suboxone ja tramal

Niin sellanen kysymys et oliks se niin et kun subuu (siis tää on tätä xonee) ottaa niin ei toimi tramalit vähään aikaan (tai vaikka samaankin aikaan) vai oliks se just toisin päin ? ja kauan kannattaa pitää taukoa että taas toimii täysillä? oli se asia vaikka kumminkin päin. ja kyseessä on nopeavaikutteiset tramalit mitä oon ahminu jonkun viikon ja ihan pari hidasta siinä varrella kun sattu kaveri heittään.

Tästä en nyt ole varma mutta. Olen siinä uskossa ettei Tramaleita ja subua kannata vetää yhtäaikaa. Ei se vaarallista ole, mutta Kumoavat kai toistensa vaikutusta.

Viisaammat, auttakaa!

Hei nyt oikeesti ammattilaiset auttajkaa!

Tere!

En ole kokeillut mutta mitään vaaraa en näe. Tramadol on osittainen opioidialgonisti ja samoin Subu. Tramalin voimakas SSRI vaikutus ja Subun jarruvaikutus voi olla ihan kokeilemisen arvoinen asia. Ei ne ainakaan blokkaa toistensa vaikutuksia mitenkään… Subun vaikutus voi kyllä “jyrätä” Tramadolin vaikutuksen! Itse en silti kokeilisi komboa vaan nauttisin aineet erillisinä, ehkä…

[poistettu yllytystä sekakäyttöön - Päihdelinkin toimitus]

VH

naloksoni kumoaa usein oppareiden vaikutuksen mutta tramadolin kohdalla näyttää olevan ehkä toisin.
wikipedia väittää, että naloksoni (jota siis on suboxoneissa) kumoaa vain sen euforia puolen siitä tramadolista
ja että tramadolin kipua lievittävää vaikutusta se ei kumoa (joko osittain tai ollenkaan), eli viihteily mielessä
turha ottaa molempia päällekkäin, ellei tarkotus ole reflojen lievitys koska se tramadoli tosiaan vaikuttaa
buprenorfiinin kanssa vaikkakin naloksoni kumoaa siitä vaikutuksesta vain osan.

“Opioidireseptori antagonisti naloksoni ei kumoa kaikkia tramadolin kipua lievittäviä vaikutuksia, tämä puhuu sen puolesta että tramadolilla on useita eri vaikutusmekanismeja.”

täälä lisää: fi.wikipedia.org/wiki/Tramadoli :arrow_right: kohta: “vaikutusmekanismi”

Voit combottaa niit, ja toimii.

Niin voi, mutta järjestys pitää olla: ensin tramalit, kun ne pelittää sitten vasta xone.
Tuo perustuu nimenomaan tramadolin erittäin monimutkaiseen ja osittain tuntemattomaankin vaikutusmekanismiin, joita on siis useita.

Ihan sama. Se naloksoni on nii lyhyen aikaa sun elimistös.

okei kiitti tiedoista :slight_smile: nyt on taaas kyseisiä molempia, xonea tosin joku reilu milli vain. en ole ottanu yhtään tramalin kanssa vielä, säilynyt aika pitkään koko jemmassa bupre.

Ite oon ottanut selvää/miettinyt tätä samaa kuinka se naloksoni osittain ainakin kumoaa muiden opioidien kanssa.Oon ottanu molempia samaan aikaan + pentsot alkoholi thc lyrica/muut lääkkeet sekä bupre(lähinnä suboxone/iv),kyllä ne toimii xonen kanssa mutta toi vois olla vielä parempi et ottaa tramalit eka ja si päälle suboxonet.Bupre viekkareihin tramadol mielestäni yks parhaista!Semmosta luin netin ihmeellisestä maailmasta missä käsiteltiin opioidi yliannostuksen aihetta ja siellä luki että naloksonin puoliintumisaika n.30-60min,en tiedä kuinka annettuna?Itsekkin kaipaisin lisätietoa kaikkiin compoihin,tietty et mikä mitenkin paras :wink: Koska itellä päivittäin on useita eri keskushermostoon vaikuttavia aineita samaan aikaan elimistössä…

:smiling_imp:

Ihan turha ottaa Tramalia Bupren päälle… Ellei sitten vähän isompaa annosta, että tuntuu sen Bupren alta.