kiitos Ginger,
eiköhän tämä tästä taas. taisin muuten sunnuntaina olla vähäsen sokissa kun se uutinen P:n tilanteesta tuli. muistan pesseeni täällä hellaa kun odottelin tilannepuheluita. lisäksi kuvittelin, että me pääsemme sairaalaan katsomaan häntä tuosta noin vain ja ehdin jo suunnitella mitä kukkia vien. mulla meni siis viiveellä jakeluun miten suuri asia on kysymyksessä.
tilanne on nyt se, että P oli joutunut takaisin hengityskoneeseen. koska hän oli ollut niin levoton, ja yrittänyt repiä itseään piuhoista irti, hänet oli tainutettu lääkkeillä uneen ja pantu lepositeisiin. hyvä uutinen on se, että aivokuvissa ei näkynyt suurempia vaurioita. lääkäri oli kuitenkin sanonut, että todennäköisesti P ei tule koskaan niin kuntoon että voisi enää asuaa itsenäisesti. en oikein ymmärrä. miten niin aivokuvissa ei näkynyt vaurioita mutta toipumisodotukset ovan silti näin huonot?
kissasta. pari viikkoa on maksimi kun K voi asua P:n asunnossa, joten paljoa ei ole aikaa etsiä kissalle koti. lisäksi itse joudun tänään sairaalaan joten siinä menee ehkä muutamakin päivä kun olen itse veke järjestelyistä.
eräs naapurini ehdotti, että vie kissakulta Hesylle eli Helsingin eläinsuojeluyhdistykseen jotka etsivät lemmikeille uuden kodin. tuo tuntuu vähän pahalta, vaikka tiedänkin että eläimelle uuden kodin antajaehdokkaat haastatellaan perustellisesti. kyseinen naapuri itse on saanut sieltä oman lemmikkinsä. hyvä puoli on se, että yhdistyksessä he ovat kuitenkin ammattilaisia jotka varmasti osaavat käsitellä arkojakin kissoja.
onko teillä ideoita kodin etsintään?
Juulia ja Vilma ainakin ovat kissaihmisiä. miten te toimisitte?
aamulla herätessäni piti hetken miettiä mikä päivä tänään on. ensin olin sunnuntaissa, sitten maanantaissa.
tänään hoitaja tulee käymään vaikkei siihen olisi tarvetta kun koko dreeniä ei ole. unohdin soittaa sinne ja perua käynnin. no, tulkoot, saa hoitajakin vapaahetkensä eli mennä mulle varatuksi ajaksi vaikka kahville halutessaan ja sitten tarjoan kahvia hänelle täällä.
lisäksi eräs koirakaverini tulee moikkaamaan pitkästä, pitkästä aikaa. hää on niin hullunkurinen; on niin innoissaan kyläilystään että syöksyy heti ovelta rallitassuillaan suoraan sänkyyni; nyt telmitään!
illalla sitten ennen seiskaa lähden syöpikselle.
menen muuten keskustan apteekin kautta. miksi keskustan? koska mua on alkanut hävettää ostaa kalkkia omasta apteekistani.
kassa on usein sama ja varmasti ajattelee minut nähdessään että jaahas, taas tuo kalkki-eukko tuli kalkkiostoksille.
vähän sama kuin hävettäisi mennä ostamaan kaljaa aina samasta kaupasta. mua ei ole koskaan häirinnyt kassat, mutta ennen muinoin kun asuin toisessa paikassa, ja kaljakauppaan ei päässyt muutoin kuin erään kukkapuodin edestä; häpesin kantamuksiani aina jos ja kun puodin kukkatäti seisoskeli siinä kadulla ja siinä hän seisoskelikin aina koska osa puodin myyntiartikkeleista oli asetettu kadulle.
vain erittäin kovilla pakkasilla reittini oli vapaa, mutta silloinkin mietin että nyt hän kyylää ikkunan läpi menojani.
tämä kalkin kanssa sekoilu ei ole korvaavaa toimintaa juomiselle, en uskoisi muutoinkaan että millään lailla psyykkistä, mutta jotain outoa tässä on eikä se tunnu laantuvan. varmistelen, että sitä on aina saatavilla. olen yrittänyt annostella sitä; pannut esim päivän satsin 10 kpl erilliseen kuppiin ja sopinut itseni kanssa että enempää ei saa ottaa. silti retkahtelen. mulla on myös hätävarakalkkia, sellaista pahan makuista, mikä saa kelvata välillä. muttei siitäkään tule mitään. suurimman nautinnon saan kun murskaan hampaillani lempimerkkiäni Calsorinia 5 kpl, jauhaan sitä hampaillani, ja sitten joudun sylkemään sen suustani tosiaan kuin hammastahnavaahdon.
kuten olen kertonut olen kysellyt moisesta himosta ystäviltä, tuttavilta, hoitajilta, lääkäreiltä ja farmaseuteilta. lääkärihän määräsi mulle ne verikokeetkin eli otattivat muiden kokeiden ohessa myös labran koskien mahdollista raudan puutosta, mikä olisi saattanut selittää kalkin himoni, mutta ei niin ei, sekin oli aivan kunnossa.
tämä on jo taloudellinenkin kysymys. homma nimittäin maksaa mulle kymppejä kuukaudessa, about 60-80 e
eli mun on saatava se loppumaan tai vähintäänkin pystyttävä säännöllistämään sitä. vertaan tätä alkoholin himoon, en esim suklaan. tiedän kyllä mitä myös suklaan himo on mutta tää on erilainen kuvio. sittenkin psyykkinen? ehkä. mielipiteeni tästä vaihtelee.
voi tätä ihmisen elämää!
on vissiin aika tehdä kiitollisuuslistaa:
olen saanut elää koko kesän kivuitta ja olen säästynyt oksentelulta sekä kuumeilulta.
koko kesä on sujunut hyvällä mielellä, tai oikeammin erittäin hyvällä mielellä.
kesään on mahtunut muutamia entisestäään mieltä kohottavia tapaamisia ystävien kanssa.
koti.
puhdas vesi.
ei puutetta mistään.
olen ikuisella lomalla, eläkeläinen.
toimeentulo turvattu.
ihmissuhteet kunnossa.
Plinkki.
sovussa itseni ja alkoholin kanssa.
mielenrauha.
tuo on niiiiiiiiin paljon jo tuo.
nyt mielenrauhani sai tällin ystäväni sairastuttua mutten voi tehdä sen eteen mitään.
vielä pari vuotta sitten olisin saattanut alkaa juoda järkytykseeni, tai ainakin kokenut polttavaa hinkua siihen, en enää.
hyvää keskiviikkoa ystävät kalliit.