Kysyisin seuraavaa ja toivoisin asiallisia vastauksia.Haluan eroo rivatrilista.Käyttövuosia 9.Käyttö ei päivittäistä ja annokset liikkuneet välillä 0,5mg-2mg tarpeen mukaan.Nyt olen jonkin aikaa syönyt päivittäin 0,5-1mg.Kuinka tuo loppu kannattaisi ajaa alas niin,ettei kauheita oloja tule?Onko jollain omakohtaista kokemusta?
Annokset melko pienet ja vierottautuminen seinäänkin lopettamisella ei kovin vaikeaa pitäisi olla, kuitenkin jos voit hyvinkin parikin päivää ilman olla. Pitemmän kaavan mukaan jos alat vaikka 2mg / pv annosta tiputtamaan, niin jakaa tabletin 4 tai 8 osaan ja tiputtaa palan esim. viikon tai kahden välein pois…
kun käyttösi on ollut 0,5-1mg/vrk, niin hyvin voit siirtyä siihen, että otat yhden 0,5mg päivässä, kun ilmeisesti sillä olet pärjäillyt. Kun oot tottunut hyvin siihen 0,5mg:hen, ota jatkossa siitä vain puolet tai 3/4, jos on tiukkaa. Sitten taas vaikka viikon totuttelet ja taas pois 0,125mg tai 0,25. Kun oot nyt käyttänyt aika pienillä annoksilla, niin en usko, et pitää vähentää 0,125 välein, vaan vähintäänkin 0,25 mg kerralla pois.
Voi myös hyvin olla, että pystyt kerralla lopettamaan, joten sitä ehkä ekana kokeilisin. Jos onnistuu, hyvä, jos ei, niin tiedät ainakin, mikä on tilanne. Tsemppiä!
Itse käytin mtt:n määräyksellä 2-6 mg päivässä , se sitten lopetettiin koska nukahtelin joka paikkaan ja sitten tuli noita vittumaisia muistikatkoksia… , itellä kummiskaan ollu noin montaa vuotta takana kuin sinulla , minut vierotettiin irti pamilla jota sain nestemäisenä, mutta huonopuoli siinä oli että jouduin viettää 1,5 kk laitoksessa , eli minut irroitettiin rivasta siellä. Mutta kyllä sinäkin siitä pääset irti , tsemiä
Juttelin yhden tutun kanssa joka kertoi,että hänellä ns.loput ajatettiin pamilla alas loppuvaiheessa.Tosin avopuolella ja homma hoitui.Tiesi kertoa parista tyypistä myös jotka lasketelleet rivatrilin hitaasti alas.Itse ajattelin tuota 0,5mg:aa syödä viikon tai pari…sitten laskea puolella…