Ei huvittaisi maksaa sähkölaskua. Jos ei maksa sähkölaskua, niin voidaanko nykyään katkaista sähköt?
Parahin High Roller!
Kannattaisi huvittua maksamaan se sähkölasku. Sähköt todellakin katkaistaan tänä päivänä ja siitä tulee 200 euron bonus varsinaisen sähkölaskun päälle että saat vielä sähköt takaisin torppaasi. Aina ensimmäisenä maksetaan katto pään päälle+sähköt…sitten tulee vasta kaikki muu.
Voimia taisteluissasi!
No mutta jos ei maksa sitä 200€:kaan? Annetaanko mun jäätyä tänne vai?
Kyllä minä väitän ruoka on vielä tärkeämpi kuin sähkö.
Olen monesti miettinyt tätä “mikä pitää maksaa ensin” listaa.
Ihan ensin otetaan sivuun ruokaraha eli se rahamäärä, millä pysyy hengissä seuraavaan tiliin. Todellakin on syötävä jotain Ei paljon lämmitä katto päällä jos sinne kuolee nälkään.
Sitten asuminen.
Ja sitten vasta se sähkölasku.
Eli ensin minimi summa ruokaan, osa asumiskuluista ja osa sähkölaskusta. Totta ihmeessä pitää sopia jokin maksujärjestely eikä vain jättää maksamatta. Se se tyhmää olisi.
No shit? :mrgreen: Tiedätkö mikä myös on tyhmää? Pelaaminen!
Mietin vaan että mulla kun alkaa oleen niin paljon velkaa etten niistä enään omin avuin selviydy, niin pitäisikö jättää sähkölasku (+perintäkulut) suosiolla pois hoidettavien listalta, mitä haittaakaan siitä voisi olla…
suosittelen että maksat laskun…ite olin 8 päivää ilman sähköi ja se ei ollu ollenkaan kivaa…50euroo tuli lisäkuluja jos etäsähkö niin kytkentä maksaa 25euroa eli 50 tulee lisää kuluja…mut saattaa hetki kestää kunnes kytkevät sähköt takas päälle.
Mä olen ymmärtänyt niin, että näin talvikuukausina laki estää sähköjen katkaisun vaikka olisi laskut maksamatta…ihan varma en tästä tosin ole!
edit. niin ja tarkoitus ei ollut rohkaista olemaan maksamatta laskua
Nykyään sähköjen katkaisu on aika helppoa. Ennen oli eri asia kun sähkömies joutui tulemaan itse paikalle kytkemään sähköt pois, jolloin räikeimmissäkin tapauksissa kesti reilusti yli 6 kk sähköjen katkaisussa vaikka asiakas ei edes maksanut laskujaan.
Varmaa tietoa, olen kuullut tämän Fortumin työntekijältä.
Sähköt katkaistaan maksamattomien laskujen takia asunnosta myös talvella mikäli asunnon lämmitys toimii muulla kuin sähköllä. Eli kerros- ja rivitalossa sijaitsevasta asunnosta katkaistaan sähköt armotta myös talviaikaan. Esim. suorasähkölämmitteinen omakotitalo vaatii muita toimenpiteitä eikä voi pelkästään katkaista.
Joten olisi syytä maksaa sähkölaskut, koska lisämaksuja tulee päälle pahimmillaan monta sataa. Maksamattomat laskut tekevät myös merkinnän asiakkaan tietoihin ja sähköyhtiötä vaihtaessa uusi sähköntoimittaja usein vaatii satasien vakuuden ennenkuin sopimus tehdään ja sähköä suostutaan toimittamaan.