Kokemuksia, apua yms. kaipaan kipeästi, kiitos
Alkuun vähä jotaki taustaa… Oon jo pitkään kärsinyt VAKAVASTA masennuksesta ja ihan itsemurha ollut mielessä tämän jatkuvan pahan olon takia.
Olen aina ollut masennuslääke vastainen, kun lukenut niiden haittavaikutuksista, kokemuksista yms. Olen useampi vuosi sitten kokeillut sertralin nimistä lääkettä joka on SSRI lääke. Menetin kaikki tunteeni, olin väsynyt, pystyin nukkumaan vaikka 14h, en muistanut mitään, elin ihan sumussa koko ajan, mitään seksuaalisia haluja ei ollut. Lopetettuani lääkkeet nuo vaikutukset katosivat.
Nyt olen tarvittavana lääkkeenä ahdistukseen ottanut pieniä määriä ketipinoria. Tilanne mennyt kuitenkin niin pahaksi, ja kun joka ikisestä paikasta mistä apua hakee tuputetaan lääkkeitä ajattelin että nyt on sekin kokeiltava vielä. Lääkärin kanssa tänää keskusteltii tästä kaikesta ja mulle määrättii cipralex nimistä lääkettä (taas SSRI) Pelottaa että väsyttää niiku tuo sertralin ja sitte se että vie ne seksuaaliset halut. Varsinki ku lukenu tuosta lääkkeestä kokemuksia. Pelottaa. Ketipinoriaki jos tarvittaessa ottaa sen 12-20mg nii huomaa että hetkellisesti halut vähenee jo siitä. Tiiänhän minä että yksilöllisiä on vaikutukset jne mutta tuntuu että muhun iskee kaikki lääkkeitten sivuvaikutukset aina. Pakkohan sitä on mieltäki hoitaa mutta en halua ainakaa pysyviä seksuaalisia muutoksia tms.
Vaikka nainen olen mutta tämän kun luin oon aika kauhuissani:
tiede.fi/keskustelu/5147/ket … aikutukset