Se loppui nyt

Terve,

Olen kirjoitellut tänne joskus vajaa kymmenen vuotta sitten ja kävin lukemassa vanhoja ketjujani. Voin vain toivoa, että olisin samassa tilanteessa kuin silloin eli paljon pahemmaksi on tilanne mennyt vuosien varrella. Nyt on ehkä vähän valoakin tunnelin päässä havaittavissa.
Pelivelkaa kertynyt vuosien varrella noin 90k€, lisäksi asunto-, auto- ja opintolainat päälle. Kyllä, summat on valtavia, mutta en ole vielä ulosotossa kun tulot on hyvät ja lainoissa pitkät maksuerät. Talous on silti todella tiukalla, kun lyhennettäviä velkoja on niin paljon.
Haluan lopettaa pelaamisen itseni ja perheeni hyvinvoinnin takia. Pelaaminen hallitsee arkea ja tekee huomattavaa vahinkoa niin monelta eri kantilta. Sekä talous että ihmissuhteet kärsivät, ihme että sellaisia vielä löytyy kaikkien paljastuneiden valheiden jälkeen.
Apua olen hakenut terapiasta, vertaisryhmistä, tukihenkilöstä ja nettifoorumeista. Paljon on matkalla opittu ja koen, että olen valmis pysyvään lopetukseen. Ennen viimeistä repsahdusta olin pelaamatta noin 6kk ja sitä ennen oli 9kk pelitön jakso. Olen todistanut itselleni pystyväni pelittömyyteen ja nyt täytyy keskittyä siihen, ettei vaan tule yhtäkään repsahdusta.
Niin kauan kuin pysyn erossa triggereistäni, kaikki menee hyvin. Itselleni pahin trigger on urheilutulosten seuraaminen, koska pelini on urheiluvedonlyönti isoilla panoksilla. Tarkoitus on lopettaa urheilun seuraaminen, koska teen sitä käytännössä vain vedonlyönnin takia. Ainakin se johtaa peliajatuksiin, kun miettii, kuka voittaa jne. Toinen merkittävä trigger itselle on yksinkertaisesti raha. Jos tililläni on useampi tonni ylimääräistä tai tiedän että saisin sen verran lainaa, raha alkaa nopeasti polttelemaan. Siksi täytyy tehdä heti ylimääräisiä lyhennyksiä velkoihin, jos tilille tulee vaikka lomarahoja tai bonuksia. Pääsyä minulla ei omalla tililleni ole ilman, että haen tunnukset pankista. Puolisollani on tiliini käyttöoikeus ja hän hoitaa raha-asioitani.
Toivon, että tänne kirjoittelu auttaa purkamaan omia ajatuksiani paremmin. Esimerkiksi puolen vuoden pelittömän ajan jälkeen pelit ei todennäköisesti käy paljoa mielessä ja huonotkin muistot haalistuu. Silloin on kuitenkin todella tärkeää muistutella itseään siitä kaikesta pahasta, mitä pelaaminen aiheuttaa, muuten voi repsahdus olla lähellä. Ei voi kuin ihailla tänne kirjoittavia henkilöitä, joilla takana pelitöntä elämää useita vuosia. Haluan olla yksi teistä.
Tänään Päivä 0.

2 tykkäystä

Ja jälleen päivä nolla. En kehtaa tänne kirjoitella, jos repsahdan pelaamaan. Ei auta kuin yrittää uudestaan, vaikka tuntuu taas toivottomalta. Kun kerran repsahtaa, niin peli jää päälle niin pitkäksi aikaa. Täytyisi vaan selvitä parista ensimmäisestä viikosta niin vähän helpottaisi.

Näitä samoja asioita oon itsekin joutunut pyörittelemään mielessäni monesti. Mutta kuten jo tuossa kirjoitit niin eihän siinä muu auta kuin jatkaa yrittämistä. Pakko uskoa ja luottaa siihen, että joskus tässä on onnistuttava! Mennään vaan päivä kerrallaan…

-thuuli

Mä oon ollut nyt 36 päivää pelaamatta. Sitä ennen meni monta vuotta taas viikottain pelit mennessään. Pisin putki pitkään aikaan ja loppua ei näy. Miksikö? Kun estin kaikki rahan siirrot, niin ei pysty pelaan missään. Ehkä Veikkauksella mutta sielläkin on estot. Paffissa omaesto. Siihen se vaan sitten loppui. Suosittelen!
Nyt sitten opettelen tekemään muuta! Elämä on muuten tosi hienoa!