Saa poistaa. Sain vastauksen kysymykseeni. Kiitos.
Kyllä fluoksetiinia (seronil) voi käyttää alkoholin kanssa. 65-vuotias isänikin syö Seronilia ja dokaa ihan törkeen paljon ilman että on tullut mitään ihmeempiä haittoja. Omasta kokemuksesta olen huomannut, että jos noita SSRI-lääkkeitä ottaa ekaa kertaa tai pitemmän tauon jälkeen, niin saattaa tulla ensin vähän outo olo, vähän niin kuin jollain alkavalla psykedeelitripillä. Tuskinpa tuossa tilanteessasi mitään huolen aihetta on.
Ai, tehdään vai? Siinä tapauksessa ainakin puolet Saunan porukasta olisi joka päivä vähintään kahdesti vatsahuuhtelussa, mikäli vaaralliseksi sekakäytöksi katsotaan juuri esim. 1 Seronil+pari kaljaa - tai 1 Opamox+1 Burana -kombo
. Hitto, mäkin olen ottanut tänä aamuna jo kolmea eri PKV-lääkettä(ihan laillisia) ja juonut kahvia ja polttanut tupakkaa lisäksi
. Mulla taitaa olla jo kova kiire sinne vatsahuuhteluun
Noh, eipä tainnut se yksi Seronil paljoa auttaa…?
Sori nyt, jos siellä joku ihan tosissaan oli hädissään tästä “hirmuisesta sekakäyttösekoilustaan”, mutta mua nyt vain pisti jokseenkin huvittamaan tämä aloitus .
Joo, voihan noista SSRI-lääkkeistä tulla huono olo, onhan mulle itsellenikin tullut, minkä vuoksi en niitä syökään, mutta luulen, että tässä tapauksessa aloittajan huono olo johtui suurimmaksi osaksi siitä krapulasta. Etköhän sä, aloittaja, tuosta hengissä selviä ilman, että sun pitää tehdä yhtään mitään toimenpiteitä, paitsi tietenkin siinä tapauksessa, jos krapulasi on niin paha, että kuolet siihen. Se nyt lienisi suurempi ongelma, kuin 1 Seronil .
Edit: Oli ihan PAKKO taas korjata pieni kirjoitusvirhe, kun huomasin, että olin kirjoittanut tuonne vahingossa “vatsahuutelussa” .
Minäkin olen vuosikausia popsinut Seronilia ja vetänyt siinä sivussa surutta viinaa eikä tunnu missään. Muutaman kerran olen lääkkeen syönnin lopettanut ja kun n. kuukauden päästä on ruvennut sen verran vituttamaan, niin olen taas jatkanut kuuria ja kuukauden päivät siinäkin taas kesti että mieliala palasi ennalleen. Eli pitkällä viiveellä toimivasta lääkkeestä on kyse, joten sitä voi vetää vaikka rasian kerralla mitään (hyviä) oloja saamatta.
^ Ei se Seronilinkaan yliannostelu suinkaan mitään vaaratonta ole. Voipi tulla aika pirun huono olo monellakin tapaa, niin fyysisesti, kuin psyykkisestikin, ja pahimmillaan hengenvaarallisen serotoniinisyndroomankin voi moisesta touhusta saada, mutta se on kyllä totta, että tuskinpa kukaan mitään hyviä oloja SSRI-lääkkeistä saa, ts. eipä niitä minkäänlaiseen viihteeseen kannata vedellä. Toki hyväksi oloksi voi laskea senkin, että masennus helpottaa, siis tietenkin pidemmällä aikavälillä .
Mä ymmärrän kyllä hyvin sen, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole mitään nistejä/ryynipäitä, joilla PKV-lääkkeet alkavat toimia vasta, kun niitä on kiskonut pari ämpärillistä, mutta silti tuo yhden Seronilin nappaaminen paskaan oloon oli IMO… noh, sanoisinko, että aika liikuttavaa , olipa kyse sitten ahdistuksen lievitystarpeesta tai itsetuhoisuusyrityksestä.
Edit: KK, onko sulle tullut mitään paskoja sivuvaikutuksia Seronilista vai oletko kokenut sen vain hyväksi mielipidelääkkeeksi?
En ole havainnut mitään sivuvaikutuksia. Yleisesti on valloilla käsitys, että alkoholi heikentää mielialalääkkeiden vaikutusta, mutta tuskin Seroniliakaan on vartavasten juopoilla testattu. Minulle siis toimii oikein hyvin ja saatan popsia Seronilia vaikka lopun elämääni.