Rivatrilista Opamoxiin vaihto ja muut kolmiolääkkeet

Heippa, olen uusi täällä, ja neuvoja tilanteeseen hakemassa.

Mulla on MT taustan takia muinoin (n 20v sitten) aloitettu Rivatril 0,5mg 8 kertaa päivässä.
Jossain vaiheessa vuosia sitten se ajettiin neljään päivässä.

Nyt mulla on mennyt neurologisiin ongelmiin 4 x 0,5mg päivässä ja tarvittaessa yksi ahdistukseen.
Sitä yhtä en ole suurimmilta osin tarvinnut.
Tämä sota nyt sitten aiheutti ongelmia lääkkeen saatavuuteen, ja sain clonazepamia pari pakettia,
kunnes niitäkään ei ole saanut.

Kysyin lääkäriltä, mitä teen jatkossa, ja sain Opamoxin tilalle, 4 x olikohan se 15 mg, pienin kuitenkin.

Mulla on vielä clonazepamia jäljellä, joten ei tarvitsisi lopettaa kylmästi, mutta tosiaan neurologisten oireiden takia tarvitsen jonkun joka vie pois ns pakkoliikkeet.

En haluaisi käyttää lääkkeitä väärin, mutta tuntuu, että kaikki on esim farmaseutilta kysyttäessa väärin.

Nyt mulla on tarvittaessa Tradolan 100, Olen ottanut muiden lääkkeiden välissä syötyäni.
Sitäkään ei kuulemma saisi ottaa muiden kolmiolääkkeiden kanssa.
Sitten on Sirdalud retard x 2 pienin ja 4 mg normi sirdalud, mitä en ota joka ilta.
Baclofen menee myös, aika cocktail :frowning:

Miten nyt tasapainottelisin kaikkien kanssa?

Tällä hetkellä olo on kamala, otan yhden rivatrilin illalla nukkumaan mennessä, ja korvasin muut opamoxilla. Kipujen lisäksi ei kaipaisi kylmä-kuuma vaihteluita, ja dissosiaatioita jne. Paniikit on taas alkaneet, eikä siihen tarvitse kun pienen ärsykkeen.

Miten toimisitte?

Moi, minäkin uusi täällä sillai etten niin usein kirjoita.
Ajattelin siihen klonatsepaamin loppumiseen ottaa kantaa. Olen yli 10 vuotta syönyt ahdistukseen noin 4mg/päivä rivatrilia. Ja sain myös tuon korvaavan, Clonazepamin, tilalle ja nyt toinen purkki sitä menossa. Jäin viime syksynä kun rivatril loppui täysin ilman lääkettä 3 kuukaudeksi, se oli ylivoimaisesti hirvein aika koko elämässäni, ei niitä vieroitusoireita pysty kuvaamaan oikein…ja vaikka sain opamox 30mg×3 & diapam 10mg(tarvittaessa), ei ne ole yhtään samanlaisia, minulla ainakaan. Ne väsyttivät vaan hirveästi, ja samaan aikaan oli rivatrilin vieroitus käynnissä. Toivottavasti ei koskaan enää, rivatril pitää kuukausien ajan ajaa alas varovasti, kun sitä lopettaa minun annoksella ja tuolla ajalla mitä olen käyttänyt.
Nyt äsken tilasin chatissa yliopiston apteekista purkin Clonazepamia. Mutta ne ovat tosi vähissä taas kaikkialla. Jouduin sen kalliin ottamaan, noin 50€, eikä kela-korvasta. Rivatril on noin 7€. Kauankohan tässä pelossa pitää elää mietin koko ajan. Rivitrilin viimeisin arvio saatavuudesta on nyt maaliskuun viimeinen päivä. Sehän on viitisen kertaa jo siirtynyt tuo arvio pvm.
No, en nyt tiedä oliko tämä mitenkään hyödyllinen viesti sinulle. Toivotaan että se maaliskuun loppu todella pitää nyt paikkansa ja että toimitus vakiintuu. Kysyin muuten, rivatrilin valmistusta ei olla ainakaan lopettamassa, että ei huolta siitä luulen.
Toivottavasti joku osaa vastata paremmin noihin ongelmiin mitä kuvailit kuitenkin, tsemppiä sinulle :slight_smile:

LJPV, kiva kun vastasit, kaikki vertaistuki on tarpeen.
Uskon, että mulla oli se kylmästi lopettamisen aiheuttama tunne päällä, kun arvelin olevani kuolemansairas, vähintään.
Yritin siis farmaseutin ja lääkärin suosituksesta lopettaa vaan alottamalla opamoxin. Virhe! Kaksi päivää kärsin, ja koska mulla oli clonazepamia jäljellä, otin yhden ja kappas, olo parani.
Mulla diapam aiheuttaa ahdistuksen, hypin seinille. Opamox taas on erittäin lievä, ja kyllä on väsynyt olo, jaksamaton.
Tuntuu, että kaikki rivatrilin vieroitusoireet päällä, mutta koetan nyt silti tällä tapaa, että yksi illalla, ja sitten seuraavan päivän pärjäisin opamoxilla, sitten taas illalla yksi pitämään poissa pahemmista oireista.
Nyt se on ollut ok, koska mun ei ole juuri tarvinnut poistua kotoa.
Kokeilin myös, nolo myöntää, laittaa rivatrilin kielen alle, mistä se vaikutti nopeammin, ainakin placebona jos ei muuten :laughing:
Toivotaan nyt, että tuo lääkevaje alkaa helpottamaan, monilla varmasti pahempi tilanne kun esim minulla.
En ole varma, jos saan rivatrilia vähennettyä, haluanko jatkaa sitä noin “isoissa” määrin, jos dystonia pysyy kurissa jotenkin muuten.
Jaksamisia ^^

^ Olisin ehdottanut Diapamia, mutta jos se ei sinulle sovi, niin eipä sille sitten mitään voi. Itselläni ajaa ihan saman asian, kuin Rivatril. On noita muitakin benzoja, joilla on pidempi ja tasaisempi vaikutus, kuin Opamoxilla. Temesta tulee mieleen varteenottavimpana vaihtoehtona. Ei toki ole niin pitkävaikutteinen, kuin Rivatril, mutta Opamoxia parempi kuitenkin. Sitten Nitrazepam Accord(ent. Insomin), mutta se menee enemmän unilääkepuolelle. Toki sitä jotkut käyttävät ihan päiväsaikaankin, eivätkä pystyyn nukahtele ja nitratsepaamin toinen virallinen käyttöaihe on kouristusten lamaaminen.

En tiedä, kuinka tarpeellinen Tradolan on sinulle, jos tarvittaessa otat? Tuossa yhtälössä sen käyttö ei omaan korvaani kuulosta kovin hyvältä. Tramadoli alentaa kouristuskynnystä ja muutenkin tuppaa monilla pistämään kierroksia koneeseen, valvottamaan jne. Annoksesi ei tosin ole suuri, mutta yksilöllistähän se on, kuinka herkästi kukin saa haittavaikutuksia ja jos olet kovin herkillä nyt tuon benzosäädön vuoksi, ne voivat korostua entisestään. Tietysti hankala paikka, jos on kovia kipuja ja pitäisi arpoa sen väliltä, että kivut vai benzoviekkarit.

Kokeilen ekaa kertaa lainausta, toivottavasti toimii.
Yritin jo aiemmin laittaa viestiä, mutta mikä lie sen silloin söi.
Nyt olen siis päätynyt ottamaan yhden 0,5 rivatrilin illalla ennen unille menoa, ja päivän menen opamoxilla.
Varasin ajan lääkäriin, mutta se on kuukauden päästä. Pärjänneen nyt näillä, mutta jospa neurologi vaihtaisi jatkoon tuon rivatrilin toiseen. Dystonia nyt vetää jalkaa enemmän kun vuosiin.

Olen ottanut yhden aktiivisina päivinä, Tradolanin. Silloin kun lonkka vaivaa yöllä, enkä saa nukuttua. Mutta nyt kun sanoin tuosta valvotuksesta, aiheuttaako se sellaista? Mä en ole nimittäin enää nukkunut hyvin, toki olen kivuton. Mulla ei ollut mitään tietoa tuollaisesta, mutta unet väheni 3:lla tunnilla.
Kokeilenpa ehkä ensi yön ilman taas.