confused:

Olennaista olisi tietää kuinka alas ne paineet laskevat. Tuskinpa tuossa silti mitään hätää on, kuuluu pelin henkeen.

Kantsii myös pitää huolta et sokeriarvot on kunnossa, saattaa pistää huimaan jos ei mitään oo syönyt.

Meinasit sit ihan ehdoin tahdoin ittes koukuttaa?

ei tulisi mieleenkään oon sitämieltä että ihmisen mieli on se joka luo riippuvuuden ja sitä ei voi varoitteluilla ja pelotteluilla estää(äly ja tieto on tehokkaampia ennaltaehkäisyjä), eikä subu ole paha aine jos ei jokapäivä käytä, reflat on sit taas vittumaiset kun ei tunnu loppua tulevan mutta senhän jo varmaan tiedätkin.
miksköhän alkosta ei varoitella yhtä paljon tyyliin parikertaa ku juot nii sit menee sinolitkin kurkusta alas ja kusee&paskoo housuihinsa :laughing:

Enpä osannut äänestää sen enempää kyllä tai ei, koska en nyt oikein tiedä, mitä tuolla “paskalla” tarkoitetaan tai miten ainakaan itse “paskan” tässä yhteydessä tulkitsisin :confused: :laughing: . Siinä mielessä bupre on paskaa IMO, että melko vittumaisen riippuvuusongelman olen onnistunut itselleni sen kanssa kehittämään, vaikkei se tietenkään ole aineen X vika, jos joku raukka siihen menee pahemman kerran koukkuuntumaan, vaan kyllä syypää taitaa loppupeleissä löytyä ihan peilin syövereistä, vaikkeivat nämä riippuvuus-/päihdeongelmat niin yksinkertaisia suinkaan olekaan. Vaikutukseltaan buprenorfiini ei mielestäni ole paskaa. Enhän mä sitä koskaan olisi ongelmaksi asti kiskonut, jollen olisi suuresti pitänyt sen vaikutuksesta :mrgreen: .