Seulan tulos negatiivinen

Onko teillä muilla kokemusta seulojen väärästä tuloksesta?
Kyseessä laaja huumeseula.
Minulle siellä seulassa on bupre näkynyt puoli vuotta negatiivisenä, ja nyt vasta muutama seula positiivisenä. Myöskään bentsot eivät näkyneet ensimmäiseen 2-3kuukauteen, miten ihmeessä tämmöinen voi olla mahdollista?
Bupren ja bentsojen olisi kuitenkin pitänyt näkyä positiivisenä seulojen otosta lähtien.
En ymmärrä lainkaan ja tämä tuli täytenä yllätyksenä.

Joo… Mulla itellä on ollu toisinpäin,aikanaan ku vedin bubree ja menin klinikalle seuloihin niin
siellä näky bubpre positiivisenä vielä kahden viikon jälkeenkin?!? joku n.16päivää…
oon kuulu että sen pitäis näkyä “vain” n.10päivää seulassa… (riippuu tietysti paljon ihmisestä…aineenvaihdunnasta yms…)
Mut en oo kyl törmänny tollaseen, että ei olis kusi seulassa näkyny se mitä pitää/on ottanu…
poliisin “tikkari” testissä kylläkin on käyny sillain, että vaikka se testi otettiin puol tuntii amfe vetojen jälkeen,
niin ei mitään näkyny… :laughing:

Juu no siinähän ei mitään “uutta” liene ole että positiivisenä näkyis :slight_smile:
Mutta tuo että näkyy negatiivisenä, en ymmärrä! Ja tuosta on aika pitkälti tuleva hoito kiinni… Mutta, en ole lääketieteellisesti mitään ottanut vaikkakin silminnäkijöitä ottamiselle kyllä on,en ymmärrä enkä tajua että miten ei sitten seulassa näy. Tosiaan noi bentsotkaa ei oo näkyny, ei sauhuttelu myöskään. pirkules…

Ainakaan poliisin tienpäällä ottamat “dna testit” ei näytä sitä, eikä tätä. Olin itse ottanut bentsoja ja opiaatteja, kun jouduin kolariin (joka ei edes ollut minun syytäni) ja päihtyneenoloisen käytökseni vuoksi puhalsin alcometriin nollat ja nuolaisin sitä dna-läpyskää, joka näytti puhtaan tuloksen :open_mouth: Käyttöä oli tuolloin takana useita viikkoja.

En tiedä, mikä bentso on kyseessä, mutta ilmeisesti klonatsepaami (Rivatril) näkyy vasta annoksen ollessa tarpeeksi iso (jossain 3-6mg/pvä tienoilla).

Olisko mahdollista että tuohon bupren näkymiseen negatiivisenä, olisi voinut vaikuttaa tramal joka meni pitemmän aikaa isolla annoksella vieroituksessa?
Kun hoitajan kanssa sitä mietittiin niin se tuumasi että olisko se voinut olla tramal joka olis tavallaan kumonnut bupren näkymisen? ja sitten alkoi vasta näkyä positiivisenä kun tramal annos oli pidemmän aikaa mennyt pienellä määrällä.
Mutta eipä tuo hoitajakaan tuntunut ymmärtävän tuota, sanoi vaan et mulla on tainnut käydä hyvä tsäkä- :open_mouth: ei oo hyvästä tsäkästä kyllä kyse kun apua yrittää saada… :confused:

Tramal ei näy testeissä ja voi hyvinkin olla että se on vaikuttanut testeihin… Riippuu myös testaus-tavasta onko tulos luotettava… Mulla näky aina entisis tikku-testeis seula bubressa positiivisena vaik ois ollu 2vkoa ottamatta. Sit taas ku olin Tramalilla tavoitteena päästä bubresta eroon ni yks mitallinen yskänlääkettä ed. iltana näky testeissä… Periaattees kuitenki ku bubre kumoaa muut opparit; en tiiä… Kyl mul on bubre ollu positiivinen vaikka tramboi olis ottanu aikoinaa; tosin jos otin bubrea; säästin trambot tai artut siihen ku bubrea ei oo…

Terve!

Millaiset määrät ja kuinka usein olet ottanut Buprea ja bentsoja? Kuulostaa todella oudolta enkä oikein usko, että seulat valehtelevat. Olet tainut käyttää todella vähän ja harvoin kyseisiä aineita… Seulojen tarkoitus on varmistaa, että korvaushoito on todella tarpeen. Jos käytät niin vähän, että se ei näy edes seuloissa ei korvaushoito ole sinulle oikea vaihtoehto.

VH

Mä otin nuuskaamalla Subutexia yhteensä noin 3mg kahden päivän aika 10.11.-11.11. ja kävin viime keskiviikkona eli 8.12. Päihdepuolella avohoitoon kuuluvualla jutustelutuokiolla hoitajan luona ja seuloissa näkyi silloin vielä tuo lähes kk sitte otettu buprenorfiini.

Kauankohan muuten diatsepaami näkyy seuloissa noin suunnilleen? Annokset ei mitään suuria oo ollu. Kahtena päivänä yhteensä 11xMedipam 5mg eli 55mg…

Ja näkyykö onko missään teillä tullut paikkaan sellainen seula joka näyttäs Lyrican eli pregabaliinin?

Aika pitkään sinulla tuo Bupre näkyi. Itselläni näkyi vain 9 vrk, vaikka annokseni olivat olleet ISOJA. Taas minulla Diapam ja Tenox näkyivät käytön lopettamisen jälkeen 3 kk! Annos oli 2 x 10 mg Diapam ja 2 x 20 mg Tenox. Olin käyttänyt bentsoja 7 vuotta päivittäin…

En usko, että missään kasto testissä näkyy Lyrica. Eri juttu on sitten spektrometri/kromatografia testit, joka on tietääkseni käytössä vain Espoon A-klinikalla.

VH

Mulla on näkynyt jo monta viikkoa bentsot negatiivisena. Vaikka syönkin niitä joka päivä. Tosin annos on niin pieni, että se taitaa johtua siitä…

Buprea on mennyt vähimmillään 8mg per pvä, siis jokainen pvä, ei ole ollut taukoja, eikä kyseessä ole että olisin ottanut pieniä määriä harvoin. Ja tuossa on myöskin se, että buprehan näkyi kolmessa seulassa, mutta muuten ei, ja bentsot on menny nelisen vuotta säännöllisesti (2mg 2kpl rivatril, 20mg tenox 2kpl/pvä ja tarvittaessa risolid) eivätkä nekään ole näkyneet kolmeen ensimmäiseen kuukauteen. että kyllä ne seulat vaan on väärässä…

Jos sulla menee rivat ni ne ei näy testeissä yleensä. Siitä Taika joskus kirjoitti et hänel ku menee rivat ni jos bentsot plussal ni silloin on jotain muuta otettu…

Jos et oo ottan tennareit parii pv:n ni voi olla hyvinkin et näkyy neg. Rivat ei useimmilla testeissä näy, aivan kuten trambot ei näy oppari-testeissä. Mitkä testit oli; tikkutestit on epäluotettavia ja mikä oli trambojen määrä koska ne voi blokata bubren?

Testit oli ihan kusiseulat, ei mitään tikkari testejä.
Tramalin määrä on ollut 600mg:sta alaspäin pudottaen 50mg/n.kahdessa viikossa
Tenox on mennyt joka ilta, ettei oo ollut paria pvää väliä etteikö olis ollut, ettei selitä miksi bentsot on näkyny negatiivisenä.
Tuo nyt näyttäis olevan mysteeri mihin kellään ei oo vastausta eikä asiaa taideta edes alkaa selvittämään, että jääpi sitten kysymysmerkiksi.

Ne voi olla vaihtuneet jonkun muun kanssa. Inhimillisiä virheitä tapahtuu. Tai laitettu väärällä nimellä… Tenoxin puoliintumisaika on kuitenkin 5-20h ja jos on ottanu 2kpl/yö joka pv ni sen kyl pitäis näkyä… Tai sit on katsottu muuten vain väärin ne…

Kaikille kanssakummastelijoillekkin tiedoksi, asia selvisi reilu kk sitten kun hoitaja vaivaantui labrassa käymään ja kyselemässä asiasta.
ELI oli ihan kiinni siitä, kun normi ja laaja/tarkka seuloissa bupren herkkyys on eri, ja tämmöistä ei a-klinikalla tiedetty, eikä päihdelääkäri, huh huh… :smiley: