Tilanteeni on, että olen kärsinyt jo kohta kymmenkunta vuotta mitä kummallisemmista terveysongelmista ja lopulta menettänyt täysin työkykyni. Oireeni ovat välttävästi hallinnassa rivatril lääkkeellä. Nyt vihdoin ja viimein olen saanut selville vaivojeni todennäköisen aiheuttajan, koska borrelioositestini oli positiivinen. Julkisessa terveydenhuollossa tämä tulkitaan vain “serologiseksi arveksi” vaikka täydet neuroborrelioosi oireet päällänsä. Viimeisimmän tutkimustiedon perusteella niin hullulta kuin se kuulostaakin antabus tappaa borreliabakteerin ja mahdollisen lisäinfektiona esiintyvän babesian tehokkaasti. Ongelmaksi tässä muodostuu, että en ole onnistunut diagnoosiani virallistamaan niin en voi valmistetta edes yrittää borrelioosin hoitoon kysyä. No mietin sitten, että no menen vaan ykistyislääkärille ja sanon, että olen pahasti alkoholisoitunut ja tarivisin antabusta, mutta hoksasin heti, että sehän tulee kantaan kaikkien lääkärien nähtäväksi ja seuraavan rivatril reseptin uusiminen jää varmasti siihen paikkaan. Luonnollisesti olen rivatrilliin melko pahasti koukussa kun sitä olen vuosia käyttänyt ja seinään lopettaminen paranin eli en ei ole vaihtoehto.
Sitten se itse kysymys: saako antabusta ilman reseptiä tai vaihtehtoisesti reseptiä niin, että se ei näy kannassa? Tarkoitukseni on ottaa valmistetta jenkkilääkärin ohjeen mukaan 500mg päivässä kahden kuukauden ajan, jos jostain saan käsiini.
^Mene käymään jollain kokeneella borrelioosi asiantuntija erikoislääkärillä yksityispuolella. Ei kai off-label Antabus respasta mitään haittaa lääkärille ole, varsinkin jos maksakin labrataan. Kannattaa tutustuu muihinkin borrelioosia käsitteleviin uusiin toimiviin hoitokeinoihin.
^^ Ei saa ilman reseptiä. OmaKannan asetuksista saat kyllä säädettyä tietojesi luovuttamista ja piilotettua tuon nimenomaisen yksityislääkärillä käynnin niin, ettei se näy muille terveydenhuollon instansseille. Siitä en ole aivan varma, saatko reseptitiedoista piilotettua Antabus-reseptiä. PKV-lääkerespoja ei ainakaan saa piilotettua. Antabus ei tokikaan ole PKV-lääke, mutta en silti uskalla aivan päätäni pantata, että sen reseptin saisi Kannassa näkymättömiin.
Ei kai sille lääkärille tarvitse heti kättelyssä mainostaa olevansa pahasti alkoholisoitunut Antabus-respan saadakseen. Voit sanoa ihan, että olet alkanut vähän huolestua siitä, että keitto maittaa ehkä turhan hyvin ja haluat pistää asialle stopin heti alkuunsa.
Olen kyllä samaa mieltä Dontin kanssa. Jos nyt jokatapauksessa olet yksityiselle menossa, niin mikset yksintein kertoisi rehellisesti, mikä sua vaivaa sen sijaan, että keksit joitakin höpöhöpöjuoppostooreja, joista voi olla lähinnä haittaa sulle itsellesi. Tietenkin kannattaa etukäteen ottaa selvää, millaiselle lekurille ajan varaa, ettei tule suotta hukkareissua tehtyä ja heitettyä rahojaan Kankkulan kaivoon. Eipä se yksityislääkärikään automaattisesti mikään suuri borrelioosiasiantuntija ja -ymmärtäjä ole. Jos olet nyt vakaasti sitä mieltä, että haluat nimenomaan Antabuksen lääkitykseksesi, niin se ei välttämättä onnistu ymmärtäväisimmänkään lääkärin kautta, jos Antabusta ei Suomessa ole hyväksytty borrelioosin hoitoon ja piste. Kaikkien lääkäreiden pitää noudattaa tiettyjä sääntöjä, mikäli meinaavat lupansa säilyttää, vaikkeivat henkilökohtaisesti niistä samaa mieltä olisikaan. Tuossa tapauksessa tietenkin ainut keino saada Antabus-respa on ilmoittaa olevansa huolissaan alkoholin käytöstään ja kyllä se sillä irtoaa, jos vain maksa-arvot ovat kunnossa.
En katsonut noita laittamiasi linkkejä, enkä sen enempää takerrukaan Antabuksen käyttöön borrelioosilääkkenä, mutta sen verran sanon, että Antabus on sitten helevetinmoinen maksamyrkky. Jos meinaat sitä vetää tuollaisilla päiväannoksilla ja pidemmänkin kuurin, niin suosittelen käymään maksalabroissa ahkerasti.
Jotkut ihmiset dokaa Antabus hoidon aikana kuten minä aikoinaan, se vasta on rasite maksalle. Tiedän yhden Bipa pään joka harrastaa sitä jatkuvasti. Kaikki ei saa kovaa Antabus reaktiota korkeintaan kasvot alkaa punoittamaan hiukan.
Mee A-klinikalle viski pullo kädessä ja sano: pliis antakaa mulle Antabusta nyt heti! Varmasti antaa. Rivari reseptin ne kyllä ottaa pois. Sinun täytyy nyt valita Antabuksen ja Rivatrilin välillä. Molempia et voi saada.
Mun oma terveyskeskus lääkäri on asiallinen lekuri, hän jopa kysyi minulta että saako sinun vanhoja potilaskertomuksia kurkata? Siellä oli paljonkin vanhaa tietoa mitä en itse näe omassa kannassa.
Jos löydät lekurin joka määrää Antabusta niin pyydä jonkinlainen vatsasuoja lääke samalla mikä maalaa vatsan suojaavalla kalvolla, niinkuin piimä. Antabus voi panna masun tosi huonoon kuntoon.
Artikkeli ja sen tilastotieto ovat vuodelta 2012, mutta tuskin se mihinkään muuttaa olennaista asiaa, eli Antabuksen maksatoksisuutta. Olennainen juttu tuossa on myös se, että vakavia maksavaurioita saadakseen Antabusta ei tarvitse käyttää pitkään, vaan niillä, jotka ylipäätään ovat alttiita Antabuksen aiheuttamille vaikeille maksaongelmille, ne ilmenevät yleensä jo lyhytaikaisella käytöllä, jos ovat ilmetäkseen.
Ymmärrän toki, että jos olet kärsinyt 10 vuotta vaikeista ja rampauttavista oireista ja menettänyt työkykysi, niin mitta alkaa olla täynnä ja on valmis jo ottamaan vähän riskejäkin, jos vain jostakin apua saisi. Ihan sitä vain meinasin, että sun kannattaisi yrittää saada joku lekuri mukaan tähän hommaan ja tarkkailemaan tilanteen kehittymistä sen sijaan, että haet vain Antabus-respan, koska “olet juoppo” ja sitten ominpäin lääkitset sillä itseäsi.
A-klinikan Antabus-ryhmä kokoontuu arki aamuisin kello 8-9 välillä. Sieltä saat Antabusta ilman respaa ja vielä ilmaiseksi. Kerran yks asiakas tuli sinne kakat housussa.
En usko että ne jaksaa välittää jostain muualta hankitusta Rivari respasta. Sanot vain tarvitsevasi tukea alkoholin lopettamiseen ja että sinulla on ollut aiemminkin Antabus käytössä hyvin tuloksin. Tsemppiä!
Onko tämä kaikilla A-klinikoilla, mihin pitää mennä notkumaan? Eikö ne jostain näe ettei mulla oo koskaan aikasemmin ollu? Saako ne antabukset sieltä lapaan? Pitääkö käydä päivittäin? Ei saakeli näiden neuro oireiden kanssa, pakko yrittää jotain kun antibiootit tässä maassa on nykyään bentsojakin vaikeampi saatava.
^ Älä nyt tuon trollin rölötyksistä piittaa, vaan mene sinne yksityiselle. Joko valehtelemaan alkoholiongelmastasi ja piilotat sitten Kannasta sen kyseisen Antabus-käynnin tai mieluummin borrelioosiin erikoistuneelle lääkärille, jolle kerrot tilanteesi niin kuin se on.
Kiitos järkevästä kommentista. Hommaisin kyllä borrelioosin erikoistuneelta lääkäriltä jos sellaisen löytäisin. Ns. rivilääkärit eivät tiedä tuon taivaallista kroonistuneesta/neuroborrelioosista.
Ei luulisi että olisi vaikeata saada Antabusta tässä maassa. A-klinikka on aivan varteenotettava vaihtoehto. Lääkkeet annetaan paikanpäällä tai mahdollisesti voit saada reseptin mukaan. Mutta muista että joudut valehtelemaan koko ajan mikä voi olla raskasta pidemmän päälle.
Soitappa Terveystalon, Mehiläisen tai vaikka Aavan numeroihin ja reippahasti kysyt mistä löytyy borrelioosiin erikoistunut tohtori. Julkisenpuolen lääkärit ovat tyystin tyhjiä arpoja. En jaksa kuitenkaan uskoa, etteikö kukaan muka olisi asiaan perehtyny.
Mielenkiintoista olisi kuulla pystyykö Antabus-kuurilla nujertaan tollasia pöpöjä.
Three patients, each of whom had required intensive open-ended antimicrobial therapy for control of the symptoms of chronic relapsing neurological Lyme disease and relapsing babesiosis, were able to discontinue treatment and remain clinically well for periods of observation of 6–23 months following the completion of a finite course of treatment solely with disulfiram. One patient relapsed at six months and is being re-treated with disulfiram.
Erittäin kiva, että vaivauduit oikein perehtymään ettei aivan pöpipäänä pidetä kun täällä antabusta kyselen. Tubettavien borrelioosiin erikoistuneiden jenkkilääkärien juttujen perusteella parantuneita on jo kymmeniä. Yleisesti ottaen 4/5 potilaista borrelioosi oireet ovat väistyneet disulfiraamilla. Loppu 1/5 ei ole kyennyt toleroimaan tarvittavaa annosta ja/tai tarpeeksi pitkää hoitoa, mutta hekin ovat kokeneet huomattavaa oireiden vähentymistä.
Tästä voi varmaan päätellä miksi haluan näppini kiinni konstilla kuin konstilla.
Epäilinkin alussa että tämä on trolli-ketju tai jonkun psykoottisen bipopään höpötyksiä, kunnes huomasin sivulle yksi liittämäsi linkit. On yllättävää että suomenkielinen haku borrelioosi ja Antabus ei tuottanut yhtään varteenotettavaa tulosta kun kokeilin.