Silencro

Moi kaikille.
En ole käynyt pitkään aikaan täällä, taistelen edelleen juomattomuuden kanssa, heikko. Sain noita silencro 18mg tabletteja. Monella kokemuksia? Ekan jälkeen oli paha olo, pyörrytti. Ne olikin yleisiä oireita, kuten unettomuus. Se olikin, valvoin koko yön! Rasittavaa.
Toisen kerran oli vähän höntti olo, mutta valvoin taas läpi yön! Sen jälkeen en ole uskaltanut ottaa, koska en halua valvoa, yö on pitkä kuunnella joka puolen tunnin kellon lyönti. Joku kertoi ottaneen puolikkaan tabletin, pitäisiköhän kokeilla?
Olen ollut viiden päivän putkia ilman alkoholia, lyhyitä ovat, mutta silti olen ylpeä itsestäni! Työterveyshuollosta luvattiin soittaa kuukauden kuluttua kun sain reseptin, eipä kuulunut, tunne, että olet yksin. Itsestähän se onkin kiinni, mutta jotain tukea kaipaa silti. Kyllä minä vielä…nämä pirteät päivät on kuitenkin niin paljon parempia, kuin juomisen jälkeiset. Vaatii vaan edelleen taistelua.

Tervetuloa takaisin Sipe!

Kun pystyt olemaan viisi päivää juomatta, niin seuraava tavoite on sitten kuuden päivän putki juomattomuutta. Tsemppiä tavoitteisiisi!

Kiitos Helena100!
Tämä iltana on viides ja huomenna toivottavasti tulee se kuudes, niin olen ennätyksessä vuosikausiin! Ja vielä parempi, jos enemmän selviä päiviä. :wink:

Hei Sipe!
Toivottavasti saat tänään uuden ennätyksen! Kovasti tsemppiä!
Kirjoittele!

hienoa Sipe! jatka ihmeessä tuota linjaa! :smiley:

Heiii, vaikka illalla oli kyllä viinan tuska ja mulla on puolen litran pullo leijonaa ja kolmen litran viinitötsä kotona,en ottanut! Se oli se kuudes alkoholiton päivä moneen vuoteen yhtämittaa! Tänään jos taas selviän illasta ilman, kokonainen viikko takana, se on pakko saavuttaa! Mulle merkkaa nyt tosi paljon teidän tsempit, kiitos niistä, koska kotona en tunnu sitä saavan.
Aiemmin jos olin kolme tai neljä päivää ilman ja itse siitä hyvilläni, mies kuittaa sen tyyliin:No etpä pidempään voinut olla. Ärsytti niin paljon, että olisi voinut kunnon kännit vetää, ja taisin vetääkin.
Mua tsemppaa myös nyt se, että odotan muutosta kropassa, missä vaiheessa se tulee? Silmäpussit häviäis ja muuta. Vaikka ei minusta päällepäin näy, miten paljon ja kauan olen juonut, meikillä saa häivytettyä.

Hienoa Sipe! Saat tosiaan olla ylpeä itsestäsi. Miehen sanoista älä välitä.
Itsellä tilanne että mies lopetti kokonaan 3 vuotta sitten.Kerralla korkki kiinni menetelmällä. Hän ei kommentoi omaa tissutteluani mitenkään. Tosin juon kaljani lähinnä niin että hän ei suoranaisesti nää. Salailen siis. Toki huomaa ja tietää ja näkee tyhjien tölkkien kerääntymisen kauppaan vietäviksi.
Mulla oli su 0 päivä ja tänään ti tulossa toinen. Olen jo siitäkin iloinen. Eilen illalla meni 3 mutta sitä en nyt murehdi. Onhan tää parannusta kun lomalla ollessani meni jokapäivä ja useampi…
Täytetään alkottomat ajat jollai kivalla. Itse aloin neulomaan villasukat ystävälle ihanasta langasta. Tsemppihaleja.

Kiitos Tiikeri ! Ollaan ylpeitä jokaisesta holittomasta päivästä joka saavutetaan. Täysin raittiiksi mulla ei ole tarkoitus, pääsisin nyt alkuun ensin viikolla ja toiveissa jopa kahden viikon jakso ilman.
Jotain pitäisi tosiaan tilalle, kiva kun olet löytänyt neulomisen! Itsekin nuorempana neuloin, virkkasin, luin…ne on vaan jäänyt. Kuntosali on mulla nyt, silloin ei voi edellisenä iltana juoda, tosin olen sortunut siihenkin. Tai sitten jättänyt kokonaan menemättä. Tsempataan , ihana kun on kohtalotovereita, siis siinä mielessä, että ymmärtää mitä tämä on! Ja salaa mieheltä olen juonut itsekin, ikään kuin ei toinen huomaisi… Halit sinnekin.

Multakin suuret tsempit Sinulle!

t. Juhani

Hieno suoritus Sipe, kun et sortunut vaikka kotona oli viinaa. Mulle on nuo pahoja paikkoja, siks en koskaan ostakkaan kotiin enemmän kuin yhden kerran juotavat kerralla. Kovasti tsemppiä, viikko on hieno suoritus! :slight_smile:

Kiitos Juhani ja venkku!
Joo, on paha paikka, kun kotona on juotavaa. Sulla venkku hyvä systeemi, että kerta juomat ja tavallaan olen nyt itsekin siihen valmistautunut. Tässä lähin alko 20 km päässä, ei mahdottomuus, mutta ihan helppo ei ole hakea. Ennen ostin ainakin kaksi litraa väkeviä ja jonkun pienen tissuttelu pullon salmiakkikossua tms kerta käynnillä että riittää…
Viime vkl meni hyvin, ei tehnyt edes mieli viinaa, vanhin poika oli käymässä ja olen päättänyt että nykyisin en enää juo salaakaan silloin, kun lapset kotona Juon saunan päälle kivennäisvettä!

Se lääke on Selincro ja harvalla auttaa. Lääkefirmojen rahastus.

Joo mulla ainakin tuli vaan tosta semmonen olo ku olis pahassa krapulassa, joten sitähän piti sitten lääkitä kiskomalla olutta oikeen kunnolla, joten toimi päinvastoin tarkoitustaan mulla :mrgreen:

Tuli vielä mieleen tosta Selincrosta, että jos on oikea alkoholisti, niin ei tuo pilleri auta koska käsittääkseni sen toiminta perustuu siihen, ettei ihminen tunne oikeen mitään nousuhumalaa (jolloin juominen käy tylsäksi) mutta tästä seuraa tietysti se, että juoppo vaan juo kahta kauheammin, jotta se hyvä olo tulisi kunnes sammuu.

Muutenkaan en ihan ymmärrä koko pointtia, eli mitä järkeä ylipäätään lähteä juomaan ja sitten “pilata” se pillerillä. Eikös tällöin kannattaisi juoda alkoholitonta olutta tulis halvemmaksikin :confused: