Rivatril ja alkoholi

Syön ko. lääkettä unettomuuteen (lähinnä siihen etten sätkyile yöllä) ja olen kyllä hyvin tietoinen ettei tämän aikana saa juoda alkoholia. No se sitten unohtui totaalisesti kun tuli äkkilähtö laivalle. Join sen verran että voin sanoa olleeni humalassa. Mulla oli ollut sivuoireena ennen laivareissua huimausta ja olen nyt syönyt lääkettä noin 2 viikkoa. Krapula aamuna eilen kun heräsin niin olo oli järkyttävä. Huimaus tuntui voimistuneen potenssiin 10 (tosin laivakin keinutti jonkun verran :open_mouth: ). Nyt huimaus ei tunnu menevän ohi (on lieventynyt jonkun verran), mutta siltikin olo tuntii välillä todella tokkuraiselta. Koska tämä menee ohi? Milloin pitää alkaa soitella hoitavalle lääkärille jossei mene ohi? En ole ottanut rivatriliä nyt pariin vrk:teen mutta onhan se silti jo elimistössäni? Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä :confused: Otanko illalla ihan normaalisti vai jätän ottamatta?

Anteeksi epäselvä kirjoitus, mutta tuo huimaus häiritsee jonkun verran. :imp:

Tunnen valmisteen hyvin ja minusta otat lääkkeen illasta.

On totta että mikä tahansa bentso runsaan alkoholimäärän kanssa voi aiheuttaa kaikenlaista mutta olosi kyllä huononee entisestään jos jatkat taukoa sillä…seinäänkään ei tuota valmistetta saisi lopettaa.

Rivatril on hyvä lääke. Sitä minullakin on unettomuuten parin muun valmisteen kaverina. Unilääkkeet jääneet kokonaan melkein pois. Rivatril ei ole bentsoista pahin, ehkä jopa se suositeltavin pitkän vaikutusaikansa ja tasaisuutensa vuoksi. Mutta bentso kuin bentso.

Kaiken kaikkiaan bentsojen ja alkoholin kanssa pitää olla varovainen. Niitä kun rinnaikkain vetelee niin koukkuuntumisen mahdollisuus molempiin kasvaa roimasti. Lasin tai kaksi nyt voi ottaa joskus ja sillai mutta sitäkin pitää itseään kuunnella. Joillekin sekään ei sovi.

Summa Summarum: ota ilta-annoksesi äläkä enää vedä mitään perskännejä kun sinulla on tuo lääkitys, ei hyvä yhdistelmä :frowning:

Kiitos vastauksestasi :slight_smile:

Nyt olo on jo parempi ja huimauskin tuntuu laantuneen. Googlettelin kuitenkin ko. asiaan liittyviä keskusteluita yms. ja löysin tiedon että rivatril yhdistettynä alkoholiin voi aiheuttaa mm muistin menetyksen tai hengityksen lamaantumista. Apua :question: Ehkäpä pystyn olemaan ilman alkoholia pari kk, mutta entäs jos lääkitystä päätetäänkin jatkaa pitempään…? Toivottavasti ihmisluonto on sopeutuvainen :slight_smile:

Juu, mikä tahansa bentso runsaan alkoholimäärän kanssa voi aiheutta hengityslaman! Että siinä mielessä Rivatril ei ole sen kummempi.

Oleellista tässähän nyt on se ettet ota Rivatrilia ja suuria määriä alkoholia päällekkäin. Jos vaikka suunnittelet sitten biletystä, pidät taukoa Rivatrilista.

Suosittelen kuitenkin mieluummin Rivatrilin ylläpitoa ja juhlintaa sitten juomalla hyvin vähän, jos ollenkaan. Mutta jos haluat ottaa, ota lasi tai kaksi ja jätä siihen. Olen minäkin ottanut joskus lasin tai kaksi eikä se ole minulle aiheuttanut Rivatrilini kanssa mitään ongelmia.

Rivatril on minulla untani auttamassa.

MUTTA: yhtä aikaa et ainakaan alkoa ja Rivaa ota, ethän? Sitä kun ei tehdä minkään bentson kanssa! No, sen varmaan tiesitkin.

Hyvä että voit paremmin ja ole huoleti: voit juoda lasin tai kaksi jne. Rivakuurin aikanakin mutta mitään perskännejä ei kyllä oteta (eikä oikein muutenkaan kandeis niitä harrastaa…)

Kaikkea hyvää!

Joskus tuli otettua 30kpl 2mg Rivaa ja sitten olutta reippaasti päälle, mutta tuntui että teki vaan pirteemmäksi ja sosiaaliseksi. Toiset taas hakkaavat muijansa ja vetävät iteltään ranteet auki. En suosittele ottamaan viinan kanssa koska kaikki me ollaan yksilöitä ja jokaisella voi vaikuttaa erilailla…

ei kannata teet sellasta pahaa ja sairasta ettet sitä seuraavana päivänä muista siis EI KANNATA kokemusta on paljon kun vierestä sitä touhuu jo 7vuotiaana katoin ja sitä on kestäny siihen asti et nyt 22vuotta :cry:

Näinpä, bentsot ja viina on ainakin mun kohdalla kaiken pahan alku ja juuri. Silloin ex-kämppikseni kävi minuun käsiksi ja paskoi tavaroitani, ihmiseen ei saanut enää mitään kontaktia, silmät vaan seisoo päässä. Olen käynyt ensiavun henkilökunnan kanssa miljoona kertaa keskusteluja ja tappeluja siitä, miksi kodittomalle sekakäyttäjälle annetaan viinakramppiin avuksi lisää bentsoja ja lähetetään kotiin (jota ei ole??!!), mutta muuhun ei kuulemma ole aikaa ja resursseja.

No huhhuh. Oon luullut et tää stressi ja kaikki muuttaneet mut niin agreksi ja rasittavaksi kun juon, mut syynä ihan selkeästi 2mg riva x2 päivässä. sitä ennen meni 3x 10mg pami. Ens viikolla vaihdan takaisin. Juominenkin pysyi kurissa paremmin ja tuntui et ajatus kulki paremmin. Onko Rivatril aiheuttanut teillä sydämen hidaslyöntisyyttä, hengityksen raskautta?

Ketju siirretty Kotikanavalta Saunaan.
-toimitus