Rivatril ahdistukseen?

kärsin jännittyneisyydestä/hermostuneisuudesta/ahdistuneisuudesta…olen yleisesti ottaen multifoobinen persoona ja sain käsiini Rivatril nimistä lääkettä ja nyt mietin mikä olisi sopiva annostus vaivoihini. (en hae mitään fiiliksiä, haluan vain olla vähemmän ahdistunut ) Mulla ei ole minkäänlaista bentsotolea.

Lääkinnällisessä käytössä kerta-annostus on käsittääkseni 0,5 mg.

söin 0,5mg 2h sitten ja äsken toisen mokoman…luulis jo helpottavan. yritän ottaa rennosti ja olla liikaa kuuntelematta kehoani/tuntemuksiani ja maata kuunnellen rentouttavaa musiikkia jne.

kauankohan menee ennen kuin Rivatrilin teho on huipussaan? vartti? puoli tuntia? 2 tuntia? kertokaa bliis!

Lääkeinfo + rivatril + google :bulb: Itselläni ei ole ko. lääkkeestä kokemusta. Suurin osa bentsoista kyllä toimii jo puolessa tunnissa.

Rivatril on hitaasti nouseva benzo, eli vaikutus on huipussaan siinä parin tunnin päästä ottamisesta, jos toki jonkinlainen vaikutus pitäisi jo puolessa tunnissa huomata, tolettoman nopeamminkin. Lisäksi tuo nousee hyvin tasaisesti ja ikään kuin varkain, vs. esim. Diapam, joka rysähtää niin, että sen kyllä huomaa jo n. 5 min. tabun nielaisemisesta. Tämän vuoksi moni onkin sitä mieltä, että Rivatrilista ei ole mihinkään, kun se ei ns. tunnu missään, mutta kyllä se silti niitä ahdistuksia kummasti lievittää niillä, joilla lievittää.

Tolettoman kerta-annos ahdistukseen on tosiaan 0,5-1 mg, yleensä ahdistuneisuushäiriöön tuota määrätään aluksi 3x0,5 mg/vrk. Jos tuo 1 mg ei ihan oikeasti auttanut ahinoihisi ja jännityksiisi mitenkään, niin sitten Rivatril ei vain toimi sulla, mutta älä nyt hemmetissä mene sitä enempää rouskuttelemaan. Muuten saatat huomata parin päivän päästä, että muistissa on aikamoisia aukkoja ja olet mahdollisesti touhuillut jotakin varsin… hmm… turhista jännityksistä vapautuneita juttuja :mrgreen: . Joo, ja vaikutus on sitten yllättävänkin pitkä, eli pari päivääkin saattaa olla vähän kömpelö ja huonomuistinen olo, vaikka muuten tuntuisi, että vaikutus on lakannut jo kauan sitten.

^ Jeps komps, kun bentsojen kanssa alkaa testailla vaikutuksia, ei pidä tehdä sitä kovasti tavallista virhettä että “ääh eihä tää tunnu missää lisää vaan”. Siitä alkaa monet vähemmän kauniit tarinat. Ja rivarit on just klassisia tuohon sekoiluun, ei ole eka eikä vika kerta kun niiden kanssa tohisijat sekoilee pitkin kaupunkia.

En leuhki tai mitään vastaavaa! Mutta jos joku väittää että 10mg diapami toimii paremmin kun rivatril 2mg, se on paskaa puhetta, itse olen kärsinyt yli 10v yleistynyt ahdistuneisuus häiriötä/paniikki. Ja selkä menny sellanen diagnoosi M51.1. Niin siihen pamii ainakin itselläni että otanko 5-10kpl sama kun söisi kallitabletteja ehkä auttaa jos lätkän on syönyt ja ei polta ihan tupakkaa 4-5 tuntia ja pää tulee kipeeksi. Eileen yks kaveri ois antanut pameja sanoin että en syö niitä enää ollenkaan.Jos joskus silloin tällöin otan 5-8kpl 2mg rivoi max ja lyricoita 900mg ja tramaleita 500ml niin olen vauhti päällä ja pää toimii 110% ku pamin kaa ja keskittymiskyky paranee! Kaikki ja sosiaalisempi olen ja soittokykykin paranee On kyllä määrätty 150mg lyrtsejä. Ja 50mg-100mg tramaleita ja 2mg rivoja alkoholi juomista en ole 1v.5kk ei edes kaljaa.

Rivoja lötyy myös 2 milligramman tabletteina.

Joopa joo. Ainahan kaikki Riva- ym. ryynipäät kuvittelevat itse olevansa niin hiton skarppeja mömmöjensä vaikutuksen alaisina, mutta muut ihmiset kyllä huomaavat heti, että pihallahan nuo ovat kuin lintulaudat, kesät talvet :unamused: :mrgreen: :laughing: .

Sanoisin että 15 mg Diapamia vastaa noin 2 mg rivareita. Opamox 15 mg taas vastaa noin kolme mg Diapamia

Ei pidä todellakaan paikkansa, että 2mg.n Rivatril vastaisi jotain miedoimmasta päästä olevaa Opamoxia eikä bentsoja voi verrata tolleen toisiinsa, koska Opamox on mieto keskipitkävaikutteinen betso ja Rivatril on taas vahva pitkävaikutteinen bentso, mutta vahvuustaulukoiden mukaan yksi 2mg.n Rivatril vastaa n. 30-40mg Diapamia ja taas yksi 5mg pami on noin 15mg Opamox eli yksi 0.5mg Rivatril vastaa noin 15mg.n Opamoxia.

Tuo meni kyllä lähelle kun kirjoitit, että yksi Opamox olis 3mg Diapamia. Se on kyllä 5mg Diapam=15mg Opamox ja 0.5mg Rivatril on =10mg Diapam mutta niinkuin kirjotin, niin ei voi verrata toisiinsa, koska ihan eri vaikutusmekanismi ja opari on keskipitkävaikutteinen, vai oliko lyhytvaikutteinen ja pami ja riva on pitkävaikutteisia.

Katso betsojen vahvuustaukukkoa netistä ennen kuin tulet viisastelemaan.