En löytänyt esittäytymis paikkaa, joten tässä minä, paperilappusella.
Leski, 45v, 4lasta, 3lastenlasta, sairaanhoitaja, työelämässä.
Olen eroperheen esikoinen, tai paremmin ensimmäinen eloonjäänyt. Äiti tahtoi pojan, tuli tyttö, jäin isän tytöksi, vaikka he asuivat yhdessä. Isälle maistui kalja, saunailtoja viikottain.Äiti halveksi, minä olisin niin toivonut, että olis ollut edes yks selvä ja riidaton viikonloppu.
kun olin 15v vanhemmat erosivat lopullisesti. Jäin äidille ja helvetti irtosi ja tuli meille. Minun haluttiin vain muuttavan pois jaloista. Neljä vuotta yritin olla näkymätön. Se on teini-iässä melko hankalaa. kavereita ei ollut, koska meille ei voinut tulla, enkä saanut mennä mihinkään. Minun piti vahtia 10v nuorempaa veljeäni, joka oli äidille kaikki kaikessa.
Yo-kirjoitusten jälkeen muutin heti pois opiskelemaan toiselle paikkakunnalle…ja jo ekoilla rahoilla finlandia-juomaa. Hyvää oli. Riehakas opiskelijaelämä alkoi. Tulin raskaaksi, abortti. Kenkää koulusta, kun opiskelu ei edennyt.
Takaisin kotiin ja pian taas omilleni. Sain työpaikan, kouluttauduin samalla ja löysin puolisoni ja lapset syntyivät. Olin raittiina 12v.
Mieheni kuoli, kaikki romahti. Sinnittelin yksin ja yritin pärjätä ja pärjäsin. Ulkoapäin kaikki oli hyvin. Sisältä olin kuihtunut ja ahdistunut. Ja olen vieläkin, 10v miehen kuoleman jälkeen.
Löysin miesystävän, juuri eronneen ja hänellä alko kuului lähes joka viikonloppuun. Miksei, ajattelin, kyl pari voi ottaa. Vuosien mittaan parista on tullut kymmenen ja nyt minulla soi hällärit. Humalapäissään mies riepottelee minua, otan syyn itseeni, koska häpeän omaa juomistani ja jotenkin tuntuu, että ansaitsen saada selkääni. Otan lisää turruttaakseni oloni.
Juomiseni ei todellakaan ole aina synkkää. Otan fillarin ja lähden päivällä baarikierrokselle “tuttuja” tapaamaan. Pari tuoppia siellä, toiset täällä, mikäs sen mukavampaa…
Nyt pitää keskeyttää, työt kutsuu. Myöhemmin lisää
terv-w-