Selvää pääsiäistä!

Toivotetaan nyt sitten koko plinkin porukalle iloista ja raitista pääsiäistä!

ihan omakuva, kulkupeli ja kaikki!

Samoin, pysytään kuivana.
Tänään on kiirastorstai. Mut mikä v**un Kiira?
Sukua viinapirulle ja muille trolleille?

Rauhallista ja selvää Pääsiäistä kaikille lopettajille,lopettaneille ja lopettelelijoille.

Sanojen kanssa ja niiden ymmärtämisessä kannattaa olla tarkkana.

Joskus nuoruudessa olin kerrassaan ihastunut yhteen ihmiseen.Tämä ihastus sitten kerran totesi minulle,että sinä se olet sellainen “diletantti”.Tepastelin niin niin ylpeänä muutaman päivän.Sivistyssanakirja palautti maan pinnalle.

Nauttikaa vapaista.Minä työskentelen Pääsiäisen.

Korpi?

Mutta tiesittekös että pääsiäinen -sana tulee siitä, että juutalaiset vietti pääsiäistä Egyptistä orjuudesta pääsemisen muistoksi ja kunniaksi. Tai viettävät vissiin edelleen.

Anyway, jäbät, ei sitten jahdata mämmissä tipuja ettei herätäkin noita-akan vierestä ja tarvitse ihmetellä että mikähän yllätys munassa mahtaa olla.

Raitista, rauhaisaa ja siunattua pääsiäistä siis kaikille. :smiley:

Pääsiäinen, selvähän se. Nykyään tämäkin pyhänseutu on minulle itsestään selvä, mutta oli myös aikoja, jolloin tämä ei ollut itsestäänselvä asia.

–kh

Pääsiäinen menee ilman vissyä väkevämpiä juomia ja liikunnan sekä levon parissa :slight_smile:
Mitäpä sitä pyhiä pilaamaan juomisella kun voi tehdä paljon muutaki hauskempaa ja voi sitten olla kiitollinen itselleen, oikein riemukasta päästäisen aikaa :sunglasses:

Iloista pääsiäistä. Luudalla lentäjille ja jalankulkijoille.
Kiira tais olla yksi käännöskukkanen, ruotsin puhdistamisesta, skära sanasta suomeen tullut ja kun ei tarkoitusta ymmärretty niin keksittiin satuolento Kiira jota ajettiin kiirastorstaina pois pihapiiristä.

Så där, mutta onkohan sillä tekemistä kiirastulen kanssa?

Niiin, selvähän tämäkin pääsiäinen ihan itsestäänselvästi on vaikka joku vihoissaan muuta vaihtoehtoa tyrkytti.
Selvä kuten viime pääisäinenkin, ja aika useakin pääsiäinen viime vuosina.

Itse asiassa olen nauttinut alkoa vain kahtena pääsiäisenä viimesen kuuden vuoden aikana: 2008 ja 2010.
Ensinnäkään juhlapyhät ei oo juomis-aikoinakaan olleet mitään pakollisia juomisjuhlia mulle, ja toisekseen aika monena pääsiäisenä olen ollut töissä. Ja niin olen itse asiassa huomenna ja pyhinäkin. :slight_smile:
No, selvä pääsiäinen olisi kyllä ilman töitäkin, mutta kyllähän työntekokin juhlapyhä-bonuksilla maistuu ihan erityisen hyvältä. : ) ~

Ilman kärsimystä, piinaa, tuskaa, perisyntiä ja hammastenkiristystä kääntyy iltaan pitkäperjantai. Tämä taitaa olla ensimmäinen pääsiäinen, kun evlutlahkon opetukset eivät enää häiritse uskoani ja luottamustani Jumalaan ja elämään. Mistä kummasta olisin voinut tietää, että juomisen lopettaminen tuo tähänkin asiaan rauhan, eikä suinkaan mitkään ulkoiset, kosmeettiset ratkaisut? Aurinkokin näyttäytyi tänään useamman tunnin ajan valaisten pohjoista pallon puoliskoa huikealla kirkkaudella. Kyllä on hienoa katsella kevään tulemista täällä kotimaassa. Valoisia pyhäpäiviä kaikille, kenelle työn ja kenelle vapaiden merkeissä. :stuck_out_tongue:

Joo, kukin saa minusta nähden pyhittää pääsiäisenkin miten parhaaksi näkee. Minä olin päivällä ulkona lukemassa ja aurinkoa ottamassa. Näin samalla joutsenpariskunnan melko läheltä, kun olivat pysähtyneet muuttomatkallaan ihan tänne kaupunkialueelle sulapaikkaan lillumaan. Tuntuu tästä päivästä jäävän päähän ja käteenkin jotain enemmän kuin ennen lähikuppilassa “filosofoinnista”.

–kh

Ulkoilmaa nautittu runsaasti, puhdasta raikasta kevääntuoksuista ilmaa. Ihmettelin taistelevien tarinaneuvosten vetoamista ikään ja vanhuuteen kinaketjuissaan?
Kuusikymppistä mainittiin vanhaksi?
En aio vielä kuusikymppisenä nöyrtyä ikäni takia pärjäämättömäksi, eri asia jos terveys pettää ettei liikkumaan pääse. Ei se ole ikä eikä mikään.

Alkaa olla pääsiäinen vietetty, kuka mitenkin. Toivottavasti mahdollisimman hyvissä merkeissä kaikki. Kauhisteltiin töissä parin raitistumaan pyrkivän (kyllä, vasta pyrkivän) ihmisen kanssa että kyllä mahtaa monella olla ankea töihinlähtö huomisaamuna tässäkin maassa, kun moni alkoholin suurkuluttaja on kiskonut kaksin käsin juhlajuomaa kiirastorstai-iltapäivästä tähän iltapäivään asti. Paluu arkeen tuntuu varmasti asfalttiin putoamiselta monella niillä, jotka töissä vielä käyvät ja kulisseja pitävät kunnossa.

Minä olen viettänyt pääsiäisen aika paljolti töissä, ja eilen illalla hyvässä miesseurassa katsomassa Iron Sky. :slight_smile:
(Ihan ok rytinä-pläjäys, vaikka aiheessa olisi ollut ainesta paljon parempaankin ja syvällisempään)

Tänä iltana hurrataan kun Blues tasoittaa otteluvoitot Pelicansia vastaan, ja sitten aletaan viettää vapaapäiviä. Äijä meininki!

Nyt salille bodaamaan ja pumppaamaan pashat pois vyötäröltä! Haistakaa mämmi ja hyvää raitista arkea! :smiley: