Eipä hättee. Et ole meille tilivelvollinen eikä meiltä tarvitse pyytää anteeksi. Käy tilanne läpi mielessäsi. Miksi sorruit juomaan, mikä siihen johti ja mitä voit tehdä asialle. Olet tilivelvollinen itsellesi, et meille
Huomenta. Juu läpi on käytävä ja uuteen yritykseen, pakkohan sen on jonain päivänä onnistua kun koko ajan yrittää.
Tänään ehkä parempi mieli kuin eilen joten eteenpäin.
Näin minäkin olen aina ajatellut, että pakkohan minunkin on lopulta pystyttävä raitistumaan, kun niin moni on mennyt jo edeltä onnistuneesti.
Se vaatii vain aika paljon työntekoa ja nuo lankeamiset ovat tosiaan niitä hetkiä, joista on mahdollista ottaa opikseen. Ei muuta kun analysointi vain käyntiin, että mitä kaikkea siinä nyt oikein tapahtui ja miksi. Ja mitä keinoja tarvitset välttääksesi kompastumatta tuohon samaan ansaan tulevaisuudessa. Silloin olet jo viisaampi ja vahvempi ja pääset aivan varmasti taas eteenpäin, jos sinulla on aito palo sisälläsi päästä alkoholista jo lopullisesti eroon. Ei ole mitään syytä surkutteluun, kaikki me joudumme käymään läpi ne omat kipupisteemme, ennen kuin alkoholista alkaa saamaan vähän vahvemman niskaotteen.
Juu kyllä. Ei muuta kuin opiksi pitää ottaa ja mennä eteenpäin tässä ei muu auta. Eroon pitää tosiaan päästä onhan sitä tuossa vedelty kai ihan riittämiin.
No voi persus. Harmi että kävi noin.
Siitä voi sentään halutessaan tehdä oppimiskokemuksen, jos on valmis työstämään asiaa. Sinun kohdallasi se voi nyt olla tuo, että pidät juoviin ja varsinkin juomaan yllyttäviin kavereihin etäisyyttä. Turha sitä itsekuria on liikaa kiusata, vaan kasvattaa pikkuhiljaa. On toki harmi, jos ainoat kaverit ovat viinaksiin meneviä, eikä muuta seuraa ole. Siinä tilanteessa voisi kyllä miettiä, olisiko joku muu johon ottaa vaikka pitkästä aikaa yhteyttä. Niinkin olen itse tehnyt ja saanut takaisin vanhoja ihmissuhteita.
Ei sinun tosiaankaan anteeksi tarvitse pyytää muilta kuin itseltäsi ja upealta elimistöltäsi, joka työskentelee väsymättä poistaakseen nauttimasi alkoholin. Meillä muilla täällä ei ole varaa tuomita.
Mukavaa viikkoa!
Se on tosiaan hieman hankalaa minun tapauksessa tavata muita vanhempia tuttuja ja kavereita mutta ei auta kuin olla kovempi seuraavalla kerralla.
Harmi tosiaan tuo retkahtaminen taas kerran vaihteeksi mutta ei auta tehty mikä tehty ja seuraavaa alkotonta jaksoa hakemaan.
Toivottavasti se kestää pitkään tämä “tuleva jakso”.
Huomenta.
Itse olen tehnyt aikoinani aika isoja muutoksia asuinpaikan, työn, ihmissuhteiden nm. suhteen, ja vaikka silloin vielä kovasti join, niin valmistelin tavallaan tulevaa. Halusin muokata ympäristöni sellaiseksi, jossa minä haluan aidosti elää selvinpäin, koska tiesin että ikuisesti kroppani ei kestä alkoholia.
En tarkoita sitä, että sinun täytyisi alkaa jonnekin muuttamaan ja pistämään kaikkia ihmissuhteitasi uusiksi, vaan kannustaa Hiiren tavoin, että on avoin muutokselle. Se kun on kuitenkin elämässä ja erityisesti raitistumisessa aina jollain tasolla läsnä.
Olen kyllä muutokselle avoin. Onhan tässä tosiaan vuosia päätä seinään hakattu. Eihän koko elämä voi jatkua tällä tavalla, että toinen toistaan isompia mokia ja muita sattuu.
Selvinpäin ei koskaan oikeastaan tapahdu mitään pahaa jos näin voisi asian luonnehtia kyllä ne aina liittyy liikaa juomiseen. Yritän nyt keksiä vähn jotain harrastuksen tynkää josko se auttaisi osaltaan.
Kiitoksia tuesta ja neuvoista ne tulee aina tarpeeseen.
Ihan sama homma täällä, ainoa keino yrittää vaan lopettaa kokonaan. Vanha ketju mutta eipä se kai haittaa.