olen ajatellut kirjoittaa tänne päiväkirjan omaisesti, koska tämä tuntuu loogiselta paikalta sille. kirjoitan paperipäiväkirjaa, mutta se ei ole aina sama. täällä voi vuorovaikuttaa muiden ihmisten kanssa, jotka ehkä ymmärtävät ajatuksenjuoksuani.
toivon saavani järjesteltyä ajatuksia päässäni, purettua heikkoja hetkiäni, kun tuntuu, että olisi helpompi vain luovuttaa, löytää niitä oivalluksia, jotka auttavat ja joista on hyötyä.
karsastan sanoja huumeidenkäyttäjä, päihdeongelma, narkomaani omalla kohdallani koskien minua, voin toki sanoa huoletta, että oon narkkari tai nisti, mutta että huumeidenkäyttäjä. se kuulostaa jotenkin niin brutaalilta. jos joudun kertomaan olevani päihdeongelmainen, syljen sanan niin nopeasti huuliltani, ihan kuin sitä ei saisi sanoa, että se olis jotain äärettömän pahaa ja hävettävää.
mua vaanii sellainen ajatus, että ehkä musta ei olekaan tähän, normaaliin elämään siis. kävisin töissä/koulussa, sen jälkeen käytän koiran, menen salille, teen ruoan ja vähän aikaa telkkarin tuijottamista, sit nukkumaan ja aamulla uusiks. miks se tuntuu niin hirveen vaikeelta, liian raskaalta? mä jaksan tota systeemiä noin pari viikkoo ja sit käy niin, että mä oon aivan lopen uupunut ja väsähdänn ja jään himaan. ennen se himaan jäänti johti aina siihen, että rupesin doussaan. nyt mulla on sentään yritystä pelissä, eikä douppi ole enää realistinen vaihtoehto, vaikka vaihtoehto sekin. monesti oon ajatellu, että ehkä huumeet on vaan mun juttu, ehkä mun ei oo tarkotettu onnistuvan muussa, mutta sit aina pysähdyn ajattelemaan kiivaasti “douppi EI oo KENEKÄÄN juttu, sen ei kuulu olla!” ja päätän aina yrittää normaalia elämää taas vähän lisää.
mulla on päällisin puolin elämässä kaikki loistavasti, mitä nyt kihlaus purkaantui ja menetin elämäni ihmisen, kun olin viimeksi radalla ja kusin omiin muroihin todella pahasti. kuvailen usein omaa elämääni huteraksi korttitaloksi, rakenteet kyllä on, mutta laastit puuttuvat, jotka pitää talon kasassa, pienikin tuulenvire ja pakka on nurin. pienikin vastoinkäyminen ja… no sen nyt tietää missä pää sitten on. mulla on onneks nyt yks super-muurari mun apuna vankoittamassa mun perustaa. kauan kaipaamani avo-työntekijä, joka kyseenalaistaa mua ja laittaa mut miettimään, ajattelemaan asioita oikeasti. mun pitäis vaan uskaltaa heittäytyä, uskoa, että kyllä musta vielä tulee jotain, koska tiedän minne haluan kivuta.