Terve!
Minulla on menossa tuo Subutex-korvaushoito injektiona. Alussa oli 2 kertaa 300mg… sitten pudotus 100mg kerran kuussa. Kuinka pitkällä aika välillä vähentely/lopetus kannattaa tehdä? Kannattaako vähentely tehdä Buvidal:illa, koska siinä on noita määriä eri aikajaksoille paljon suurempi valikoima. En ennen korvaushoitoa käyttänyt subutexia edes pitkään. Koitin sepelvaltimotaudista alkanutta masennusta hoitaa subutexilla, joka johti vain pahemaan masennukseen. Minulla on edelleen masennus, joka ei ole hallinnassa vieläkään. Onko lopettaminen sellainen koitos, että ennen lopetusta masennus olisi hyvä olla paremmalla tolalla? Lisääkö lopettaminen tuota masennusta? Minulla aloitettiin katkolla korvaushoito, kun olin todella masentunut…ja silloin se auttoi kyllä. Nyt haluaisin lopettaa, mutta mietityttää että paheneeko nykyinen masennus entisestään ja kannattaako odotella että masennus on ensin hallinnassa. Sitten vasta lopettaa. Kuinka nopeasti tuon lopetuksen voi tehdä hallitusti/vähentämällä. Jos lopettaa tästä kokonaan kuin seinään, niin tuleeko kovasti vieroitusoireita ja hankalaa…sekä mahdollisesti pahennus masennukseen. Korvaushoidossa olen ollut viime keväästä. Jatkuvasti nukuttaa, sukupuolihommat ovat caput jne… Olisiko jopa mahdollista, että korvaushoidon lopetus edistäisi masennuksen loppumista vai onko se varmasti toisin päin, että pahenee, Nyt ei ainakaan tunnu, että tuosta hoidosta juuri hyötyä on enää. En pelkää retkahtamista, koska en varsinaisesti pitkään subua käyttänyt ennen korvaushoitoa (noin 1 kk). Jos seinään lopettaa, niin diapamit varmaan auttaisivat vieroitusoireisiin ja olisiko lyrica lisäksi. Tuleeko edes välttämättä kovia vieroitusoireita. Vai jatkanko kiltisti korvaushoitoa, kunnes masennus ensin on hallinnassa. Sori sekavaa kyselyä ja toistelua…