RITALIN - onko sitä muutettu?

Moikka!

Sain aikanaan ADHD:hen Ritalinia ja hyvin pelasi. Sitten lekuri väitti että se poistuu markkinoilta ja Medikinet korvaa. No, vaikutus ei ollut ollenkaan enää sama vaikka sama vaikuttava aine onkin. Sitten A-klinikan lääkäri kertoi että kyllä Ritalin on edelleen markkinoilla. No minä siihen, että hemmetti mulle nyt heti kaikki !!

No, se vaan tulee kyllä Novartis:ilta, kuten ennenkin, mutta ainakin ne tabu-lätkät on erilaiset (pakkauksesta en tiedä, kun mulle toimitetaan vaan ne ‘telaketjut’…) ja vaikutus; En ole huomannu juuri mitään tehoa!! Maistuukin suussa ihan ei-millekään, kun edellinen, kun suuhun pisti, niin maistui heti kielessä hieman kitkerälle.

No kokeeks sitten pureskelin yhden tabletin ensin suussa ja oli tosiaan kuin olisi ollut hiekkaa suussa - luulisi lääkkeen nyt jollekin maistuvan! Ei ollut samanlainen kuin vanha - paljon kovempikin jne. Onkohan sitä muutettu uuden pakkauksen myötä jotenkin, vai kuvittelenko mä vaan jotain? 9 vuotta ehdin “vanhaa” Ritalinia popsia, joten luulis että huomaan eron suht selvästi.

Onko tietoa/kokemuksia?

-T-