Rivatril 0,5 mg

Kuinka monta 0,5 mg Rivatriliä vastaa yhtä 2 mg Rivatlil-tablettia? Ei taida neljä kpl riittää?

Kyllähän se miun matikkaopinmukaan on juurikin tasan neljä ruskeaa pilleriä 0.5mg rivoanaista, mikä vastaa 2mg Rivatrill-pilleriä. En osaa sanoa onko kyseessä vähän urbaania katulegendaa, kun vaikkapa sanotaan, että 2kpl 5mg diapamia, ei vastaisi sitä 10mg diapami-pilleriä, uskosin että tuolla lääketeollisuudessa tehdään melkostalailla kellontarkkaa työtä. Itse en eroa ole huomannut, olempa sitten lohminut vaikkapa miedompaa, vai vahvempaa, kunhan se määrä on sama. Ehkä rinnakkaislääkkeissä olen huomannut aavistuksen joskus eroa, lienee vähän eri koostumukset, voi myös olla, että olen vaan kuvitellut :slight_smile:

Kannattaa googlata mitä muuta kuin klonatsepaamia nämä kaksi eri valmistetta pitää sisällään ja sitten miettiä voisiko sillä olla jotakin vaikutusta asiaan varsinkin kun olemme aika yksilöllisiä otuksia aina mahaa ja muuta elimistöä myöten. Eli aika mahdoton sanoa mutta minä ainakin tarvittaessa käytän vain Diapamia (10mg) enkä sen rinnakkaisvalmisteita tai pienempää kokoa.

Se “humahdus” tulee eri tavalla eri vahvuisista pillereistä mutta vereen kyllä imeytyy sama määrä tavaraa, jos ottaa miedompia vastaavan määrän.

^ Ei mulla ainakaan Rivatril humahda yhtään minkään vahvuisista tableteista. Ei ole oikein humahdusainetta klonatsepaami ja ihan hyvä niin. Itse en huomaa vaikutuksessa mitään eroa, otin sitten yhden 2 mg napin tai 4 nollavitosta ja olen kuitenkin rouskinut noita enemmän tai vähemmän lähes koko aikuisikäni. Mä tosin en ole huomannut mitään oleellisia eroja vaikutuksessa rinnakkaislääkkeissäkään, eli esim. Xanor-Alprox tai Diapam-Medipam ja koskee oikeastaan kaikkia rinnakkaislääkkeitä ihan Burana-Ibumax -akselillakin. Narkkien urbaanilegendan piikkiin olen aina pistänyt tuon, että eihän se lasten Riva voi vaikuttaa, kuten “oikea”. Tietty placebolla on monesti ihan mieletön vaikutus, että saattavat lasten Rivat jäädä “vaikuttamatta”, mutta kakkosen Rivan näköinen ja makuinen kalkkitabletti pärähtää päähän niin, ettei tosikaan, jos asiaansa vakaasti uskoo :mrgreen: .

Toki eri ihmisillä voi olla eroja imeytymisessä riippuen siitä, mitä sidosaineita lääkkeissä on, mutta itse olen ajatellut noiden sidosaineiden kyttäämisen olevan merkityksellistä lähinnä sen tähden, jos on allerginen jollekin monosukraloosisakkaroosille, niin tietää valita rinnakkaistuotteen, jossa sitä ei ole.

Siksipä juuri ääriakuuttipaniikkitiloissa tuleekin maistettua useimmiten 0.5mg rivonainen, tai 2mg Rivitalosta nurkka pois, eli 0.5mg. Ettei tulisikaan mitään pärähdyksen tunnetta valloille. Klonatsepaami onkin hyvä aine vältellä kaikki turhat humahdukset, jos nyt sitten pitää benjoa purra. Vähän semmosta diibadaabaa, että vaan se vahvin lääke auttaa. Esmes: kymppipami, tai just 2mg Riva. Oonkin alkanut oikeen funaamaan jos jakaisi paniikeissaan sen 0.5mg Rivan vielä kahteen osaan, jolloin jäisi 0.25mg louskittavaksi. Ettei takuuvarmasti millään muotoa pärise lantussa. Muutenkin vituttaa aika ankarasti, jos joutuu yhtään nippasemaan ylimäärästä.

Miekään en aikanaan huomannut mitään eroa oli kyseessä Alprox, tai Xanor, samaa myrkkyä kaikkityynni, ja samahan taitaa päteä lääkkeeseen, kun lääkkeeseen. Asia erikseen jos rajan takaa unohtuu taskuun jokin ryyni, joka vaikuttaakin vähän erilailla, kun mihin oli tottonut aikaisemmin. Mutta maassa maan tavalla :slight_smile:

Ehkä olen joskus funannut, että eihän tämä Buranan kopio nyt autakkaan särkyyn. Uskosin, että eipä se olisi silloin auttanut se aito Buranakaan :slight_smile:

^^Winston, tarkoitinkin tätä sidosainehommaa. Rivatrililla ei varmaan suurta eroa, koska se vaikutuksen alkamisaika on niin pitkä. Kyllähän se 10 pami jotenkin kolahtaa nopeammin kuin 2 femmaa, mut ei mitään järkyttävää eroa. Tutkimusten mukaan lääkkeillä on 70-90% plasebovaikutus :wink:

Aikanaan frendi kitkuili bentsoja, omaten kovat tolet. Mulla oli keltanen 0,5mg Rivatril, josta peitin nollan ja sanoin että kyseessä on 5mg Rivatril. Tää frendihän oli onnensa kukkuloilla ja kertoi, miten hyvin se femman riva toimii. Joskus myöhemminhän tää asia sit hänelle selkisi tietenkin, mut ei kuulemma haitannut.