Kiinnostais kovasti saada tietoa muiden kokemuksista ks.lääkkeestä ja siitä
että onko atomoksetiinillä minkäänlaista viihdekäyttö arvoa?
Onnistuin vihdoin ja viimein saamaan lääkityksen ja diagnoosin (ad/hd), tuhansien
testien ja psykiatri aikojen jälkeen. Luulen etteivät sen takia kirjottaneet mitään stimuja,
koska niillä on kuitenki tieto mun kannabiksen kasvatuksesta josta seurasi ehdollinen tuomio…
Mut sanoivat silti et lääke voidaan oman paikkakunnan mielenterveys keskuksessa vaihtaa tarvittaessa,
jossa nyt jokin hoitosuhde taas alkaa… Saapi nähä milleen sit tuo alkaa vaikuttamaan, onko apua vai ei.
Concertaa tahi dexedrineä olis toiveena vielä josku saada, mut ton ganja käryn takia, nihkeesti nuita huum.respalla
määrättäviä lääkkeitä kirjottavat. Hoidetaan oireita, ei niiden syitä!!!
eipä kyllä ole imo
Atomoksetiinihan on pelkästää noradrenaliinin takaisinoton estäjä. Sen sijaan metyylifenidaatti(Ritalin, Concerta) ja deksamfetamiini(Dexedrine) pystyvät myös vapauttamaan myös dopamiinia hermopäätteistä. Silläpä vähän ihmettelenkin tuon atomoksetiinin nimitystä “ADHD-lääkkeenä”, sillä kuitenkin tuo liian vähäinen dopamiinineritys aivokuoressa on ADHD-ihmisten ydinongelma.
Ehkä tuolla atomoksetiinilla on sitten suurempi vaikutusarvo noihin noradrenaliini reseptoreihin, koska kyllä niidenkin manipuloiminen voi lievittää joitain ADHD-oireita. Tosin joillekin voi myös tulla noradrenaliinireseptoreiden manipuloimisesta aggressioita, levottomuutta ja jopa itsemurha-ajatuksia. Viihdekäyttöön tuo valmiste ei kyllä sovellu, kuten edellinenkin vastaaja jo totesi.
Mielestäni paljon viihdearvoa(jota ei ole) kuumempi peruna tuon atomoksetiinin suhteen on sen mahdollinen maksatoksisuus. Googlestakin löytää lukuisia artikkeleita aiheesta. Niistä huolimatta monet Euroopan alueella toimivat ADHD asioihin eriskoistuneet lääkärit eivät ole kuitenkaan saaneet asiasta virallista tiedonantoa…
Aivan paska lääke nyt 6pv syönyt 40mg annostuksella ja alkanut vaikuttaa siten että, koko ajan ihme
sekavuustila päällänsä ja just nuo agressiot, normisti oon säysee enkä käyttäydy ollenkaan
agressiivisesti, nyt ollu aivan hermoraunio, kiukkupuuskia ja rähjäämistä joistakin aivan turhista
asioista, ja entistäkin levottomammaksi olen vaan tullut, jalat hakkaa ja kädet rummuttaa jatkuvasti, näiden lisäksi
vielä kivat vatsakivut, iltaa kohden lievittyvät…
Ei muuta kun uutta aikaa varailemaan ja vaihtamaan tuo strattera johkii muuhun, mitä nyt sitten suostuvat
kirjoittamaan päihdehistoriani vuoksi, tai päihde ja päihde, höpöheinän kasvatuksesta kärysin ja ehdonalanen
tuomio rapsahti sekä ajokortin takia puolen vuoden päihdeseulat, mitkä kylläkin selvisin kunnialla…
Sellasen kuvan olen antanut et muita päihteitä en ole ikinä käyttänyt ja kannabiksenkin lopettanut 2v sitten…
Saapi sit nähdä uskaltavatko mulle mitään “kunnon” lääkettä kirjottaa, mistä olis tosissaankin jotakin apua!
Siihen asti meinaan kiukullakin koittaa tota stratteraa popsia, vaix mieli tekis viskata mäkeen koko p*skat…
Eikö olisi viisainta kertoa totuus?
Mahdatko viitata tällä tuohon pössyttelyyn? Jos niin tässä kaupungissa jos menet
sanomaan että vaikka et sillon tällön tulee pössyteltyä, sen jälkeen ihan turha saada
oikeasti apua, eivät täällä uskalla kirjoittaa mitään kolmio lääkettä, pitävät ganjaa
suurinpiirtein verrattavissa koniin…
Nyt mulla kovan väännön jälkeen alotettiin CONCERTA 18mg/pv. Ekana päivänä otin
ihan ohjeen mukaan kokonaisena nielin kahvin kera, eipä juuri mitään vaikutusta…
Seur. päivänä nielin 1 kokonaisesna toisen pureskelin, sain huomata että tää tosiaan
on kuin tehty mua varten pystyy käyttäytymään normisti ja jaksaa keskittyä musan tekemiseen
ja maalaamiseen, ennen ollut vaikeuksia, aina tullu aloteltua kaikkee, mut sitten mielenkiinto lopahtanut.
Nyt meinaan jopa palata työelämään jahka saadaan tuo annostus kohdilleen!
Kamulle tästä kerroin, rupes nauraan, et mitä ainetta valtio siihen on oikeen laittanu, ku
muuttaa ikihipinkin yhteiskunta kelposex, ennen ollu syrjäytynyt ja vieroksunut työtä…
Nyt aiewan eri meisingit, eli nyt se on 100%:n varmaa että mulla oikeesti on se ad/hd,
mikä on rajottanut jokapäivästä elämääni huomattavasti! Nyt on vihdoin “oma itsensä”
Jokainen mun tutuista jolle on määrätty Stratteraa eli atomoksetiinia on sanonu et se on ihan paska sivuoireiltaan eikä auta ADHD:hen pätkääkään.
pystyyköhän tyuon stratteran kans syömää metyylifenidaattia? vai onkojonkinlaista noradrenaliinisydroomaa olemassa ja toimiikohan ihan normisti? annos siis 40mg stratteraa
Pyydä voxra
Törmäsin tähän ketjuun googlen kautta. Ajattelin nyt kertoa omaa kokemustani.
Mulla on ollu Strattera käytössä jiskus aikasemminkin, mutta sillon annos nostettiin liian äkkiä korkeelle ja aloin masentua. Siksi se lopetettiin ja tottakai impulsiivinen käytös ja kaikki keskittymispaska, epäjärjestys yms palasi elämääni tosi nopeasti.
Nyt olen monta päivää etsinyt kuumeisesti apua ja soitin lopulta yksityiselle ja sain sieltä uuden reseptin Stratteraan. Ensimmäinen nappi naamaan ja keskittyminen on timanttia, impuliivisuus kadonnut jne. Olen tosi herkkä lääkkeille, niin vaikutus alkaa normaalisti jo ensimmäisinä päivinä.
En toki ole kokeillut muita lääkkeitä tämän lisäksi kuin Voxraa, mutta se teki tosi kiukkuiseksi ja oli lopetettava.
Itse annan 3,5/5 Stratteralle. Järjestys palaa elämään nopeasti.