Selincro

Lasilotta tässä hei!

Eka viesti tänne, täst se lähtee, toivottavasti löytyy mullekin täältä ne hukkuneet lapaset.

Otin eilen ekan Selincron.
Se oli hui-meininkiä. Otin noin tunnin kuluttua lasin valkkaria ja alkoi huimata + outouden tunne. Olo oli kuin pehmustetussa huoneessa, todellisuus jotenkin hämärtyi.

Join lasin lisää ja hups äkkiä vessaan, ruikuli ja kammottava oksetuksen tunne. Oksua ei kuitenkaan tullut, vessassa meni silti tovi jos toinenkin vapisten. Hikeä pukkasi ja huimaus paheni.

Lasi lisää valkkaria. Alkoi puhe sammaltamaan ja olo oli tosiaankin kummallinen. Samaan aikaanhan aloin jo olla kännissä. Menin nukkumaan, viilentelin tuulettimella hikeä ja puhuin ennen nukahtamista pehmoisia miehelleni joka seurasi “testiäni” tarkkaavaisena, tosin itsekin muutaman oluen nauttineena.

Yöllä ihoa pisteli, lihaksia piti venytellä, jotenkin siis
voimistuttaa venyttelemällä tuon tuostakin. Unimatti hylkäsi minut ja 2,5 h meni pyöriessä,
kunnes mies kaappasi syliinsä ja siinä nukuin pätkissä pari tuntia.

Että sellaiset sivuoireet tuosta lääkkeestä. Humalaan silti tulee, ja se tuntui ihan ok känniltä, ei juurikaan latteammalta kuin normaalisti. Sivuoireiden pitäisi helpottaa kerta kerralta kun on aloittanut käytön. Eka käyttökokemus on kuitenkin sen verran kauhea, että saas nähdä, pystyykö tässä ottamaan lisää nappeja.
Hinta on tosiaan aivan kauhea (jtkn 5€/kpl) mutta maksaahan se viinikin. (Jota eilen ei mennyt kuin 3/4 pulloa. Yleensä menee 1,5.)
Mahaa kouristelee vieläkin ja ihoa pistelee. Mutta eipä ole krapulainen olo, kun tuli juotua noin “vähän”.

Mitä kokemuksia muilla on Selincron ottamisesta? Hienoa, jos olisi apua vähentämiseen.
Itse toivon apua 3-4 krt/vkossa juopotteluuni. Valkkaria menee enemmän kuin pitäisi ja loppuillasta voi mennä joku konjakkihömpsykin. Alkaa näkymään nimittäin naamassa, kukkarossa ja huushollissa…

Pinnistelyä vähempään,
yrittää

Lasilotta

Terve
Kokeilin itse tuota joskus pariin otteeseen…ensimmäinen kerta ok, join alle 12 kaljaa ja oli semmonen sopiva humala eikä tullut semmosta pakkokaatoa. Toisella kertaa otin lääkkeen kun olin jo aloittanut juomisen (olin juonut tosin vasta yhden) ja vaikutus oli erilainen eli noin 10:nen kaljan kohdalla yhtäkkiä tuli kauhea väsymys ja juominen loppu kuin seinään. Oli myös pakko laittaa heti nukkumaan. En siis yksinkertaisesti voinut juoda yhtään enää enkä jaksanut myöskään valvoa. Krapulaa tuo ei estä, mutta liikajuomisen kyllä.

Olen nyt tullut siihen tulokseen, että täysraittius tällä hetkellä on ainakin itselle parempi vaihtoehto kuin tommonen mömmöshow.

Kiitos kommentistasi, T&T!

Juu meittii on moneen junaan, ja lähtöasemiakin on sekalaisia.
Lupaan raportoida, miten mun Selincro-juna kulkee eteenpäin ja kulkeeko ollenkaan.
Tämä oli vasta aloitus, eiköhän siitä päästä liikkeelle toisenlaisillakin vaihteilla.

Mömmöt ei tosiaankaan ole hyvästä. Olen välttänyt kovastikin lankeamista minkäänlaisiin nappeihin sun muihin. Tiedostanut, että voi jäädä vaikka särkylääkkeisiinkin koukkuun. Avioeron aikaan nappailin nukahtamislääkkeitä parit pikku loodat, siinä samassa vaihtui duunit ja asuinpaikatkin. Oli pameja ynnä muita, mutta ne pidin aina erillään kupittelusta. Ehkäpä voin tänä päivänä sanoa, että Luojan Kiitos??!

Mutta tuo uusi mömmö Selincro kiinnostaa ja kehojenne&mieltenne reaktiot ko. aineeseen. Ainakin se virkailija, joka mulle tätä suositteli, kujerteli onnistumistarinoita…siis oli PÄIHDEHOITAJA. Jolle tilasin coolisti ajan, yritän onnistua täs raitistumises ja mies kaahasi mukaan tapaamiseen, tukemaan meitsii, supercool eikövaan?.
Medikaalinen apu voi olla ratkaiseva.

Mut halit kaikille, jotka jaksoi lukea loppuun saakka!

terkuin Lasilotta ja Rock&Ryyppy

…entäpä onko Acetium kellään käytössä?
Kallista on sekin. Suvussa on paljon vatsa- ja ruuansulatuskanavan syöpiä, sitä
pelkää saavansa jotain vastaavaa myös.
Onneksi röökaaminen on jäänyt, tupakkahan on myrkky.
Alkoholi vaan maistuvampi myrkky, pahus soikoon.

Auttaako tuo tosiaankaan ? napithan voi aina jattaa ottamatta. Kukaanhan ei pakota.

Tuttavani on kokeillut hypnoosia jonka avulla oli yli vuoden juomatta. Hanella meinasi jo menna tyopaikka juomisen takia kun katoili paivakausiksi.

Itse olen vahentanyt nyt radikaalisti viimeisen kuukauden aikana. Itsellani auttaa parhaiten urheileminen eli elvytin vanhan harrastuksen (krapulassa ei meinaan voi urheilla siita tulee aika paha olo) ja Jeppe. Eli kirjaat ensin kaikki juomiset sinne (rehellisesti) ja siita yleensa tulee aika rankka heraaminen : juonko mina tosiaan nain paljon. Siis liikaa. Olen pudottanut viikkotasolla juomiset puoleen siita mita ne olivat muutama kuukausi sitten.

Ei minulla ole viisastenkivea mutta luulisin etta pitaisi ehka pureutua niihin syihin miksi juo eika kemiallisesti estaa juomista. Muutenhan juomiselle ei varmaan pitkassa juoksussa voi mitaan koska se syy on edelleen taustalla.

Pitaa kai olla myos motivaatio vahentaa. Itsellani se oli kropan lasahtaminen ja huono kunto. Halusin takaisin entisen itseni ja urheilemisen kanssa alkoholi ei sovi yhteen.

Uskoisin etta pystyn jatkossakin viela vahentamaan kulutusta Jepen ja urheilemisen avulla. Mutta Jeppe oli minulle todellinen ‘wake-up call’.

Moi Maukkis ja muut!

Totta, napit voi jättää ottamatta. Ja olenkin jättänyt, eka kerta oli sen verran kaamea, että onnistui järkyttämään mieltä ja juominenkin väheni.
Itse asiassa tämä pari viikkoa on mennyt mukavan kuivasti, vain viikonloppuna ja sekin lievää.

Hypnoosi juomiseen? Hyvä idea, olen ajatellut kokeilla sitä kynsien pureskeluun. Muutama saturainen siihen pitäisi laittaa. Missähän se raha meikäläisellä piileskelee? Soitin viime syksynä klinikalle ja tottakai kehuivat, että tuloksiin päästään. Tekisi mieli tosiaan kokeilla. Täytyykin katsoa viestiketjusta, että onko muilla kokemuksia ja vaikkapa vilkaista Me Lopettajat-puoleltakin.

Urheilusta en sen kummemmin apua varmaan saa, sillä harrastan kyllä liikuntaa monessakin muodossa.
Krapula ei (valitettavasti?) estä mua tekemästä fyysisiä ponnisteluja. Kroppa ei sen kummemmin ole päässyt lörähtämään. Hyvä, jos sinä sait omasta niskasta otteen!

Kummasti huomaan, että kun päässä on tarpeeksi muuta ajateltavaa, niin alko ei tule niin helposti mieleen. Pukannut hieman haasteita (perhe sairastaa jne.) niin jää se vinkkupullo narauttamatta auki. Siitä tietenkään ei voi olla kuin vähän iloinen. :neutral_face: