Seksiriippuvuuteen hoitoa?

Terve!

Ongelmani on läpi myöhäisteinivuosien ja aikuisenelämän jatkunut seksiriipuvuus, josta olen kertonut muualla täällä. Nyt olen päässyt siihen pisteeseen että olen lähdössä Järvenpään sosiaalisairaalaan katkolle. Sekä seksiriipuvuudestani että siitä johtuvasta nettiriipuvuudesta ja näistä molemmista johtuvasta masennuksesta.
Kysymykseni onkin että mihin kanttaa hakeutua tuon alkujakson jälkeen jatkohoitoon? Olen itse silmäillys Tyynelää, ihan sillä silmällä että ovat hoitaneet ja vissiin hoitovat peliriippuvaisia jotka myöskin ovat toiminallisa riipuvaisia.

Vastauksia odotellen

Jos et ole kovin kristilliskielteinen apua voisi löytyä… :confused:

aslan.fi/archives/95

No en ole juuh siis kristilliskielteinen. Kiitos vihjeestä.

Kiitos Patman kun puhut tästä asiasta. Kun mul, myös raskaiden kokemusteni vuoksi kaupallinen seksi on hyvin vaikea asia. Hyvä ymmärtää, et siinä voi olla koukus, niinku mä omissani. Tukiryhmiä pitäisi olla, ehkä netistä löytää. Ja mä aina sitä terapiaa tuputan, kun mulle siitä oli apua. Kun joskus siel puhuin k.o. asian loukkaavuudesta, terapeuttini kyllä ymmärsi minua, mut teki myös erittäin selväksi, että kyse on joillekin ihmisil tosi vaikeasta riippuvuudesta. Oli muuten t o s i pätevä terapeutti, kaikki eivät ole, päästävät esim.omien asenteidensa vaikuttamaan puhetilanteeseen, ja asiakas voi mennä ihan lukkoon tai tuntea itsensä ja tunteensa mitätöidyksi. Tuol psykoterapiatopikis kirjotin mahdollisuuksista päästä terapiaan. Kelan terapias on se hyvä, et terapeutin voi valita ja vaihtaakin, jollei suju, eikä ole kallista, vain se omavastuu. Kela siis maksaa työkykyä ylläpitävää ja kaiketi palauttavaa hoitoa. Mä en pääse niil rahoil, kun pysyvä työkyvyttömyyseläke. Kaikkia terapiat ei tietty innosta, ja sekin on ok.

:mrgreen: Tarviiko sexiä aina hoitaa??? Ei tartte ottaa kaikkia asoita,niin vakavasti. Kyllä ne sexijutut loppuvat aikanaan. Mulla on ollut paljon sexisuhteita,mutta minua se ei haittaa.

Se että on paljon seksisuhteita ei välttämättä tarkoita että on seksiriippuvuus. Minun miehelläni ON seksiriippuvuus ja kyllä voin sanoa että siitä on haittaa niin miehelle, itselleni, perheellemme, hänen työlleen jne jne.
Jos on sinkku ja paljon seksisuhteita, ei siitä kai ole haittaa jos huolehtii ehkäisystä ja seksielämä ei vaikuta negatiivisesti henkilöön ja hänen ympäristöönsä.
Addiktiivinen käyttäytyminen on tuhoavaa. Siitä syystä addiktioihin pitää suhtautua vakavasti.

Totta.
Jos joku sanoo että sillä on seksiaddiktio, se ei varmaan sano sitä naurattaakseen muita.
Vähän samaa linjaa voisi vetää monista muista addiktioista, kaikista löytyy naurunaiheita.

En ole myöntänyt edes itselleni että olisin mitenkään riippuvainen seksistä se on silti käynyt useammin mielessä ehkä siksi että riippuvuuksia on muitakin ja seksi on monelle yksi niistä. Ahdistuneisuuteen se ainakin jotenkin vaikuttaa koska oman pään sisällä voi mennä fantasiamaailmaan jossa voi tietenkin kuvitella mitä vain. Tein testin riippuvuusesta sain 10 pistettä oliko 15:sta,mutta en siltikään tiedä… äh. :blush: Lisäksi riippuvuuksia löytyy itseltä monin kappalein. Olen miettinyt asetanko itseni vaaraan seksin takia,ehkä. Jotkut seksuaaliset teot tuottaa myös ahdistusta taikka häpeää. Tottakai väitän etten häpeä seksuaalisuuttani ja koska olen suhteellisen puhelias ihminen minusta saa avoimen kuvan moni kanssani jutellessani. Olenkin miettinyt olenko seksuaalisesti niin avoin ihminen kuin annan ymmärtää. Olen ollut valmis menemään jopa omien rajojeni yli ja olen harrastanut ällöttävää seksiä josta on tullut paha olo. Missä menee raja? Mikä on seksissä liikaa? Tiedän järjellä että se jos menee yli omien rajojen,se ei ole tervettä…ja olen mennyt monta kertaa. En tiedä miten puhua seksiasioista terapeutin kanssa koska pelkään puhua niistä asioista tietyllä tavalla. Ehkä joskus puhun liikaa ja kärjistetysti,mutta väärille ihmisille. Tunnen syvää vihaa ihmisiä kohtaan jotka tekevät seksuaalisia tekoja väkisin. Hermostun helposti kun puhutaan väkisinmakaamisesta. Tiedän siihen syynkin,mutten halua siitä tässä kirjoittaa. En haluaisi aiheuttaa muille ahdistusta puheillani taikka seksuaalikäyttäytymiselläni ,mutta huomaan tekeväni sitä. Viimeksi katkolla ollessani jou mies tuli suoraan nenäni eteen yhtäkkiä heiluttamaan mulkkua. Vaikka mies oli mukava ja kenen kanssa viihdyin ja juttelin se tuntui silti pahalta. Toinen nainen samassa paikassa kertoi saman miehen tehneen samanlailla. En kyllä sitten tiedä onko tuo totta. Hoitajat kyllä huomasi paikan levottoman ilmapiirin ja siinä kaikkien ollessa paikalla uskalsin sanoa että se mulkun heiluttelu nenän edessä saisi loppua. Nyt kun ajattelen asiaa jälkeen päin … ääh mietin että olisi siinä vaiheessa pitänyt puhua hoitajien kanssa seksiongelmista. Vaikea ja moniselitteinen asia mutta on pyörittänyt ajatuksiani,elämääni ja ulosantiani seksiasiat todella kauan. Samalla täynnä vihaa samalla seksihaluja… Nytkin on asia jonka haluaisin kirjoittaa,mutten halua tähän avautua kun en osaa sitä muotoilla oikein tai halua asiasta puhua päihdelinkki.fi:ssä. Mikä sitten on mittapuu tässä riippuvuudessa? se kuinka paljon harrastaa seksiä vai kuinka monen ihmisen kanssa? vai ääh… juu empä kirjoita aiheesta enempää,olen vaan miettinyt asiaa ollakko vai eikö olla. Ja jos olla miten auttaa itseäni toimimaan kaikkien riippuvuuksien hoitoon kerralla :question: … sellasta juuri nyt.