Nykyään kuulen ääniä ja telkasta ja radiosta tulee kaiken laista viestiä mulle. Näin siis oon luullu, ja oikeesti uskonu siihen kunnes tajusin että mun nuppi kusettaa mua. Eli nyt on oireet. Mitä mieltä ootte tällasesta. Mä vähän veikkaan että kuulun riskiryhmään. Tai sit oon vetäny vaan liikaa ressua ja buttee.
Tämä ei ole todellakaan välttämättä skitsofreeniaa. Vaan jos puhut totta, niin sinulla on psykoottisia harhoja, jotka tarvitsevat oikeanlaista lääkitystä. Nämä oireet voivt kyllä mennä itsekseenkin ohi mutta voivat myös pahentua.
Jos skitsofrenia on vanhentunut nimi ja nykyään sanottaisiin vaan psykoosiksi niin mun äiti on ollut psykoosissa jo ainakin 20-vuotta.
Cisordinol piikki jokatoinen viikko
citalopram 20mg
3x1mg temesta
2x4mg risperidon
7.5mg imovane
plus sydän ja nesteenpoistolääkitys
Tommosella satsillä hän pysyi edes lähelle kunnossa (harhoja oli vähemmän ja eivät niin pahasti hallinneet elämää). Mutta nyt sitten munuaiset pettivät ja vanha lääkitys jouduttiin jättämään pois niin on oikeasti niin sekaisin ettei puheesta joka hetki ota selvää. Puhuu muun muassa, että hoitajat ovat robotteja ja että hänet raiskataan joka ilta sairaalassa kun hän nukkuu. Lisäksi luulee, että jokainen naurahdus on hänelle pilkallisesti osoitettu, jopa tv:stä tulevat.
Itselläni ollut samaan suuntaan vivahtavia oireita ja menee ketipinor 100mg + mirtatsapiini 15mg ja rivatril tarvittaessa. Pahimpana itsellä oli kuitenkin unettomuus.
Ei, skitsofreenia ei ole vanhentunut lääketieteellinen termi. Mutta edellä mainittuja oireita, joita oli ihmisellä jolle vastasin, niin se ei kerro välttämättä skitsofreeniasta, vaan ehkäpä juuri psykoottisista oireista. Tietyt päihteet aiheuttavat niitä, ei siinä sen kummenpaa.
itsellä on skitsofrenia, joka puhkesi kun olin käyttänyt kaksi vuotta iv:nä olen nyt 26 vuotias ja olen joutunut syömään kuusi vuotta zyprexaa ja kaksi vuotta olen saanut cicordinol injecktion. oireet pysyvät näillä lääkkeeillä kurissa mutta haluaisin eroon lääkkeistä ja elää elämää ilman myrkkyjä, itsellä tulee välillä psykooseja esim. tuntuu välillä älytön tippumisen ja tyhjyyden tunne ja välillä tulee näköharjoja jotain että joka puolella on tuijotetaan maailma alkaa niinkuin välkkyä.
Olisitte nähneen mun psykiatrin ilmeet kun kysyi mikä häiritsee mua eniten ja sanoin että nämä äänet, tasainen tinnitys korvissa joka alkoi Cahampic tupakan lopetuslääkkeestä lopetin niin helppasi ja alkoi Lyrikan kanssa uudestaan, ja triptyl oli finaali. Nyt GabapentiActavis niin ehkä vähän tinnitää et tuskin huomaa, ei ainakaan vaivaa. Ei saa syödä mitään mikä vaikuttaa syoraan päähän ja kohta lakkaa kun otan pamin ja tramalin + gapapentikset, nukun kuin lapsi mutta ilman painajaisia. Ehkä kuuppa ei olekkaan ihan sekaisin, olut vielä niin tämä päivä on tässä.
Juu kävi mullakin selväks etten mä skitsofreniaa sairasta. Halluja halluja, luuloja luuloja. Huomena alkaa risperdal kuuri.
Joskus olen miettinyt, että mitä jos itselle tulisi jotain tuollaista kannabiksesta. Onneks ei oo tullu, paskantaisin varmaan saman tien housuun, kun tajuasin et nyt mun psyyke on hieman “vinksahtanut”.
Tosin en tiedä kuinka todellisia nämä pelot sitten olisivat, jos minulla alkaisi “flipauttaan”. Jossain tapauksessahan sitä ei itse edes huomaa.
Mutta tsemppiä sinne päin.
Hitto, topicci yllytti mut kirjoittamaan oman stoorini “paranoidisesta skitsofreniasta” joka oli samaan tapaan liioittelua lääkärin taholta: Mulla oli psykoottisia oireita (harhaluuloja yms. asioiden väärin tulkintaa) johtuen parin vuoden aktiivisesta pirin vetelemisestä. Nuori ja kokematon lääkäri kirjoitti mulle ton skitsodiagnoosin kahden viikon osasto-tarkkailujakson perusteella vuonna 2005. Mulla mitään skitsofreniaa ole ollutkaan. Pakko-oireisia ajatuksia ja neurooseja lähinnä. Lääkityksenä menee vielä Leponex 200mg, Sertralin 200mg, Medipam 5mg ja Lyrica 2*75mg. Et semmosta… nykyinen lääkäri on onneksi kokeneempi näissä jutuissa nyt avohoidon puolella.