Rivatrilin vieroitusoireet

Mulla menee Rivatriliä 6x0,5mg/vrk. Tuli ahdistukseen kuitenki syötyä ylimääräisiä ja nyt on kamalat vieroitusoireet kun on enää 10 kpl jäljellä ja seuraavat saa vasta 10 päivän päästä eli on yks päiväks. Ei ollu rahaa ostaa kun 4 pulloa viinaa niin piti laittaa turbohiivakiljut käymään. Yks Rivatrili päivässä ja alkoholia(jos pysyy kilju sisällä) vielä 10 pitkää vuorokautta. Pelottaa!

Ööhh… kiitos informaatiosta.

Vieroitusoireet sulla alkaa vasta kun klonatsepaami poistuu sun elimistöstä pikkuhiljaa kokonaan.

Kun sulla nyt muuttuu päiväannos 3mg->0,5mg, niin sapettaahan se totutun vaikutuksen puute, mut viekkareita tuskin tulee sillä jyrinällä, kuin jos lopettaisit nyt seinään. Tuo muutos annoksessa voi tuntua viekkareina varsinkin jos on tottunut esim yli vuoden syömään tota 3mg päivään. Silti epäilen että varsinaisia viekkareita sulle tulis. Ootko kauan joutunu syömään?

Mun mielestä tärkein huomio: Jätä viina pois, ku sä kuitenki haukkaat krapulaan vähän jo seuraavan päivän annoksesta ja sit ne loppuu viel nopeemmin. :slight_smile:

Kiitos rohkaisevasta kommentista. Olen syönyt Rivatriliä tuolla 3mg/vrk annostuksella 6 vuotta.

Rivatrilin vieroitusoireet ovat suoraan helvetistä, niin helvetistä, että en ole koskaan pystynyt kyseistä lääkettä lopettamaan. Mulla tosin on takana käyttövuosia aika monta, sekä myöskin isoja annoksia, mutta kyllä kuuden vuoden yhtäjaksoinen käyttö ja noinkin “isolla” annoksella oikein “kivan” riippuvuuden on jo aiheuttanut, joten en ihmettele, jos olo on kurja. Sulla kun kuitenkin on vielä(?) sitä Rivatrilia jäljellä, niin käytä todella säästeliäästi, kunnes saat ne uudet lääkkeet helpottamaan oloasi. Pysyt kyllä hengissä, jos sitä klonatsepaamia on elimistössäsi edes vähän ja sillä on onneksi pitkä puoliintumisaika. Tietenkin tuollainen äkkivähennys vieroitusoireita aiheuttaa, mutta ne todelliset, aivan helvetilliset vieroitusoireet alkavat vasta 4-5 päivää sen jälkeen, kun et ole ottanut Rivatrilia ollenkaan. Äläkä nyt, jumalauta, sitä viinaa litki, jos mitenkään pystyt olemaan ilman. Se vain pahentaa asiaa, kuten yllä jo mainittiin. Mä olen itsekin ryypännyt ties mihin kitkuihin ja refloihin ja lämmitti vähän aikaa niin kuin pissi housuissa pakkasella, mutta juuri sillä epätoivoisimmalla hetkellä oli pakko saada edes jotakin keskushermostoon vaikuttavaa. En voi kuitenkaan mitenkään suositella tuota keinoa benzoreflojen hoitoon.

Kiitos tiedoista. Koitan sinnitellä sillä yhellä päivässä. 1.1.2013 helpottaa!

^ Yhdellä tai vaikka puolikkaalla tai jopa yksi välipäivä pitäen, jos mitenkään onnistuu. Mäkin olen pystynyt pitämään välipäiviä noista Rivoista, kun ovat niin pitkävaikutteisia ja näin saanut toleranssia pidettyä edes jollain normaalilla tasolla. Nyt mä kyllä olen helvetin huono tällaista ohjeistamaan, kun viime päivinä on mennyt taas enemmän tai vähemmän liika-annoksilla Rivoja ja muitakin benzoja. Liekö syy sitten joulustressissä ja -ahdistuksessa, vai onko se taas hyvä tekosyy :confused: . Noh, katsotaan joulun jälkeen, jos alkaisin taas vähennellä.

Tsemppiä kuitenkin ja niin hyvää joulua, kuin se nyt kitkuissa voi olla :slight_smile: .

Kiitos ja hyvää joulua sinnekin. Sen verran on oireita, että taitaa mennä makoillessa seuraava reilu viikko. Onneks on ruokaa ja tupakkaa. Ei se kaupassa käynti oikeen näissä oloissa onnistuiskaan. Sitten kun saan napit ni meinaan sillon ekana päivänä ottaa 10mg Rivatriliä ja salkun kaljaa, ihan vaan vitutukseen. Sen jäkeen alan ottaan 5 nappia päivässä ni ainakin riittää kuukaudeks ja jää vähän pahan päivän varallekin.

Kannattaneeko moinen sekakäyttö :confused: . 10 mg Rivatrilia on jo todella iso määrä, etenkin noin runsaan alkoholiannostelun kera. Voipi sen jälkeen vituttaa entistä pahemmin, kun on ryynikänneissään vähintäänkin hukannut muistinsa ja sen lisäksi erittäin mahdollisesti mokaillut jotain, mahdollisesti vakavaakin ja jopa täysin peruuttamatonta. No joo, yleensä tehdyt asiat kai ovat peruuttamattomia, mutta tarkoitin jotakin, jota todella katuu loppuelämänsä. Mulla on aivan riittävästi kokemusta noista ryynikänneistä, enkä näe niissä mitään hienoa. Juo viinaa, jos tuntuu siltä, että on pakko juoda ja syö ne lääkkeesi mitä tarvitset, mutta älä ainakaan tarkoituksella päällekäin. Alkoholi toimii kyllä ihan tarpeeksi hyvin sellaisenaankin ja lääkkeet toimivat paremmin, kun ei käytä niitä väärin :wink: .

Voin sanoa aikoinaan rivatrillin “suurkäyttäjänä” että olin itse bentsoviekkareiden takia reilun kuukauden betsokatkasussa. Elikkä kaikki alkoi sillee et mulla määrättin 3x2mg päivään ahdistus/epilepsia 3kk söin tolleen sitten nous annos siihen että 4x2mg ja sitä kesti 8kk (yksityisen kautta hommasin nuo aikoinaan diacor helsingin itäkeskuksesta/välillä piti useasta paikasta hakee ku sin kuin karkkia). Jep helpotti en tajunnu vaan sitä että olin ihan tutkalla vaikken uonu parhaana päivänä meni 14mg rivaa hetkessä ja siinä sivussa mulla oli unettomuuteen stellat olin USVASSA monia kuukausia…
Ja oli TOSIAAN pahat viekkarit hoidosta riippumatta, tiputtivat niin karusti heti alkuun että oksat pois, alkuunkaan en saanut 4x2mg vaan 7,5mg päivää kohin 4 päivän ajan siitä putos 6mg 5päivän ajaksi (sillo oli jo pahaa olla että HUHUH… siitä 6mg puottivat radikaalisti 5mg 4 päivän ajaksi sama jatkui pikkuhiljaa ja sillo oli hapettavaa/vitutti oli tosi paha olla ku alko annos olla 1-2mg päivässä sitä kesti tasan viikon ajan.
Se oli yhtä fucking oravan pyörää hoidossa RÖÖKILLÄ ravasin (en osallistunut ns pakollisiin keskusteluihin , olo oli kun orvolla linnulla). Mutta kaikesta sanon että pahempi kuin yksikään krapula jonka olen kärsinyt saati delikka…

Rivatril on mun kokemuksen mukaan kaikista “pehmein” bentso. Ja täten siitä on helpoin irroittautua. Syynä on se kun sen puoliintumisaika on pisin beneistä ja siinä se “huumaava” vaikutus on pienin. Jos lopetatte benet, lopettakaa Rivatrililla!

Vaikka rivatrilia pidetäänkin pitkävaikutteisena on se vierotusoireiltaan samaa luokkaa kuin alpratsolaamit.

Holopaisen Antti aikoinaan tokaisi järvenpäässä, että klonatsepaami ja alpratsolaami ovat yhtä vaikeita vieroittaa ja vahvuudeltaan täysin samaa luokkaa.

Minulla rivatril pudotus aloitettiin muuttamalla osa diatsepaamiksi. (esim jos menee 6mg rivaa päivässä niin se vastaa 120 mg diapamia) Joten pudotus aloitettiin silleen et sain aamulla 1mg rivaa ja 15mg diapamia ja päivällä
0,5 rivan ja taas illalla 1mg rivaa ja 15mg. Pikkuhiljaa koko rivatril annos muutettiin 3X20mg diapamia ja sitten sitä alettiin puottamaan pelkästään diapamilla alespäin. (Tuossa vaiheessa kun diapam meni 20mg 3x päivässä oli alkuperäisannos 3x2mg rivatril tippunut jo puoleen)

Rivatril on pitkävaikutteinen, muttei läheskään niin pitkävaikutteinen kuin diapam.

Kaikista bentsoista on helvetin vaikea vierottautua, koska bentsoreflat on kaikkein pahimpia.

Kerran kun jouduin jättää melkeen viikon rivatrillit väliin. niin huomasin, että mulla kesti melkeen sen viikon ennen kun ne viekkarit ees alkoi.

Mutta ketjun avaajalle haluaisin vielä muistuttaa, että kannattaa tosiaan jättää se alkoholi pois jos vaan mitenkään voi. Kuten joku jo sanoi ei bentsoista ja alkoholista voi seurata mitään hyvää.

^ Samaa mieltä. Vieroittautujat ovat tosin erilaisia ja jotkut sanovat, ettei Diapamista ole mihinkään ja ovat onnistuneet vieroittautumaan ihan Riva-pudotuksella tai jopa Santtu-pudotuksella, mutta kyllä mä henk.koht. luottaisin eniten siihen Diapamiin.

Kuten olen varmasti jo useaan kertaan sanonut, niin helvetilliset reflat klonatsepaamista tulee, jos sen seinään lopettaa. Vastaa kyllä ihan niitä alpratsolaamirefloja, vaikka Riva-reflat eivät hyökkääkään sillä tavalla yhtäkkiä, vaan saattaa tosiaan mennä useampi päivä ennen kuin alkaa kunnolla jytistä. Sen sijaan ne sitten kestävätkin pidempään, kuin Xanor-viekkarit.

Moni aliarvio nuo viekkarit , ja eivät tajua sitä tosiaan et yks 2mg riva vastaa montaa pamia yms…
Mut tyylillä kukakin… Mut joo kerran koettu viekkarit , no thanks enymore…