Selincro?

Heissan!

Onkos kenelläkään kokemuksia/fiiliksiä/ajatuksia vielä uudesta, vasta vappuviikolla, markkinoille tulleesta lääkkeestä nimeltään Selincro? Kaikki info otetaan innolla vastaan :laughing:

Olisit nyt pistänyt sen vaikuttavan aineenkin nimen (nalmefeeni) ja lääkkeen käyttötarkoituksen viestiisi, niin olisi ollut tuhannesti helpompi kommentoida. Kyseessä näyttäisi olevan hyvin läheisesti naltreksonia niin kemialtaan kuin vaikutuksiltaan muistuttava opioidiantagonisti, joten tehokkuus alkoholismin hoidossa luultavimmin korreloi täysin naltreksonin kanssa. Jos siis Revia tai jokin muu naltreksonivalmiste on ollut toimiva, niin sama mitä luultavimmin pätee myös tähän lääkkeeseen (ja tietysti myös toisinpäin, jos naltreksonista ei ole ollut apua niin tuskin on tästäkään).

Kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia tästä lääkkeestä.

Heips,
Miepä soittelin kolme viikkoa sitte terveyskeskuksen päihdehuotajalle ja pyysin Selincro reseptiä. Asia eteni ja nyt olen kohta kaks viikkoa nappaillu pillerin melkein joka aamupäivä. Eka päivänä ikävä hikoilu, huimaus ja pahoinvointi jotka pikkuhiljaa helpotti. Nyt ei enää oireita. Viälä ainakaan ei vankempaa vaikutusta ryypiskelyyn.

Lääkkeenhän oletetaan toimivan siten, että lääkkeen otettuaa ihminen joisi vähemmän kuin ennen. Ja nimenomaan siksi, että ihminen tuntisi juomisen vähemmän palkitsevaksi toiminnaksi. Eli ei enään niin paljon mielihyvää alkoholin vaikutuksesta.

Olisi mielenkiintoista kuulla tekeekö se niin jollekin vai onko tämäkin troppi nyt sitten vaan yksi ongelmaisten ihmisten rahastusmuoto? Nimittäin mikäli tämä troppi toimisi oli sillä kieltämättä varmasti jonkinlaista vaikutusta niille ihmisille jotka eivät vielä varsinaisesti ole alkoholisteja, mutta kuppi maistuu hieman liian usein ja railakkaasti… Silloin saattaisi osa porukasta säästyä kuningas alkoholin kuritukselta eivätkä alkoholisoituisi niin helposti tai ainakaan niin nopeasti (sekin olisi plussaa).

Kunnon juopollahan tämä tuskin toimisi, sillä ainakin itse juomiseen sortuessani en missään nimessä alkaisi syömään ryynejä jotka vähentävät alkoholin tuomaa mielihyvää. Se nyt muutenkin mulla on juodessani suhteellisten vähäistä nykyään, niin pitäsikö mun muka luopua siittäkin pienestä kivasta??
Itse jos nyt juomaan lähtisin, niin ne syyt siihen olis ihan jossain muualla kuin siinä mahdollisessa mielihyvän kokemisessa nousuhumalan aikana. Uskon, että aika monella juopolla on sama homma…

Selincron pakkausselosteessa sanotaan “- Voit odottaa pystyväsi vähentämään alkoholin kulutusta kuukauden kuluessa Selincro-hoidon aloittamisesta”, joten miunkin pitää napsia tabuja vielä pari viikkoa ennenkuin luvattu vaikutus pitäisi ilmaantua. Tällä hetkellä en oikeastaan haluakkaan sanoa mitään tuntemuksistani.
Mainittakoon että kuutisen vuotta sitten pääsin eroon tupakasta hypnoosin avulla ja täysin ilman oireita tai vaikeuksia, silloin toki taustalla oli tohtorien osoittama vakava terveys riski, nyt tämän ryypiskelyn seurauksena ei ole muuta kuin ajan tuhraantuminen päivittäin. Vielä !