SUBU JA SEULAT

Nojoopajoo.
Eipä oo tullu ajotunneilla juuri selvinpäin oltua mut nyt pitäs kai olla.
Mun lekuri on puoskari, se on totta. Se siis kirjotti siihen todistukseen et PÄIHDERIIPPUVUUS: ON. VAIKUTTAA AJOKYKYYN: EI. Ja sieltähän se koulun kautta kyttälään eilen läks. Joku osahan siitä paperista menee suoraan sinne myös.
No vittu, se nähään sit ens viikolla kuin käy. Kaverille kävi niin ku kaks vuotta sit ajo korttia et kytät tsekkas rekisterin ja seulat määräs, jätkällä ei oo vieläkään korttia ku ei oo pystyny jatkuvan polttelun takia käyä kusemassa…
Mut kiitti neuvoista ym.

Kuuleppas nyt. Minä en ollut autokoulussa yhdelläkään teoria/ajotunnilla selvinpäin. Yleensä olin subun/oksikodonin, rauhoittavien ja alkoholin vaikutuksen alaisena. Ajoin kerran moottori pyörää(suoritin kummatkin)subu, vauhti, bentso, viina ja kannabis päissäni eikä kukaan koskaan tajunnut mitään. Oli kätevää kun vastapäätä oli eräs baari, otin siellä kuppia ja kävin autokoulun vessassa vedoilla.

Muistan kerran kun olin ottanut vain subua ja olin lähdössä ajamaan, kytkin jalka rupesi tärisemään vitusti, opettaja sanoi pidetään pieni tauko että rauhotut. Söin useita rivoja niin kyllähän se siitä sitten.

ELI ÄLÄ JÄNNITÄ, SUBU EI NÄY VITTUAKAAN EIKÄ NE SUA TESTAA. SITÄPAITSI TESTEJÄ OSAA HUIJATA LAPSIKIN.

Autokoulu oli oikein miellyttävä kokemus. En vaan musita sanaakaan teoriaa.

Käsittääkseni se lääkärintodistus on juuri sitä varten voiko sen kortin saada vai ei. Lääkärintodistuksesta käy ilmi onko henkilö kelpoinnen ajokortilliseksi. Ja jos siellä lukee, että päihderiippuvuus niin eihän tälläinen henkilö ole kykenevä ajamaan autoa, koska tälläinen henkilö käyttää jatkuvasti päihteitä. Laissa tosta taitaa olla jokin maininta, että ei saisi antaa korttia.

Ja jos siellä lukee jonkun ikivanhan jutun mukaan diagnoosi, joka ei pidä paikkansa ENÄÄN, lääkäri tekee siinä virheen. Oletko sä vienyt tollaisen lääkärintodistuksen sitten johonkin, et kai?
Hyvällä tsäkällä tossa joutuu käymään ja pitkään kusitesteissä ja saattaa kortinkin saanti viivästyä ja paljon.

Subu näkyy veressä viikon tai enemmän riippuen millaisia määriä on käyttänyt kyseistä ainetta. Käsittääkseni isompikin määrä voi näkyä parikin viikkoa. (?)

No ei ne tietenkään testaa jos ei ole mitään merkintöjä siinä lääkärintodistuksessa. Tai mikään virallinen taho (joka olis jotenkin osallisena siihen että saa kortin. ) ei tiedä päihteidesi käytöstä

Olen ollut katkaisu hoidossa lisäksi olen jäänyt kiinni huumeiden hallussa pidosta. Siinä lääkärin tarkastuksessakin lääkäri näki piikitys jäljet mutta ei siitä mitään seurannut.

Joo, anteeksi laitoin veressä vaikka piti laittaa virtsassa. Hajoamistuotteet näkyy virtsassa tuon ajan. ja nykset testipuikot tutkii juuri noita hajoamistuotteita jotka näkyy virtsassa huomattavasti kauemmin.

Heroiini näkyy virtsassa noin 2-4vrk.

Mitä lekuris kirjoitti sitten siihen todistukseen, joka vaaditaan että saa kortin? Se vaikuttaa todella paljon asiaan.
Siis, tietenkin toi on ihan tuurista jne kiinni, mutta “parhaassa” tapauksessa siitä tulee kaikkea kivaa seuraamusta

Ja ei se nyt vaikuta siihen mitenkään, vaikka olis noita käyttö jne rikoksia, kunhan ne ei tuu lukemaan siihen todistuksen minkä vie taholle mistä saa ajokortin. Viedäänkös se lääkärintodistus poliisilaitokselle? Eikä ne ajokortin myöntäjät saa sitä tietoonsa mistään, että on ollut hoidossa jne, eikä suomessa tule rikosrekisteriä siitä jos saa sakkoa, ainuastaa merkintä poliisien omiin kirjoihin, eikä ajokorttiviranomaiset lue niitä.

Ei Erowidkaan ole aina oikeassa.

Heroiinin hajoamistuotteet näkyy siinä virtsassa sen 2-4vrk:tta, joista saa selville, että kyse on heroiinista.

Jos kerta Subu käyttö näkyy korkeintaa 4vrk:tta, miten on mahdollista, että esim jotkut subuylläpidossa olevat henkilöt saavat annoksensa 3 pvän välein eli kolempäivän välein 3 subua kielenalle. Eli JOS subun käyttö näkyy 0-3vrk:tta virtsassa miten tälläinen henkilö pysyy kunnossa tuon ajan?

Kerta-annos subua voi näkyä ton 4vrk:tta Eli normaali kerta annos joka on 1-2mg näkyy maksimissaan ton 4vrk:tta, mutta jos sitä subua vetää jokapäivä kasin tai kaksi, näkyy pitempään, ja silloin sen subun hajoamistuotteet (eli mistää tietää että aine on subua) näkyy virtsassa paljon kauemmin kun 4vrk:tta.

Subu voi näkyä virtsassa viikkokausia, kuten minulla. Neljässä vuorokaudessa ei yhden päivän vedot ole hävinneet minnekään, vaan siinä menee ainakin viikko. Usein miehillä bupre poistuu virtsasta nopeammin. Jos olen vetänyt viikon subua joka päivä, se näkyy ainakin 2 viikkoa virtsatesteissä, ellei pidempäänkin.
t.KH

Saisinko mä Erowidistä linkit noihin kohtiin?

No niin, eli toi 8hrs on aika jolloin testissä pystyy sanomaan varmasti, että kyse on heroiinista, ja sitten huomaat varmaan tuossa tuon kodeiini/morphine kohta on 2-4vrk, ja kuten varmaan tiedät , että heroiini on diasetyylimorfiini niin testiliuskat, joilla kodeiini ja sen vaikuttava metaboliitti, morfiini testataan, tutkivat virtsanäytteestä morfiinin metaboliitteja jotka näkyvät tuon 2-4 vrk. Tuo 8 tuntia tarkoittaa sitä, että testiliuskat jotka etsivät heroiinia eivät sitä löydä koska tuon 8 tuntia jälkeen heroiinia on jo niin glukoronidisoitunut, että sitä ei ole riittävästi jäljellä positiiviseen tulokseen. Siksi sellaisia testiliuskoja ei edes käytetä koska niissä ei ole mitään järkeä. Heroiinin metaboliitit ovat samoja kuin morfiinilla ja kodeiinilla joten käytetään testiliuskaa joka kertoo, että virtsanäytteessä on joko kodeiinin, morfiinin tai heroiinin metaboliitteja, ja että näytteen antaja on nauttinut >1 - 4 vrk aiemmin jotain näistä aineista.

subu eroaa morfiinista niin paljon kemialliselta rakenteeltaan, että elimistö kohtelee sitä hyvin eri tavoin. Subu testataan eri testillä kuin kodeiini/heroiini/morfiini, koska sen hajoamistuotteet, joita testataan virtsasta ovat eri kemikaaleja, kuin edellä mainituilla. Subun kierto, samoin kuin sen hajoamistuotteiden läpi elimistön virtsan ja ulosteiden mukana poistettavaksi on paljon pidempi kuin opiaateilla, kodeiinilla ja morfiinilla juuri siitä syystä että sen kemiallinen rakenne on erilainen kuin opiaateilla.

Subu, tai bubrenorfiini ei ole opiaatti, vaan opioidi, kemiallisesti unikoista eristetystä thebaiinista kemiallisin reaktioin lääketehtaassa valmistettu lääkeaine joka vaikuttaa opiaatti reseptoreissa ensin agonistin tavoin, kuten morfiini, mutta toisin kuin morfiini, se ei irtoa reseptorista vaan jää siihen pitkäksi aikaa tukkien sen.

Minulla on aiheesta kokemusta annoin seuloja melkein vuoden, jokainen oli negatiivinen. Nautin usein buprenorfiinia pari päivää ennen testiä. Joskus olin vetänyt subu töötit ja heti sen jälkeen tuli kutsu terveyskeskukseen seulaa antamaan. Negatiivinen.

Mutta kun ei ole olemassa sellaisia testejä jossa testattaisiin heroiinia vain (ainakaan sellaiset testit eivät ole käytössä), ja se on kuitenkin niille testaajille ihan sama näkyykö siellä morfiinia vain heroiinia koska heroiini ja morfiini vaikuttaat kummatkin samalla tavalla. Eli joka tapauksessa siellä testissä näkyy siis morfiinia sen 2-4vrk:tta. eli kyllä se heroiini näkyy opiaatteina, koska ne ei käytä pelkkää heroiinitestiä.
Eli taatusti jos sä otat heroiinia 9hrs ennen testiä se näyttää positiivista.

Ja eikös testien tarkotus ole saada puhdas testi, vai miksi sinne mennään?

Terveyskeskuksen seulat eivät ole todellakaan tarkkoja. Sieltä saa negatiivista vaikka olisi rouhinut vaikka mitä juuri ennen testiin menemistä. Esim se mitä on syönyt/ juonut vaikuttaa aika paljon mitä ne näyttää.

Tietenkin myös määrät on hyvin keskeinen tekijä tuossa ja eri henkilöillä metabolia nopeus ja entsyyminen määrä yms. vaihtelee. Eli onhan toikin aika yksilökohtaista.

Eli jos nyt ajatellaan, niin, ei sitä voi antaa mitään yleispäteviä ohjeita kenellekään, muutakun ehkä (reilun) maksimi ajan suhteen näkymisen kannalta, jos sitäkään.
Itse näkisin että testeissä kannattaa pelata varman päälle (?)

Siksi koska se hajoaa ja erittyy niin paljon hitaammin kuin morfiini.

Eli tämä kohta:

Lainaus:
subu eroaa morfiinista niin paljon kemialliselta rakenteeltaan, että elimistö kohtelee sitä hyvin eri tavoin. Subu testataan eri testillä kuin kodeiini/heroiini/morfiini, koska sen hajoamistuotteet, joita testataan virtsasta ovat eri kemikaaleja, kuin edellä mainituilla. Subun kierto, samoin kuin sen hajoamistuotteiden läpi elimistön virtsan ja ulosteiden mukana poistettavaksi on paljon pidempi kuin opiaateilla, kodeiinilla ja morfiinilla juuri siitä syystä että sen kemiallinen rakenne on erilainen kuin opiaateilla.

Subu, tai bubrenorfiini ei ole opiaatti, vaan opioidi, kemiallisesti unikoista eristetystä thebaiinista kemiallisin reaktioin lääketehtaassa valmistettu lääkeaine joka vaikuttaa opiaatti reseptoreissa ensin agonistin tavoin, kuten morfiini, mutta toisin kuin morfiini, se ei irtoa reseptorista vaan jää siihen pitkäksi aikaa tukkien sen.

Tässä taulukko joka oli jo tuolla “huomenna seula” -threadissa:
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/kuvat.asp?id=53

En jaksanna lukea threadista vittuakaan joten heitän omat kokemukset kehiin.

torstaipäivästä lauantaiaamuyöhön 2mg buprea nokkaan ja vielä seuraavan viikon keskiviikkona se saatiin seulottua.
Tosin poljin suoraan sängystä kuselle arvariin.
vesi+sitruuna kikat vois auttaa?

Buprenorfiinin VAHVA rasvaliukoisuus?
Toleranssi ei nimittäin itsellä ihan äkkiä häviä, vaikka olisi viikkoja käyttämättä.

Kannattaisko lukea koko viestini läpi ennen kun alkaa pilkkomaan sitä osiin ja jättää sivulauseita pois, jotka ovat tärkeä osa asiaan oikein ymmärtämisen kannalta . Vaikuttaa lähinnä siltä, että sä et tahdokaan ymmärtää kirjoittamaani.