Sirdalud unettomuuteen.

Sain tätä kyseistä lihasrelaksanttia niskahartia kipuihin/jumituksiin 4mg tabuina. Pari päivää vedin 16-20mg annostuksella niin johan helpotti.
Mutta sitten kokeilin 8mg nasaalisti nautittuna unettomuuteen ja toimi helvetin hyvin. Voittaa kaikki suomessa myytävät uni/nukahtamislääkkeet omalla kohdallani (dormicumia en ole kokeillut). Ei polttele nenässä, uneen vaipuminen tuntuu jopa miellyttävältä, 7-8h kestää unet, ei tokkuraisuutta tai päänsärkyä aamulla. Ainoo haittavaikutus on nenänlimakalvojen kuivumisen tunne.

Kysymykseni siis kuuluukin, jotta kuinka haitallista tämän kemikaalin käyttäminen nasaalisella nautintotavalla on? N. pari vuotta sitten kysyin eräältä tk-lekurilta asiasta ja hän sanoi, että ei sen kuulemma pitäisi erityisen vaarallista olla mutta jatkuvassa käytössä nenänlimakalvot kärsii. Onko kellään omakohtasia kokemuksia tai tarkempaa tietoa asiasta?

2v käytön jälkeen lekurit sanoi mulle että ei uusi respaa
ennen ku on käyty juttusilla…

kyllähän yuo aika tehokkaasti tipauttaa ite tarviin vaa 6mg syötynä mutta herään kyllä 4h kuluttua.

Toleranssi nousee suurinpirtein sitä tahtia, että joka päivä annosta saa nostaa sillä 4:llä millillä.

Otin näitä joskus sellasen lätkällisen monta siinä nyt olikaan? Mutta kuitenkin tipahdin niistä tai no nukahdin tuolille, ja harvemmin nukahtelen tuollain varsinkaan tuoliin :laughing: , mutta tosiaan muutama näitä auttaa ihmeen hyvin nukkumaan :smiley: samoin sirdaludin halvempi vastine tizanidin.

Hyvä lääke väliaikaisesti unettomuuteen. Aluksi nukahtaa yhdestä napista vaikka tuoliin töitä tehdessä, mutta ilo on aika lyhyttä. Parin kuukauden päästä ei enää toimi.

Hyvä lääke väliaikaisesti unettomuuteen. Aluksi nukahtaa yhdestä napista vaikka tuoliin töitä tehdessä, mutta ilo on aika lyhyttä. Parin kuukauden päästä ei enää toimi.

Reiluun kahteen viikkoon ei yhtää Sirdaludia, viime yönä neljän aikaan kyllästyin ku uni ei tullut. 6mg sirkkoja ja ei tullut nukkumatti, no nukkumaton yö ei ole mitään uutta ja toista tässä aloittelen. Voisin sanoa että SÄRKEE ja LUJAA, ainut syy miksen tapa itseäni on läheiset. Huomisella ei voi olla mitään hyvää mulle, eikä tuskin tulevaisuudellakaan. Tramalia olen nyt syönyt ja paljon Lyrican kanssa, alkoa päälle mut ei tehoa, korvat vaan soi.

Hyvä lääke, jos ei muuten saa unta. 1mg nokkaan, niin johan lähtee taju. Tosin (kuten yllä mainittiin), niin unet katkee ja sitä herää virkeänä n. 4h kuluttua. Noilla Sirdaludeilla kun opettelee/totuttelee nukahtaan, niin sen jälkeen ei saa millääm unta. Hätävarana noi on ihan hyviä, jos on pakko nukahtaa.

Nyt 2 pakettia 4mg tabuja syöneenä (60kpl) voin todeta, jotta helpottaa helvetin hyvin niskajumituksiin… Sekä unettomuuteen itsellä 24mg-28mg annoksella syötynä ja 12mg nokkaan. Nokkaan vedettynä vaan toleranssi kasvaa aivan hullun nopeesti ja lopulta unet on vaan 1-2h pitkät mutta syötynä jostain syystä näin nopeaa toleranssin kasvua ei tapahdu.

Eli loppu yhteenvetona voi sanoa, että hyvä lääke olla olemassa siihen mihin se on tarkoitettukkin ja satunnaiseen unettomuuteen. Ei näitä voi krooniseen unettomuuteen käyttää jatkuvasti, sula mahdottomuus.

Yllätti kyllä 4mg syötynä, kun meinasin koko ajan tipahtaa, viimeksi sama vaikutus jollain 8mg syötynä. Nokkaan en noita enää suostu vetämään, menee nokka aivan tukkoon moneksi päiväksi. Sama juttu kyllä pirilläkin. Nykyään menee nokkaan ainoastaan bupre ja oxy.

12mg nokkaan, huh. aika satsi, kun meitsi tippuu 1 mg:llä varmasti. No, olen pyrkinyt pitämään toleranssin alhaalla.

12 : 4 = 3 nappia nokkaan. sehän on hirveä määrä jauhoa… puolikkaan (mieluummin tietty 4 mg tabletista 1/4) vetää just ja just nokkaan.

keveri veti 6 mg kapselin nokkaan, heh. niissähän se lääke on sellaisia pieniä ja hemmetin kovia kuulia. varmaan imeytyi tosi hyvin.

Juu, onhan tuossa kolmessa 4mg napissa sitä jauhoa ihan kiitettävästi mutta en pidä sitä mitenkään aivan mahdottomana määränä. Itse tosin todennut tuon kemikaalin nokittelun olevan jokseenkin turhaa ja epämiellyttävää joten saa minun osaltani jäädä vain kokeiluksi. 5-7 nappia kun kerta tuo syötynä unen ihan samalla tavalla.

Tuo 6mg nappihan on depot kapseli ja sen nokittelu on aika vähäpäistä puuhaa kun se ei tosiaankaan imeydy :smiley:

Bentsoja yleensä unettomuuteen käytän ja jos jotain muuta lääkinnällistä ylimääräistä apua tulevaisuudessa käytän kyseiseen vaivaan, niin kyllä se tulee olemaan tämä sirdalud kuin jokin helvetin neurolepti tai unettava masennuslääke kuten mirtatsapin, triptyl tai joku doxal.

Minkälaisia kokemuksia tosta 6mg Sirdalud RETARD valmisteesta? Onko sanonu mitää ku on 4mg nopeita kymmenisen v. ottanu kausittain?

Itse olen kerran kokeillut kyseistä valmistetta. Kyllä se laittoi rennoksi ja nukahti nopeasti, mutta heräsin siinä 3 tunnin päästä. Näin siis 2mg

Herra ludeilla saa kyllä itseltään hyvin tajun pois, jos rätkäsee. Sillä tavalla meitsi on saanu vihdoinkin unta, krooninen unettomuus on perseestä.

Mutta en tietenkään suosittele hihaan vetämistä. :unamused:

Jep, oon täst samaa mieltä sun kans, ollaanki monesti puhuttu tästä aiheesta.
Niille, jotka ei oo hiffannu ni sydänki on lihas ja kun rätkäsee titsanidiinia niin nukahtaa joo, mut vaarallista se on, ihan totta.
Useammin kun uskottekaan, on voinu käydä niin et taju on lähteny hetkeks.

e: typo

Nimenomaan, “tavallaan” pyörtyy ku nukahtaa ja taju on sit pois. Herra ludeissa ikävää on myös niiden lyhyt vaikutusaika, jos hihaan rätkii. Kahden tunnin päästä herää, ku v.aika on loppu. :neutral_face:

JEPJEP. tosin jos pysyy hereillä niin se on aika häröä iv… :wink:
EIKUHEIHEI ! älkää rätkikö niitä, syökää tarpeeseen. :arrow_right:

Hah, niin onkin. Viimeks istuin koneella, nukahtelin välillä ja mulla oli turkinpippureita suussa…no eipä ne suussa kauaa pysyny, vaan valu pitkin paitaa :laughing: :laughing: Että sellasta. Tosin oli bupreakin alla. Niin ja komppaan vielä, ei kannata rätkiä. Tyhmät tekee sellaista (kuten minä :unamused: ) :smiley: