Sinne meni...

Ja sinne meni kuukauden tili eikä mittään jäänyt. :cry: Juhannus menee veden ja leivän merkeissä :unamused: … Mitäs muut?

Näin kävi vittu joo :smiling_imp:

olen asunut avoliitossa kuusi vuotta puolisoni kanssa jolla on peliongelma. Arkisin ja selvinpäin asia pysyy suurinpiirtein kontrollissa koska minä asetan jatkuvasti rajat paljonko hän voi päivässä pelata ja en suostu siihen että esim.kaupassa pelataan mistä tulee melkein aina riita kun mennään pelien ohi. Kun avopuolisoni on juonut ja lähtee ulos rahaa menee peleihin useita satoja illan aikana. Kärsin todella paljon tästä hänen ongelmastaan ja myös taloutemme kärsii. Hän ei pidä siitä kun asetan hänelle rajoja paljonko hän voi pelata tavallisina arkipäivinä hän sanoo että määräilen häntä.

Olisin kysynyt sellaiselta henkilöltä, jolla on pelisairaus että minkälainen suhtautuminen tällaiseen toisen ongelmaan olisi paras, koska jos en puutu siihen rahaa menee tuhottomasti ja jos jakun puutun hän ei pidä siitä. Pelisairaus näyttää olevan hyvin samnakaltainen ongelma alkoholismin kanssa siihen kuluu vain monin verroin enemmän rahaa siis pelaamiseen…

Sanon, että se vituttaa vaikka alitajunta sanoo, että tässä ei ole mitään järkeä ja taas ne kuiteskin menee… Kenenkään ei pitäisi sanomalla/puhumalla puuttua asiaan, vittuilua tulee vain jostain tyhjästä (aivan kuin joku toinen henkilö olisi päättämässä mitä puhun) sen on vaan ihan sairasta. Paras on että jos huomaat tämän kärsivän pelaamisesta, otat lompakon tai jotain… Mene myös joskus hänen kanssaan mukaan pelaamaan, se tuntuu aina positiiviselta ja yrität vaikuttaa milloin voitot otetaan ulos tai paljonko hän pistää rahaa sisään. Älä valita missään nimessä! Houkuttele häntä jollain asialla mistä hän pitää jos jättää pelaamisen väliin u´know :laughing:

T: Pelinarkkari

Hei. Satuin lukemaan kysymyksesi, että miten pitäisi suhtautua…
Minulla ei ole asiasta mitään kokemusta, mutta alkoholistien hoidosta on. Eli alkoholistien omaisille neuvo kuuluu: Älä hyväksy juomista. Anna riippuvaisen ottaa itse vastuu tekemisistään. Eli turha sinun on nalkuttaa tai yrittää kontrolloida juomista. Sillä tavalla otat vastuuta itsellesi hänen tekemisistään. Jos riippuvainen valitsee alkoholin, niin että siitä joutuu muut kärsimään, niin jätä riippuvainen yksin vastaamaan seurauksista eli eroa. Kuulostaa kovalta, mutta se on nähty niin miljoona kertaa ettei paapomisella saada tuloksia aikaan. Usein riippuvainen ei edes myönnä ongelmaa ennen kuin käy todella ‘syvällä’. Toki silloin annetaan tukea, jos riippuvainen myöntää ongelman ja haluaa siihen avun. Riippuvuus on kuitenkin tämän yhden ihmisen ongelma, eikä sillä saa pilata koko perheen elämää. Olen siis asiasta aivan eri mieltä kuin ongelmapelaaja, joka sinulle vastasi.

Viime viikonloppuna meni ~ 90€ vitun automaatteihin :exclamation:

Juu juu. :laughing: Mäkin pelasin kaverin dokaus rahat… Ja omatkin… :unamused: Kaikki meni ja sai vielä lainata lisää siihen viinaan :confused:

onko tietoa missä tampereella on niit vertaistukiryhmiä??ois aika kiva kun menee liikaa euroja ray:lle …

Juuri näin! Älä missään nimessä hyväksy asiaa. Valitettava tosiasia on että peliriippuvainen, samoin kuin alkoholisti, myöntää ongelmansa vasta kun ollaan siellä pohjamudissa, eikä millään tunnu olevan enää väliä. Riippuvuuksien hoidossa ensimmäinen askel on aina ongelman myöntäminen. Ehkä miehesi on vaikea myöntää sitä sinulle, mutta jos saisit hänet vaikka näille sivustoille tai jopa GA miitinkiin, voisi parantuminen lähteä käyntiin. Laita mies vastuuseen ja anna vaihtoehdot: joko sinä tai pelit.

Itseäni on alkanut mietityttämään, että kuinka läheisen peliriippuvuuteen tulisi suhtautua. Olen asiasta monesti hänelle puhunut ja olettanut että hän itsekin ymmärtää, ettei pidemmällä tähtäimellä pelaamisessa voi jäädä voitolle. Ongelman täyttä laajuutta en osaa sanoa, mutta uskon että mopo on karannut pahasti käsistä. Käytännössä kaikki rahat näyttävät menevän pelaamiseen ja dokaamiseen.
Tästä tulikin mieleen, että kulkeeko dokaaminen ja pelaaminen yleensä käsi kädessä? Ongelmallista pelaamista on jatkunut varmaan jotain 2-3 vuotta, ja tuloksena on taloudelliset vaikeudet, patologinen valehtelu ja mielenterveydelliset ongelmat. Jälkimmäisten osalta pelaaminen on vain osatekijä, mutta on osaltaan varmasti vaikuttunut ongelmien syntyyn.

Ei lähtökohtaisesti. Monet ongelmapelaajat ovat lähes täysin raittiita, he saavat kiksinsä pelaamisesta. Sen sijaan tyypillisempää on, että alkoholismista kuiville päässyt joutuu koukkuun pelaamiseen tai ehkä myös päinvastoin. Riippuvuus vaihtuu toiseen.

Tästä alkoi Valtti.