Seuraa vailla

On seurusteluseuraa vailla, sekä ihmisiä, joiden kanssa vois vaikka lähteä perustamaan luonnonmukaista ja vapaata kommuunia jonnekin. Edellyttää tietenkin hyvin tuntemista, jos porukka ei ole suuri, mutta myös kiinnostusten kohteet yhdistää.

^ite mietin aikoinani samaa, viimeviikolla törmäsin taloon mikä oli tai oli ollut täysin kunnossa mutta katseilta piilossa niin pistetty ihan paskaks. ymmärrän jos seiniin maalataan, yövytään jonkinaikaa mut vittu pititääkö kaikki laittaa paskaks.

PS. lehti ilmotuksella vois löytyy mestoi missä ei kukaan asu ja halpa vuokra, ja eiköhän jengin saa nopee kasaan jos vuokrakulut hipoo 100€/naama. harmillista et monet mökit jätetään ränsistymään ku jengiä ei kiinnosta…

^No ainakin tuolla Facebook-ryhmässä “kommuunit koolle” käy kova vilske kommuuneiden suhteen, joka vaikuttaisikin jo suht yleiseltä asumistavalta Suomessakin. Itse odottelen sellaista täyttä kymppiä. Nykyisessä asuinpaikassanikin on melko hyvät puitteet moneen ja porukkaa käy välillä, kuten sukulaisia, että saa aika osuva olla ennen kuin alan tosissani siirtämään elämääni. Nykyinen ei kuitenkaan ole mikaan ihan ihannepaikka ja samanhenkisiä ihmisiä ei liikaa näy. Olen haaveillut veden rannasta ja taktisesta sijainnista ei liian kaukana kaikesta, mutta jos teiden eikä teollisuuden melua kuuluisi… Kaipaan jonkin verran omaa rauhaa ja tilaa. Valmis asunto olisi ihan hyvä. Voisi sitten rauhassa ylimääräisellä ajalla alkaa pykäämään kunnollista asumusta, joka ei homehdu, ei tarvitse tehdä remonttia kymmenien vuosien kuluttua, on luonnollinen ja terveellinen asua, myös käytännöllinen ja tehokas. Unelma olisi, jos ympärille alkaisi syntyä samanhenkistä kylää, ellei olisi sellaista valmiiksi. Kylä voisi olla riippumaton muusta yhteiskunnasta, vaikka voisikin tehdä yhteistyötä yhteiskunnan kanssa.

Jos minun olisi aivan pakko asua kommuunissa, tarvitsisin hUIkean määrän bentsodiatsepiinilääkitystä. Riittäisköhän 200mg diatsepaamia päiväsä… :confused: .

Helvetti on toiset ihmiset, väitti eräskin. Pieninä annoksina menee. Ei päivittäin. Tarvittaessa :unamused:

Joo jotkuthan menee niin pitkälle, että oikeasti muuttaa erakoiksi, joka lienee kommuunin vastakohta. Mä olen ihan tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseen, ihmisiä tavataan tarvittaessa ja kohtuudella. Pieninä annoksina kerralla niin jää hyvä mieli. Sori tää oli vähän ot taas. :unamused:

Mä tykkään paljonkin sosialisoida ihmisten kanssa(Tietenkin riippuen päivästä ja fiiliksestä, ihan siitä lähtien, olenko nukkunut hyvin vai hyvin huonosti) ja erakkona flippaisin totaalisesti alta aikayksikön :open_mouth: . Mulle on kuitenkin pirun tärkeää, että saan vetää ne omat rajani kanssakäymisissä juuri siihen paikkaan, kuin haluan ja pääsen ylhäiseen yksinäisyyteeni rauhoittumaan kaikista ihmiskontakteista(No, mies nyt asuu saman katon alla, mutta eipä tuosta mitään häiriötä ole, kun antaa mun kyllä rauhoittua itsekseni toisessa huoneessa aina, kun siihen tarvetta tunnen ja muutenkin kuuluu kalustoon). Käytännössä tämä siis tarkoittaa sitä, että koti on mulle ns. pyhä paikka. Toki täälläkin vieraita käy ja jopa verrattain usein, enkä siitä kärsi, mutta kukaan ei tule tänne ilman, että siitä on etukäteen sovittu ja jos yrittää, niin en avaa ovea, vaikka mikä asia olisi :smiling_imp: :stuck_out_tongue: . Mulle ei tulisi kuuloonkaan, että kotini olisi jokin avointen ovien mesta, jossa porukkaa ravaa ees-taas yötäpäivää. Sitten kun saan rauhoittua ja hiljentyä itsekseni silloin, kun siihen tarvetta tunnen, niin johan olen pian taas niin sosiaalinen, niin sosiaalinen :mrgreen: :laughing: .

Offiksi meni tämäkin. En etsi Plinkin kautta IRL-seuraa, enkä taatusti ole muuttamassa mihinkään kommuuniin.

Mulla tässä kommuunihaaveessa on takana se, etten ole tyytyväinen yhteiskuntaan Suomessa. Eri asia, jos olisin, niin voisinhan muuttaa vaan jonnekin, missä naapureita on enemmän kuin yksi lähempänä, kuin vajaan kilometrin päässä. Tässähän vaikuttaa myöskin se, ettei yksin oikeen jaksa lähteä rakentaa omavaraista asuinympäristöä nytten. Yhteistyökumppaneita etsin mistä tahansa. En sulje pois internettiä, eikä se nykyisin ole noloakaan, en myöskään päihdefoorumia, koska minua ei haittaa, jos se jonkun mielestä olisi tilaisuus vittuilla tai jotain, jos täältä löytys. Sellainen ominaisuus olisi hyvä, ettei häpeile huumeiden käyttöä. Tässä ei siis ole vaatimuksena mitään päihdepoikkeavuutta, kuten että sietäisi vain alkoholia ja tupakkaa tai ei mitään.

ideaali kommuuni ois maatila mis jokaisel ois oma asuinrakennus, mutta ei se kaikille sovi eräs erakko ystäväni on asunut jo yli 5v metsässä. 2 viimesintä talvea(3kk) muuttanut vuokra kämppään ku suhteellisen työlästä asua talvella suomen metsissä.
tyyppi on kyl oikea muinais jäänne luola miehestä hakeutuu loppuvuodesta sivistyksen pariin lisääntymään ja katoaa takas mestsiin maalis-huhtikuussa :laughing:

mun lähiomainen eleli mettäs kumppaninsa kanssa aika pitkään… mut se oli melko laila etelämpänä ku suomi

seurastahan täsä puhutaan, heh

o see kumma että voi samaan aikaan olla yksinäinen j a erakko

toivoisin nii jumalattomasti, etten tartteis toisia ihmisiä, mut ku ei se nii ole eikä semmoiseksi muutu

kyl mullekin koti on m u n ja minä päätän ketä tulee ovesta ketä ei. no, aina en ole saanut päättää, ku o virkavalta & muita vaa tullut jiiänee mut sitä ei ny lasketa ku sille sit ole voinut mitää

Mulla on mahtava vaimo, sain ns. lastenhuoneen itselleni. Siellä on pyssyni ja muut pelit, itse joudun siivoamaan.

^^Kenen se koti tosiasiassa sitten onkaan? Onko sinulla vain asumisoikeus, mutta tarpeen vaatiessa, riittävästi väenvaltaa omaava voikin ottaa oikeudet itselleen. Sitten suuri osa kansaa vielä antaa hyväksynnän tällaiseen. Mielestäni sellaiset kansalaiset ovat alimman portaan rikollisia.

Osake huoneisto joka on kokonaan maksettu.

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]