Olisko täällä muita joilla olisi skitzofrenia ja polttaa harvoin tai vaikka enemmänkin kukkaa?olis kiinnostava kuulla kokemuksia sen jälkeen kun olet sairastunut skitsofreniaan ja polttanut kukkaa. onko esim. polttelu laittanut pään liian sekasin,tullut halluja,pahoja vainoja jne? tai jopa joutunut takaisin psykoosiin? vai onko kokemukset ollu positiivisia? Itse luin juuri turun kannabisyhdistyksen sivuilta artikkelin jossa väitetään että kannabis voisi vaikuttaa lääkkeenä skitzofreniaan…itse olen 4 kertaa polttanut kukkaa tässä 5 vuoden aikana ja kun sitä on polttanut vain hiukan niin olo tila on ollu ihan ok,rauhallinen ja ajatusmaailma on muuttunut positiiviseksi. Ainoastaan yhden kerran kun olen poltellut olen saanut huonon olon…epäilen että se johtuu kuumottavasta seurasta ja siittä että poltin aivan liikaa…toipuminen kesti siitä muutaman kuukauden. Mutta kertokaa omia kokemuksia tai vaikka jos teillä olisi tuttu jolla on skitsofrenia ja hän polttaa kukkaa? Kiitos!
Mitä ilmeisemminkin kannabis tosiaan voi auttaa joillakin skitsofrenia-potilailla mutta silloin puhutaan cbd-lajikkeista (esim. thc 1% ja cbd 12%). Se, että normi thc-kukasta toipuminen kestää muutaman kuukauden ei kuulosta kovin hyvältä…
Mä tunnen yhen, jolla on skitsofrenia ja polttaa budia siinä missä muutkin, eli vaikka muilla hiisaajilla olis kovatkin tolet ollu ei tuo ukko oo kyllä kertaakaan, ainakaan minun nähden kyydistä pudonnu.
En oo kyllä vajaaseen vuoteen nähny miestä, kun meiän polttelurinki hajos, yks kuoli, yks sai vauvan, yks kävi ahneeks (eli yritti aina myydä sitä budia) vaikka myö muut aina tarjottiin toisillemme, siksi se olikin mukavan lepposa polttelusakki, kun ei tarvinnu minkään rahan tai velkojen jne… kanssa vouhottaa, kukkaahan se vaan on.
Sähkö ei oo niin kallista, noh lannotteet ny maksaa jonnin verran mut mut kun ei lasketa ja kaikki tarjoo toisilleen, ni niin sen pitää olla, ku ukot kerta kasvattaa. Paitsi tää yks kun vittu ensin polttaa 15v mukana eikä ikinä maksa mitään, no ei kai ku ei pyydettykään, sitte alkaa ittekki viljelee ni döh, ei ku tarvis massia vittu ei edes iltasavuja heittäny kellekkään ku huomas kui helppoo on ostaa sit joku vitun telkkari tai renkaat autoon ku poistaa vähän. Sit ku ukolla ollu itellä valmista, ni kehtas vaan kääriä toisten purkista, huh huh, ei ois uskonu että ganja tekis jollekki tommosta.
Menee muuten “kaappinarkkaamiseksi”, sen ymmärtää jos on koukussa vaikka oppareihin tai vaikka piriin, ne kun tahtoo maksaa aika lailla, ja enpä kyllä oo muutenkaan kuullu mistään pienestä kaveriporukasta, jotka kaikki vetäis piriä ja tarjois sitä toisilleen koko aika.
Toki vedot tai parit yms. voi tarjota, jos ny ei mennä ihan viimesissä jne jne.
Tunnen yhden skitson, joka pajauttelee melko säännöllisesti, ja jos hän polttaa pieniä määriä, niin siitä lähinnä piristyy, tulee sosiaalisemmaksi ja sanoo mielialansa paranevan, eikä siis ulkopuolistenkaan silmiin vaikuta mitenkään sekavalta, mutta jos innostuu hitsaamaan enemmänkin ja pidempäänkin putkeen kerralla, niin sitten alkaakin puskea kaikkea häröilyä ja sekoilua. Saattaa riippua lajikkeestakin jossakin määrin(Minä en niistä tiedä mitään, kun en itse enää aikoihin ole käyttänyt, eikä pahemmin kiinnosta), mutta luulen, että hänen(kin) kohdallaan toimii ihan se vanha viisaus, että kutakuinkin kaikesta saa paskaa, jos sen överiksi vetää. Muistaakseni tuolla kaverilla on pääasiallisena lääkityksenä olatsapiini, on ihan tyytyväinen lääkitykseensä ja ottaa sen ihan vapaaehtoisesti ja säännöllisesti. Tiedä sitten, kuinka paljon lääkityksellä on vaikutusta, eli miten ganja toimisi ilman sitä . Tai no, ainakin menee hyvin nopeasti psykoosiin ilman lääkkeitään, eli veikkaan, että kannabis pahentaisi tilaansa, vaikka voi se toki toisinpäinkin toimia. Ylipäätään kehotan varovaisuuteen kannabiksen kanssa, jos on taipumusta psykoottisuuteen, mutta todella yksilöllistähän se on, pahentaako ko. yrtti ongelmia vai auttaako niihin. Kokeilut kannattaa ainakin tehdä todella varovaisesti, eikä pajauttaa itseään kerralla aivan kuutamolle, koska joku hamppuhörhö sanoi, että kannabis auttaa kaikkeen :mrgreen: .