Subu ja seulat! Apua!

Psyk. polilta pamahti lähete huumeseuloihin. Olen yrittänyt pikkuhiljaa vähentää, ja nyt parin viikon ajan olen ottanut vain n. millin (vähän allekin, jopa) kerran päivässä. Ehkä vähemmänkin.
Kuinka kauan bupre näkyy tämän perusteella seuloissa?
Sitten utelisin vielä, että millaisia vieroitusoireita on odotettavissa, jos lopetan nyt kuin seinään? Aiemin tuli helvetillistä palelua, särkyä, vatsavaivoja ja muuta mukavaa. Toivon että nyt kun on pikkuhiljaa vähentänyt, reflatkaan eivät ole niin pahat. Onko mitään keinoa lievittää refloja? Bentsot tai kodeiini eivät varmaankaan ole vaihtoehto, koska ne seulat… :neutral_face:
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Niin, ja seulojen vesittäminen tai manipuloiminen ei ole myöskään vaihtoehto koska testaavat myös virtsan ominaispainon, pH:n ja kreatiniinin.

Jos olet käyttänyt päivittäin pidemmänkin aikaa, niin voipi tuo näkyä pari viikkoakin. Yksilöllistä toki, riippuu monista seikoista, enkä mä ihan noin pitkään näkymisaikaan uskoisi tässä tapauksessa, mutta parempi varautua siihenkin.

Benzoista klonatsepaami ei pienemmillä annoksilla(alle 3 mg:stä puhuvat, itselläni ei ennen muinoin näkynyt n. 6 mg annoksillakaan) näy perusseuloissa benzona, MUTTA älä nyt helvetissä tuohon tuudittaudu ja kisko ihan innoissasi Rivoja, koska nykyään on tarkempia testejä, jotka näyttävät klonatsepaamin erikseen ja jo pikkudoseillakin. Tiedä sitten, millaista seulaa tuolla sun hoitomestassasi käyttävät.

Apteekin käsikauppalääkkeistä Imodium auttaa toki ripuliin, tulehduskipulääkkeet ja/tai parasetamoli jonkin verran särkyihin. Itse olen saanut helpotusta nuhaisuuteen Duactista ja mahdolliseen pahoinvointiin Primperanista. Nämä viimeksi mainitut ovat reseptilääkkeitä, mutta niihin saa verrattain helposti respan, koska eipä niillä kummoista väärinkäyttöpotentiaalia ole. Lisäksi mulla meni vähän aikaa Minirin(desmopressiini), koska mulla ongelmana oli niin järjetön virtsaneritys, etten saanut nukuttuakaan ihan sen vuoksi, kun koko ajan oli hypättävä kusella :angry: :open_mouth: ja tuo taisi olla itseasiassa kaikkein vittumaisin ja rampauttavin oire, kun viimeisen kerran itseni vieroitin, mutta jos tuota vaivaa ei ole, niin eipä sillä Minirinillä(reseptilääke) mitään tee.

Tähän väliin vielä edittiä, että mikäli unettomuus on sulle suuri ongelma refloissa ja meinaa alkaa hajottaa, etkä voi seulojen tähden käyttää benzoja/nukahtamislääkkeitä, niin onhan se Ketipinor aina olemassa. Joo, on paska lääke, jollei sille todellista tarvetta ole, mutta saa sillä yleensä itseltään valot sammumaan sen verran, että pahin valvomistuska helpottaa. Ei näy seuloissa ja vaikka näkyisikin, niin luultavasti ovat psyk.polilla vain iloisia, että joku sitä vapaaehtoisesti käyttää :smiling_imp: . Ja siihen saa melko varmasti ja hyvinkin avokätisesti respankin sieltä polilta, jos vähänkin vinkaiset siihen suuntaan, että unettomuutta on ollut :mrgreen: .

Sitten vielä se tärkein juttu, joka auttaa kummasti pieniin Subu-reflohin: Oma pää :wink: . Ovathan nuo mainitsemasi oireet ikäviä, mutta mietipä, ovatko ne ilkeää flunssaa pahempia. Ihmiset nyt sairastelevat flunssia tämän tästä ja harvemmin se kenellekään mikään maailmanloppu ja itsemurhan paikka on. Kipeänä ei ole kiva olla, mutta kyllä siitä hengissä selviää ja ohitse se menee. Ei siis kannata vatvoa sitä, kuinka kamalaa on olla refloissa, vaan ajatella, että flunssaahan tässä podetaan ja keskittyä oman jaksamisen mukaan ihan muihin asioihin, kuin potemiseen. Tietenkin kannattaa puuhata mieluiten mahdollisimman paljon sellaista, mistä itse tykkää ja tehdä olonsa niin mukavaksi, kuin suinkin. Se on asia ihan erikseen, miten pitkällisen bupren käytön lopetus vaikuttaa pääkopan puolella ja kuinka vaikeaa on olla aloittamatta uudelleen, jos kovasti vain masentaa ja vituttaa, eikä löydä siihen muuta apua, mutta jos tässä on tarkoitus vain luovia yhdet seulat läpi, niin etköhän sä ne fyysiset viekkarit kestä, kun et tosiaan tee niistä hirveää numeroa itsellesi.

Tässä ollaan asian ytimessä ja komppaan Winstonia täysin.!
Oma asenne ja mieliala auttaa selviämään bupren fyysisistä oireista kaikkein parhaiten.

Psyykkinen olotila on sit asia erikseen jos/ja varsinkin jos käyttö on kestänyt vuosia ja ollut oikeasti säännöllistä. Mutta siinäkin jokainen on yksilö, ja toinen pääsee siitä yli helpommin kuin toinen.
Ja noi fyysistä oloa helpottavat dropit Winstoni jo luettelikin, niin ei niihinkään lisättävää. No ehkä joku verenpainelääke jos sellaisen saisi respalle, auttais siihen kylmä/kuuma jankkaamiseen joka alkaa viimeistään parin “nolla päivän” jälkeen.

^juurikin näin… miks muuten seuloihin laittoivat, ylensä jos seuloja halutaan tuskin niitä huvikseen kysyy ja jos et oo saamassa mitään tilalle esim pkv-respaa nii haistattaisin paskat. ite sanoin joskus et huvikseen en seuloja anna jos haluutte puhtaat seulat annatte respat tai lähetteen lääkärille joka antaa ne. sain lähetteen ja kun viimein pääs tohtorille löin puolenvuoden puhtaat seulat pöytään( en siis kantanut litratolkulla kusta sinne vaan oli ne a-klinen käyntitodistukset mukana)