Moi. Kyselisin seuraavanlaista jos jollain kokemusta kuinka kannattaisi tehdä.
Olen käyttänyt Rivatrilia ehkä kahdeksan vuotta. Annos vaihdellut 0,5mg-2mg päivässä. Tosin esim. viikossa en ole käyttänyt seitsemää päivää vaan on ollut parikin välipäivää käytössä. Joskus useampikin. Nyt olen sitten ajatellut lopettaa koko käytön koska esim. 2mg tekee ihan jumiolon ja pienemmällä annoksella pää on selkeämpi.
Nyt olen käyttänyt vuoden alusta annosta 0,5mg-1mg päivässä. Tosin edelleenkin niin, että käyttöpäiviä ei ole viikossa sitä seitsemää. Olen miettinyt, että olisiko viisasta laskea annokseen 0,5mg ja mennä sillä jonkin aikaa. Puolittaa se vielä. Mennä sillä ja lopettaa siihen? Olisin kiitollinen vinkeistä jos jollain omakohtaista kokemusta.
Ehkäpä käyttöpituuden takia vois olla hyvä vielä se 0.5mg puolittaa. Perusteluna se, että itse ehdin syödä jonkun reilu puol vuotta rivatrilia (0.5-2mg/vrk myös dosena, 2mg/vrk kun tole oli noussut). Vaihdoin sitten pameihin kun kyllästyin hommaan. Pudottelin annosta siihen asti että meni vain 1-2x 5mg pamia/vrk. Nyt olen ollut 8 vuorokautta ilman mitään bentsoa, ja voin sanoa ihan suoraan että yllätyin hiukan kuinka nihkeät reflat. Tiputellessa ja vaihtaessa pameihin sai hyvinkin makua refloista, mutta aina ne karuimmat olot tulee, kun ei sitte syökään jyvän jyvää. Tsemppiä sinne!
Millasta oloa ollut nyt kun olt ollut tuon 8 vuorokautta ilman? Mietin kanssa jos murustelisi sen puolikkaan 0,5sen vielä puoleen. Tai sitten menisi esim. puolikkaalla vitosen pamilla hetken. Olen tosin kuullut, että jotkut kauankin käyttäneet jotka pidelleet välipäiviä ovat voineet lopetella tuosta 0,5:stä nolliin ilman nyt mitään ihmeempiä oloja.
Näillä oletus tiedoilla pyrkisin tekemään itse näin–>
Ottaisin 0.5mg joka päivä suurinpiirtein samaan aikaan vuorokaudesta, että pitoisuudet elimistössäni heittelisivät mahdollisimman vähän. Tällä annostuksella 10viikkoa.
Sitten tiputus 0.25mg/pv annostukseen ja 10viikkoa myös.
Jyvät pois ja oikeat viekkarit sitten vasta alkavat. Kai ne pitää sit vaan kestää. Voi kestää pahimmassa tapauksessa 6-15kuukautta Tosin mielestäni aika todennäköistä, että pääset helpommalla…
Aika pitkä lista… Voimakasta hikoilua, lihasten nykimistä, lihasjäykkyyttä, 24/7 päänsärky, sellasta ärsyttävää hermosärkyä koko kehossa, pientä palelua, henkisesti tosi tyhjä olo… vaikea oikeen nauttia mistään mut kun pitää mielessä että tietää mistä nää oireet johtuu, ja että on väliaikaset niin jaksaa kyllä.
Rivatrilit on tullut lopetettuaa muutaman kerran.
Kaikenlaisia tuntemuksia voi tulla pari viikkoo mut niistä on turha hätääntyä koska tiedät että ne on “vaan” ohimeneviä viekkareita.
Hidas pudotus tottakai. Levottomuuteen jotain pientä, vaikka Oxepamia tms. ja jos unet turvattava hetkellisesti jollain ei-koukuttavalla, sanotaan vaikka Ketipinor, Mirtatsapiini, Atarax tms. mihin tulokseen lääkärisi sitten tuleekin…se on ihan hoidettavissa oleva juttu eikä siitä kannata tehdä isompaa kuin se oikeasti onkaan… Voi hyvin!