Rivatril ei enää toimi niinkuin ennen

Eli nykyään tulee sellannen väsynyt ja tylsä olo. Ei jaksa tehdä oikeen mitään. Verrattuna aikaisempaan jolloin
pystyin tekemään/suorittamaan asioita innolla. Tuntui jopa antavan pientä buustia ryhtyä toimimaan. Voiko
muilla lääkkeillä olla vaikutusta asiaan? Ja ainii toleranssin noususta ei ole kyse.

Mistä tiedät, ettei kyse ole toleranssin kasvusta? Totta kai muilla lääkkeillä saattaa olla vaikutusta. Oletko saanut hiljattain jonkin uuden lääkityksen rinnalle ja jos olet, niin minkä? Itse olen huomannut myös sen, että omalla mielialalla on vaikutusta. Jos on kovasti masentunut ja väsynyt, niin eipä siitä Rivatrilistakaan saa samanlaista buustia, ainakaan ns. normiannoksilla, kuin mitä siitä saisi, jos mieli olisi yleensäkin parempi ja virkeämpi.

Jos bentsoista tulee väsynyt ja tylsä olo, kuten frendini sanoi “tylsä jumi”.
Niin silloin ei tarvitse bentsoja, ainakaan noin vahvoja, bentsoissa oikea annos on sellainen, ettei sitä huomaa olosta mitenkään. Ainoastaan kun on kohtaus tulossa, bentsot (pienetkin annokset) vie sen pois.

Yleiseen ahdistukseen en rupeaisi ikinä bentsoja syömään.

Ainut on paha paniikkihäiriö, johon niitä pitää määrätä, tai oikein paha ocd yhdistettynä bipolaarihäiriöön on toinen.

Jos ei ole saanut diagnoosia psykiatrilta ei mielestäni bentsoja pitäisi määrätä ollenkaan.
Poikkeustapauksiakin on: jos ei esim uskalla poistua asunnosta ilman lääkkeitä, niin toki tommoseen ja muihinkin pelkotiloihin niitä voi määrätä.

Mutta täytyy muistaa, ettei ne ole masennuslääkkeitä, pikemminkin toisinpäin.

Poikkeuksena temesta ja xanor, joilla on myös antidepressiivisia vaikutuksia.

Löytyy noita ja vastaavaa. Olin itseasiassa ollut ilman mitään bentsoja yli kuukauteen. Ja nyt kun päätin sit kuitenkin uusia ton respan eli rivat+proplal. Noh… bisse jeesaa vähän. Mut eihän se näin pitäis mennä. Niijoo sellast lääkettä vedän kans kun Voxra. dong!

^ Voxra aloitettu siis koska? Sen aloituksen jälkeenkö huomasit, että Rivatril ei enää toimi, kuten ennen? Jos näin on, voipi johtua yhteisvaikutuksesta. En kyllä tiedä tarkemmin asiasta, joten älä mun sanaani täysillä luota, vaan tarkista jostakin luotettavammalta taholta.

Voxra mm. estää dopamiinin takaisinoton. No voi olla et se ois siitä mut ihmetellää

Itsellä ainakin 2 ja puolvuotta toiminut hyvin 2mg rivatrilit. En huomaa niitä, muutakuin vasta jos jätän ottamatta, koskaan ei ole tarvinnut nostaa annostusta, kun alotus annos oli jo 4mg / vrk. Kyllä joskus mietin jos oltaisiin nostettu 6mg, mutta mitä sitä turhaan kun tälläkin ollaan vielä pärjätty. toista sitten taasen on nuo särkylääkkeet…
Miten tiedät, ettei johdu toleranssista, oletko koittanut ottaa esim 2mg:n sijasta 4mg tai vaikkapa 10mg, itsellä ainakaan 2mg tai 10mg eroa en huomaa, paitsi ehkä siten, että hieman piristää. Tosin mitään muuta hyötyä siitä ei ole, ehkä placebo vaikutus, pariin kertaan tässä vuosien varrella tullut napattua suurikin annos isoon vitutukseen ja/+ ahdistukseen huonoin tuloksin (siis huonolla tarkoitan sitä, että ei ole helpannut sen enempää kuin määrättykään annos, mitää euforiaa/pahoinvointia tjsp ei myöskään ole tullut koskaan)

Mulla ei toimi xanorit enää niinkuin ennen. No ei tietenkään, kun niitä on 6v syönyt lähes päivittäin. Annosta oon saanut laskettua omatoimisesti pahimmasta 4mg->2mg/pv. Rivat taas toimivat mulla selvästi paremmin, mutta mitään bentso oloja ei tee mieli enää.

Erään lääkärin suusta joka on vielä mielenterveyspuolella myös töissä sanoi “Kaikki nämä bentsot ovat samaa paskaa eri paketissa” kun kysyin pudotus mielessä avuksi jotakin miedompaa. Meinasi jopa laittaa mulle pelkät risolidit, kun xanor annos 3mg/pv. Olin vaan hiljaa ja mielessä, että no niin tästähän se lähtee eikun hyvää päivää. Ei se sit niitä vaihtanut onneksi. Vähän, kuin viinaa vertaisi kakkos bisseen.

Paska sillä lääkärillä oli housuissaan, sanoo täältä pitkänlinjan benzokonkari. No, omista kokemuksistani toki taas lähinnä puhun, mutta kyllä se selväksi on tullut, että Xanorit ja Temestat kääntyvät vähänkin pidemmällä yhtäjaksoisella käytöllä itseään vastaan. Tätä ilmiötä en taas ole huomannut Rivatrililla tai vaikka Diapamilla, vaikka tietenkin noiden viimeksi mainittujenkin kanssa annokset ja toleranssi voivat helposti kasvaa, jollei ole tarkkana ja etenkin, jos on muuta päihdeongelmaa siinä ohella. Ja huomaahan eri benzojen vaikutustavoissakin selkeitä eroja; jotkut ovat väsyttävämpiä ja tekevät veltomman olon jne. ja jotkut taas antavat potkua päivään kummasti. Näinhän ne lääketehtailijat ovat eri benzot suuressa viisaudessaan suunnitelleetkin, että yksi auttaa paremmin yhteen vaivaan ja toinen toiseen, vaikka se alkuperäinen, vai miten sen nyt sanoisi, vaikutusmekanismi onkin sama.

Mulla on semmonen fiilis, ettei nykyään oikeen tahdota määrätä muita bentsoja kuin diapamia, poislukien ne, joilla on jo pidempään ollut xanor tai rivatril -respa.

Diapam onkin kyllä yleishyvä bentso, paitsi että joillakin se ei toimi lainkaan.
Olen törmännyt moniin joille opamoxitkin toimii paljon paremmin kuin pamit.
Itselläni on semmoinen kummallisuus, ettei rivatrilit vaikuta juuri mitenkään, ei siis ihan lääkekäytössäkään.
Mutta oikeastaan kaikki muut vaikuttaa, paitsi insomin, se ei vaikuta niinkään lääkkeenä, mutta muutaman jos ottaa, niin se menee päähän. En pitkään aikaan noita ole syönyt, mutta nyt kun muistelen, niin aika lailla samalla tavalla vaikuttaa kuin halcion, jos ei mene nukkumaan, tai dormicum.

Riippuu myös lääkäristä, paikkakunnasta ja siitä, oletko “kunniallinen” täti-ihminen vai narkkitaustan omaava hampuusi :mrgreen: .

Niin kait se riippuu. Mulle lykkäs suorilta xanoreita kun kysäsin “jotain mikä helpottais ahdistusta”. Tietty oon ollu pitkään asiakkaana tuolle lääkärille ja aikasemmin ollu pameja ym ja taustalla vähän paniikkihäiriöö ja sen sellasta.

Sehän tässä outoa onkin, kun mitä hampuusimpi tyyppi niitä ruinaa, sitä enemmän niitä saa.
Itselläkin ollut 3*2 xanorit, sama rivoissa, vaikka tulen toimeen ihan hyvin siten et sillon tällön otan sinisen pamin. Noista xanori ajoista on toki aikaa, mutta a-klinen tohtori määräili noita jo kauan ennen ku olin kunnolla sitoutunut, en ollu tainnu käydä edes kovin monesti vielä katkolla tai hullujenhuoneella. Nyt noita reissuja on takana useampikin, kunnes sitten k-hoidossa ei ole tarvinnut psykiatrisella ravata. On ollut niin paljon “tavallisempaa” elämä tuon korvaushoidon kanssa.

Bb

Syö Rivat vain silloin,kun on tarvetta… Eli jos on paniikkihäiriö päällä tai tunnet sen olevan tulossa.
Oikea annos on juuri sellainen et just ja just sen saattaa tuntea tai sellainen et ei tunne muuta kuin paniikin katoavan.
Parempi lääke paniikkihäiriöön on Xanor. Tosin et mielestäni sitä tarvitse jos olet jo selvinnyt kuukauden ilman rivoja.
Älä syö bentsoja jos et niitä tarvitse. Bentso koukku on yksi pahimmista koukuista niin henkisesti, kuin fyysisestikkin.