Tota kysyisin minkälaisia on nuo kyseiset sähköiskut kun tulee jos lopettaa masennuslääkken syönnin? Olin betsovieroituksessa ja sielä annettiin joku fucking masislääke jota tietty aloin popsimaan siinä toivossa että auttaisi vähän edes siihen paskaan mitä kävin läpi ja nyt tun lopetus on varmaan siihen verrattuna ihan helppoa ja mitä muita oloja voi odottaa? Olen syönyt vasta joku 4kk.tta seromex nimistä paskaa 40mg pv… Tuntuu että on ihan helppoa nyt lopettaa melkein kaikki paskat lääkkeet ja niin myös aijon tehdä, melatoniinit jätän yöksi ja korvaushoito pohjalla 10mg… Sen jälkeen jää ketipinorit mitkä tiputan myös pois, mutta niin, minkälaisia oloja kannattaa odottaa ja kuinka kauan kestää, yksilöllistä sekin mutta olen utelias…
Pari viikkoa saattaa tulla sähköiskuja. Tramali(SNRI) helpottaa oireita jos ei muuten lanttu niitä kestä.
Mä en osaa tähän vastata täysin kattavasti, koska mun ssri:t on aina vaan vaihdettu toiseen tai snri:hin. Ei koskaan kokonaan lopetettu. Mutta kaveri lopettaessaan puhui juurikin äkkinäisistä tahdottomista lihasnykäyksistä ja noista sähköiskuista. Hänelläkin kestivivät sen pari viikkoa. Mut tärkeätähän se on mennä pikkuhiljaa annoksesta alaspäin.
Kerran mulla loppui lääkkeet seinään niin kahden viikon kuluttua olin ihan sekoamispisteessä. Siis vitutti niin paljon, et kun meikkikynä tippu lattialle, niin aloin itkemään ja seuraavaks jo raivosin. Onneks apu tuli nopeesti, kun lääkkeet saatiin taas.
Voisin kuitenkin veikata mietoa ahdistusta, ärtyneisyyttä ainakin, noiden sähköiskujen lisäksi. Näin ainakin ystävälläni kävi. Toivotaan että menee helpohkosti. Mutta jos koet olosi masentuneeksi sitten kun aletaan laskemaan noita, niin onko ne pakko lopettaa? Ei niitä voi väärinkäyttääkään ja siten niiden käyttö varmasti hyväksyttäisiinkin. Vai onko sun mieliala niin hyvä, että koet ettet tarvitse niitä ollenkaaan?
^ No, mä en näe kovasti järkeä jonkin SSRI-paskan syömisessä vain sen vuoksi, että joku lääkäri on suuressa viisaudessaan määrännyt sitä benzovieroituksen tukilääkkeeksi, varsinkin, kun itselläni benzovieroitus menisi aivan taatusti puihin, jos joutuisin jonkin SSRI:n vaikutuksen alaisena sekoilemaan. No, mulla nyt onkin se bipo ja muutenkin huonot kokemukset noista mielipidelääkkeistä. Saattavathan ne joillain toimia ihan hyvin tuohonkin hommaan, mutta eipä niitä siinäkään tapauksessa kannata syödä pidempään, kuin on aivan pakko, sillä koukkuunhan niihinkin jää ja niillä on haittavaikutuksensa.
Itse olen lopettanut useita SSRI- tai SNRI-lääkkeitä seinään ja oma kokemukseni on, että ne sähköiskut voivat olla hyvinkin tuskaisia ja toimintakykyä lamaavia, sekä myös kestää kuukaudenkin. Seromexin lopetuksen kanssakin mulle tuli niitä, mutta silloin ne eivät muistaakseni kestäneet kovin pitkään. Mietiskeliä, sulla on kuitenkin noin lyhyt aika Seromexin käyttöä takanasi, joten ne sähköshokit eivät välttämättä ole pahoja/kestä pitkään. Tosin, omakohtaisesta kokemuksestani voin sanoa senkin, että se, kuinka pitkään on lääkettä syönyt, ei välttämättä mitenkään korreloi sen kanssa, kuinka pahat viekkarit siitä saa. Ovat mulla väliin nuo lopetukset menneet myös aika helposti, joten toivotaan, että niin käy sunkin kohdallasi. En mä mitään kauhukuvia nyt tässä väkisin tahdo maalailla.
Tramadoli auttaa sähköiskuihin, kyllä, mutta sitä ei huoli popsia, kuin pahimpaan hätään, koska muuten on sitten edessä tramadolista vieroittautuminen sähköiskuineen+muine lieveilmiöineen :mrgreen: . Ja sun tapauksessasi, mietiskeliä, voi toki tulla sanomista, jos tramadoli näkyy seuloissa, kun korvaushoidossa olet. Benzot ovat auttaneet mulla pahimpiin oloihin, mutta jos olet päässyt niistä kuiville, niin en tietenkään suosittele sekaantumaan niihin uudestaan. Hmm… ei kai sun auta sitten oikein muu, kuin kärvistellä vain viekkarit lävitse ja lohduttautua sillä, että ne menevät kyllä ohitse, eivätkä ole hengenvaaralliset . Jos vain mahdollista, niin kannattaa tietenkin varautua siihen, että voi vain “pitää sairaslomaa” kotona, koska mulla ainakin oli joskus niin kurja olo noiden sähköiskujen(ja myös muiden SSRI-/SNRI-viekkareiden) tähden, että eipä huvittanut liiemmin lähteä mihinkään tai tehdä mitään suurempaa.
Tsemppiä . Jos viitsit, niin kertoile sitten, kuinka pahat viekkarit sulle lopulta tulivat.
Nytpä luin tarkemmin tekstiästi, niin kun vertaat noita ssri-lääkkeitä paskaan, niin aika ilmeisesti haluat ne lopettaa. Eikä niistä nyt mitään iloa saakkaan, jos ei niitä tarvitse ja vaikka tarvitsisi niin eihän ne mitään iloksi muuta.
Kuten varmasti tiedät niin faktahan on, että jos noita ssri/snri-lääkkeitä menee seinään lopettamaan niin viekkarit ovat paljon pahemmat kun jos ensin pikkuhiljaa pienennetään annosta. Sama kuin minkä tahansa roippeen kohdalla, esim. pamien. Eli jos lopetat ne, niin lopeta oikeaoppisesti pikkuhiljaa niin ei tarvitse kärsiä ihan niin paljon. Siis pahimmat oireet kestivät viikkoja kaverilla, en muista se yli kk jälkeen valittanut juurikaan oireita.
Ihan vain pienenä sivuhuomiona: porukka tällä foorumilla tuntuu syövän(tai muuten käyttävän, esim. I.V:nä tai nasaalisesti) aika paljon PASKAA . Ehkä tämän pitäisi olla koprofiilit.com, eikä Päihdelinkki
.
Äläs saatana, I.V:nä PASKAA . Kyllä paskaa täällä foorumilla tuntuu kuluvan meillä kaikilla. Tosin, en mielellään toimivia roippeita vertaa paskaan, mutta. Tai sitten vaihtoehtoinen nimike: paskansyojat.com, tai mielummin ei.