Sekalaista soppaa

Laitan tämmösen niin ei tule niin paljo kaikissa ketjuissa sählättyä.

Jotain kehitystä omassa kirjoittelussa tapahtunut tai laiskuuttako vaan.
Enää en poista kaikkia viestejä poistuessani.
Muistaakseni oli melkoinen työmaa kaivella kaikki ja poistaa.

Ketostix oli tehnyt erittäin tarkan huomion ja lienen tapani mukaan loukkaantunut. En kyllä kerro minkä.
Pätee edelleen kohdallani vaan voin sentään sen lukea joutumatta paniikin valtaan ja alkaa kostaa noloa
oloa kaikille joita mieleen tulee. Samaa kehitystä havaittavissa myös oikeassa elossa oikeiden ihmisten kanssakäymistilanteissa.

SoiKannel oli Mastodontin aiempi nimi ja kyllä minusta Kaaleppinen on KAA Leppinen, Kimmo Antero Anselmi?

Täällä ei ole kaikkia mitä tälle palstalle on kirjoitettu koska muistelen itsekkin olleeni paikalla jo ennen vuotta 2010.
Jokin muutos tapahtui ja siksi nuo alkavat täällä vasta tuolloin.

Monien kanssa Keto väänsi ja monet täältä hääsi. En väitä miesten olleen syyttömiä, mutta jotain mieshammaskolotusta analysoisin.
Omassa tapauksessa jousin mennä jäähylle, koska olin silloinkin herkkä ja sen lisäksi kyvytön ottamaan vastaan asiallistakaan palautetta.

Pitkä pätkä edetty monien kanssa yhdessä oikeastaan. Milloinhan tämä oikeasti alkoi? Muistaako joku?
Itsekkin olen vähän sillä kannalla että RC, tarharyhmä, RedCat, Ketostix ja muutama muu on yksi ja sama.
Oma nimimerkki muuttunut noiden poistumisten takia ja samaa ei voi ottaa uudestaan. Kerran oli muistaakseni vähän aikaa
kaksi nimimerkkiä samanaikaisesti mutta muutoin olen ollut yhtenä täällä.

Paljon loistavvia kirjoittajia ja viisaita ihmisiä palstalla olen tavannut, vaikkapa MIchael ja moni muu. Hienoja ihmisiä ja sellaiseksi olisi itselläkin pyrkimys. Hyvä olla päämäärä vaikkei siihen ehkä ylläkkään.

Muutamasta muusta en tiedä, mutta Red Cat, RC, RiikkaRed, Tarharyhmä ja Ketostix ovat tosiaan sama henkilö. Vuodesta 2016 lähtien hän on ollut vadelmamunkki. Eihän se mikään salaisuus ole.
Vuosina 2007 - 2014 olivat käytössä nuo em. nimimerkit, ja sen jälkeen oli “Valtio-mies” vuodet 2014 - 2016.
Vadelmamunkki olen ollut vuodesta 2016, ja muita nimimerkkejä ei ole ollut.

Itsellä ollut foofighter, samwais, foo, kai foottis, foofii, limr ym…kaikkia en muista. tuon foottiksen otan takaisin kai jos se on mahdollista.
Ethän Vadelmamunkki mitenkään noita peitellyt suuremmin muistaakseni että kyseessä on sama henkilö.
Kova arvuuttelu asiasta joka tapauksessa oli ja tiettyä jännitystä salapoliisitouhuinenn. :slight_smile:

Kovasti väännettiin joo, milloin kenekin kanssa ja sen ainakin hyödyin (jos se edes on hyöty), että netissä opin kirjoittamaan tämän palstan avulla.
Tai paremminkin avautumaan, tulemaan jotenkin näkyväksi.
Kirjoitustaidon puute lienee minut paljastanut oitis vaikka tulinkin paikalle milloin milläkin nimimerkillä.
Tai oikeammin kiivas tapa kirjoittaa- nopeammin kuin taito edellyttää Ei tuo ole kokonaan vieläkään poistunut, mutta ei tarvitse ihan samalla kiihkolla koko ajan paukuttaa sormet hellinä.

muoks
aivan alkuun olen luultavasti ollut palstalla ihan omalla etunimellä…hööm. :blush:

Joo, en tosiaan peitellyt. Pikemminkin päinvastoin. Pyrin yleensä helpottamaan tunnistamista käyttämällä saman tyylisiä avataria ja allekirjoitusta kaikissa nimimerkeissä.

Ainoa pieni poikkeus tästä oli salaperäinen “Valtio-mies” -nimimerkki (tosiaan, väliviivalla)i, joka vaikutti foorumilla vuosina 2014 - 2016. Se ehkä hetken aikaa hämäsikin jotakuta, mutta ei pitkään koska kirjoitustyylini on hyvin tunnistettava. :slight_smile: Eikä ollut tarkoituskaan hämätä pitkään.

Mistä tuo Valtio-mies tuli?
Jotenkin tuntuu nyt että VM on jokin johtolanka johonkin.
Siis hämäysmielessä mies-substantiivin tajuan vaan oliko jo tuolloin poliittinen ura
huimassa nousukiidossa?

Jostain puolueiden ehdokaslistoiltakin yritin joskus taannoin etsiä, vaan en kyllä keksinyt,
kuka niistä olet…jos nyt edes oikeaa näin siellä.
Harrastukset ne on hullullakin.

Kerran on saatettu olla samassa paltsussa, jos olit Dipolin AA-päivien sateenkaaripalaverissa.
Tuossa olin kylläkin vain hetken kun jotenkin ei tuntunut omalta paikalta…tai ehkä
jakaminen oli enemmän uhriutunutta valitusta, muista häntä.

VM- Vilma Murto otti ja voitti ja otti kullan. Kainaloonko vai muuten vaan lojumaan ?
Kyllä yksien kelpaa vaan on mullakin kesä ja kärpäsiä on jostain syystä alkanut olla enemmän ja sisään
tunkeilevat.
Niille pitäisi löytää jokin roti!

youtu.be/xtgKcfjzQrA

Maailman ensimmäinen banaani.

Oliko elo hällä helppoa, hulppeaa?
Eipä juuri, enemmän tarmotonta tallustelua.
Niimpä Ansku B (ei sukua Jannikalle) päätti rukoilla itselleen kumppanin.

Homma hoitui hetkessä.
Suuri ja mahtava Bannijumala taikoi hokkus ja pokkus ja repäisi taivaisen banaanin
kuoren neljänneksen, puki sen pukuun ja lähetti Anskun kaveriksi.

Ei tarvittu viikunanlehtiä ja olo oli kaikin puolin heillä onnellista ja auvoisaa.
Lisääntyminen ainoastaan tahtoi olla luonnollisista syistä hieman sotkuisaa vaan
sellaistahan se on.

Olin tuohon aikaan kiinnostunut politiikasta mutta en vielä mukana siinä. Politikointi oikeassa elämässä alkoi vähän myöhemmin, kun olin Plinkissä jo vadelmamunkki.

Oli hauskaa, kun joku (taisi olla Fernetti) syytti minua siitä, että käytän Plinkin foorumia vaalikampanjan tekemiseen. Siis ikään kuin vaaleissa voisi äänestää jotain “vadelmamunkkia”. :smiley: Voihan sen kyllä kirjoittaa äänestyslipukkeeseen ja huvittaa sillä ääntenlaskijaa, mutta taitaisi mennä hylätyksi se ääni; kaikkien Aku Ankalle, Mustanaamiolle ja kirkkoveneelle annettujen äänien joukkoon.

“Valtiomies” -sanan etymologian voi juontaa myös AA:han. Sellaisia pitkään raittiina olleita viisaita viisastelijoita, jotka palavereissa tykkäävät puhua pitkään ja hartaasti, on kutsuttu “vanhoiksi valtiomiehiksi”. En minä kyllä ihan sellainen ollut, mutta AA:ssa olen toki käynyt.

Dipolin AA-päivillä olen käynyt kaksi kertaa: 2007 ja 2012. En muista olinko sateenkaaripalaverissa vai suunnitelinko vain siihen menemistä.
2007 oli muuten hyvä tapahtuma, kun olin siihen aikaan niin innoissani asiasta ja ollut vasta 3 kk raittiina.
2012 Dipolissa näin yhden plinkkiläisen, nimimerkin hannu11. Omanlaisensa persoona hänkin, kuten me kaikki. :slight_smile:

Tais olla tuo -12.
Hannu jäi mieleen omine omituisuuksineen. Rovaniemeltä muistaakseni.
Hannua en muista tavanneeni tai tiedä.

Joku mies jutteli plinkistä noilla päivillä kun mulla oli huijattu plinkin paita päällä. Mies oli jossain asiantuntija-roolissa silloin plinkissä.
Paita oli naisten paita ja vähän pieni. Ihmettelen miksi naisten paitakoot on penemmät, sillä kai rinnat
vievät ison osan paidan sisällöstä?

Jostain syystä naisena esiinnyin ja onnistuin paidan saamaan. Sen sai kyllä kaikki jotka silloin plinkin facessa pyysivät…olisiko ollut silloin kirjoituskielto ja siksi noin toimin.
Toisin kuin täällä sanottiin jossain, faceen voi tehdä profiilin aivan minkälaisen haluaa ja siitä ei henkilöllisyys paljastu.
Tuohon huijaukseen liittyi muistaakseni osoitteen väärinkäyttö sillä paita meni veljen osoitteeseen.
Luultavasti koko sekoilu oli ihan turhaa ja omalla nimellä ja osoitteella olisin paidan saanut, miesten sellaisen ja sopivamman.

Nyt kuoli viimeinen veli.
Miten käynee, menenkö perässä?

Taidan mennä.
Ei minulla ole ketään joka välittäisi vittuakaan, mitä mulle kuuluu, miten mulla menee.
Joku vitun loukkaantunut kyrpä tulee kohta kai kommentoimaan, ettei kuulu tänne.
Saatanan tekopyhää paskanjauhajaa täälläkin, mites muuten.

Moikka Wannabe

tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta, apua on kuitenkin mahdollista saada! Joskus kun on keskellä merkittävää elämänkriisiä, saattaa tuntua että vaihtoehdot ovat vähissä, mutta akuuttiin kriisiin on mahdollista saada ammattilaisen apua ja tukea kunhan vaan sitä pyytää. Älä luovuta!

Jos tilanteesi menee nopeasti huonoon suuntaan, voit aina soittaa hätänumeroon 112 josta lääkäriambulanssi voi tulla arvioimaan tilanteesi. Voit myös soittaa valtakunnalliseen kriisinumeroon 010 195202

-Päihdelinkin moderaattori

Mikä lie dyslektikko, ei nyt jaksa uusia diagnooseja miettiä.
Tuskin sitä rivatriliä mulle antavat.
Joskus oli jotain mietoa opamoxia tai vastaavaa ja pari kertaa otin vähän yli sallitun…
toisella kertaa kai 5 ja toisella ehkä kymmenen. Ei siis mitään vakavaa vaaraa paitsi eka kerralla läksin ajamaan läheiseen kirkonkylään ja sammuin kaupassa käytyäni.
Tuntui ettei ne mitään vaikuta ja sitten humahti kunnolla.
Olin silloin hirveässä univelassa.
Olihan tuo tyhmää vaan tahatonta ja ymmärrettävää ettei noita mulle anneta.

Toinen kerta olin syönyt vähän aikaa noita ja ei ne enää vaikuttaneet.
Otin sitten jotain 10 kaljan kanssa ja ei sittenkään mitään vaikutusta. Ahdistus vaan jatkui ja hakeuduin terveyskeskukseen ja siitä en muista minne…kai jollekkin osastolle, joissa en lle kauaa jaksanut viime aikoina olla.
Siellä osastolla sitten antoivat jotain kovempaa rauhoittavaa, sillä olin vuorokauden ihan pihalla, meinasin kusta huonetoverin päälle ja kankkunen oli muistaakseni aikamoinen…lienee ollut Tenoxia.

Nyt kävi ihan kaljaa juomalla, että meni överiksi ja poliisi kyyditsi ensin sairaalan kautta mielisairaalaan. Sieltä sain puhuttua itseni ulos ja taksilla takaisin kotiin.
Nyt on sitten koetettava jotenkin pärjätä sekoilematta ja se taitaa vaatia selvänä oloa…tai en minä kyllä mitään tiiä…ei oikein mikään kiinnostakkaan.

On this day I acknowledge that I am worthy and deserving of a happy, full life.

Tuohon sekoiluuni liittyen luin Kannasta löytyvän kirjauksen.
Siinä oli muutama outo seikka, tosi outo kannaltani.
Siis mokasin kyllä pahasti, sen myönnän. On vain tilanteessani oleva ihminen aika avuton, mitä vaikkapa Kantaan kirjataan.

Ensiksi siellä kerrotaan, ettei potilas halua jäädä vapaa-ehtoiseen hoitoon.
Sellaista ei minulle missään vaiheessa tarjottu ja en varmaan olisikaan jäänyt kun helpotuin ettei pakkohoitokriteeri täyty.

Edellisellä kerralla minulle valehdeltiin kun päätin mennä osastolle: sanottiin että voin olla yhden hengen huoneessa ja annettiin ymmärtää, että kyseessä on rauhallinen osasto.
Totuus oli että minut passitettiin psykoosiosastolle. Jäin ovensuuhun lattialle istumaan ja aikani harjoitettuani passiivista vastarintaa minut sinne määrännyt lääkäri suostui päästämään minut ulos puhuttuani kanssaan puhelimessa.
Ehtoni olivat: tee pakkohoitopäätös tai käske avata ovi.
Kun hän lupasi avata oven kysyin vielä puhelimessa voimmeko tavata huomenna js voisinko mennä toisenlaiselle osastolle hoitoon.
Hänen äänensävynsä muuttui, hän alkou teititellä ja ei vastannut mitään kysymykseeni.
Kun tapasin kyseisen lääkärin, hänen mukanaan oli myös hoitaja, joka ensi töikseen sanoi minulle: sinä et määrää, teet kuten läsketään. Varsin hyvää hoitoa siis.

Edellisestä johtuen ei olisi tullut mieleenkään että nyt tarjottaisiin vaapaaehtoista hoitoa.
Kuvittelin että pitää hakeutua eri lähetteellä jos mielii vapaaehtoiseen hoitoon.
Siis tuskin nyt olisin jäänyt mutta noin…

Toinen asia minkä huomasin on, että minulle oli tuon käynnin yhteydessä määrätty Tenoxia(taisi olla 10 mg, noiden vahvuuksista en tiedä vaan pittääpä selvittää). Tuostakaan ei minulle kerrottu.

Kolmas mikä jäi mieleen(muutakin lienee jos tarkemmin luen) on pahin.
Kävin humalaoäissäni haukkumassa naapurin naisen hänen pihanmaallaan.
Teko oli älytön ja en sitä puolustele.
Kantaan oli kirjattu, että olisin sanonut tai huutanut käydessäni jotain hänen tappamiseen liittyvää…taisi olla että en ole tulossa häntä tappamaan.

Lähtiessäni hänen pihastaan ja hänen mennessään sisälle taloon sanoin tai huusin: vitun apina.
Täysin älytön kommentti mutta ihan eri asia kuin puhua tappamisesta.
Tuosta asiasta ei minulta ole kukaan mitään kysynyt. Hänen kommenttinsa on kirjattu sivulleni ja siellä se pysyy.

Olen ollut hoitosuhteessa terapeuttiin ja se on ollut toimiva hoitosuhde vaikka olenkin usein ollut varmaan aika hankala potilas.
Nyt en voi tuota terapiaa jatkaa noista mainituista ja eräästä muusta syistä erityisesti.
Tämän jälkeen en minkäänlaista hoitoa tule minkäänlaisen systeemin tarjoamasta paikasta vapaaehtoisesti hakemaan.
Luottamukseni meni lopullisesti ja oikeastaan alkaa olla jopa vaarallista olla minkään hoidon piirissä, koska kirjaukse voivat olla minkäkaisia tahansa.

^ Voimia sinulle <3.

En ota kantaa noihin sun juttuihisi, mutta yleisesti psykiatrien kirjaukset ja aivoitukset voivat joskus olla sangen mielenkiintoisia. Esim. jokin hullun sanoma kielikuva tai läppä tulkitaan niin, että tarkoitti sitä ihan konkreettisesti. Siis ihan sellaisissa tilanteissa, joissa “normaalit” ihmisetkin heittävät vastaavaa ja joista pitäisi jokaisen alkeelliset sosiaaliset taidot omaavan ymmärtää, että esim. “lehmät lentää, joopa joo” ei tarkoita sitä, että joku oikeasti ajattelee lehmien lentävän.

Muutenkin on joskus tullut vastaan vähän kummia tulkintoja psykiatrien toimesta. Kerran pöpilässä mulla oli kirja kesken yöpöydällä, huonekierrolla shrinkki kysyi mitä luen ja näytin kirjaa. Siitä se innostui vääntämään syvälliset analyysit meikäläisen psykoottisesta mielenmaisemasta. Kirja oli siis tyyliä jokin Harry Potter tai Taru sormusten herrasta, jonka “kaikki” ovat lukeneet kevyeksi iltalukemisekseen :laughing: . Joskus mustat vaatteeni olivat merkki ties mistä päässä viiraamisesta. Ei mulla ollut niiden käyttämiseen mitään sen syvempää syytä, kuin musta on aina muotia, enkä siinä masennustilassa jaksanut joka päivä värianalyysin kanssa pohtia, mitä kivaa sitä tänään panisi päällensä.

Asiallisia psykiatrejakin on, esim. tämä nykyiseni. Ihan nyt sillä sanon, etten halua koko ammattikuntaa haukkua, kun olen kuitenkin apua saanut. Somaattisen puolen lääkäreistä mulla ei isompia valittamisia ole(Jotkut tietysti voisivat omata vähän paremmat kommunikointitaidot, mutta tämäkin asia on parantunut takavuosiin verrattuna huimasti) ja he ovat kirjanneet ylös lähinnä sen, mikä on ollut oleellista vaivani X kannalta. Toki ymmärrän, ettei esim. ihomuutosta tutkivan lekurin tarvitsekaan tehdä potilaasta sen laajempaa analyysiä. Psykiatrin homma on vähän eri juttu.