Sain Opamoxin rinnalle Risolidia. Onko tää joku placebo, kun ei tunnu missään?
^ Millä tavalla toivoisit klooridiatsepoksidin sinulla vaikuttavan?
Itselläni nuo myrkynvihreät taikanapit eivät ole sanoneet yhtään mitään vaikka olen syönyt 60-70% purkista kerralla hyvin matalilla bentsotoleilla.
Nähdäkseni eniten tuosta lääkkeestä hyötyvät alkoholistipotilaat jotka joskus (aika harvoin) kertovat pystyvänsä lievittämään tuolla kemikaalilla krapuloitaan ja yleistä ahdistuneisuuttaankin ilmeisesti selvinpäin.
Itse käyttäisin lääkettä vain jos syystä tai toisesta olisin akuutissa epilepsiakohtaus/kramppi-vaarassa eikä mitään muuta apua olisi tarjolla.
Toi Risolidhan on tunnettu siitä, ettei siitä saa minkään sorttisia “kiksejä”, (eikä kyllä mielestäni muistakaan bentsoista), mutta kaikkein vähiten päihdyttävästi toimii tuo Risolid. Tunnetaan nk. “vankilapamina”, ruukaavat siellä antaa noita Risoledejä. Kyse on tietääkseni tosi vanhasta bentsodiatsepiinista.
En tiedä yhtäkään ihmistä joilla tuo Risolid olisi “toiminut”, liekö johtuu sitten siitä, että on debot -vaikutteinen. Mut mikään bentso ei kyllä mun mielestä toimi päihdyttävästi, ja jos toimii, annos on liian suuri. Siinä mielessä Riso on ok lääke, että pitää bentsoviekkarit tiessään mutta ei varmasti päihdytä.
Bentsotolea on sen verran, että edes kaikki 5 kerralla kokeeksi ja ainoastaan ehkä lihakset hieman rentoutu…sama vaikutus viidellä kun 5-10mg diapamia…
Voi kuulostaa pimeeltä, mut mitenköhän (bentsokielteinen arvausaseman) lääkäri suhtautuis, jos pyytäisin vaihtamaan 10 mg Diapamit 25 mg Risolideihin? Muutaman oon testannu, ja mulla nuo näyttäis auttavan just siihen mihin pitääkin, eli vitulliseen ahdistukseen. Diapamit lähinnä väsyttää, tai pitää syödä useempi. Oon kerran joskus lääkäriltä kysyny, eikö ois jotain vähemmän väsyttävää rauhottavaa, ja pidempikestosta, mut se reagoi niin että otti ne pamitkin pois, kun ei kerran auta…! Sain ne onneks takasin, mut uskallanko nyt mennä tällasta ehottelemaan…?
Sanot vain ihan reilusti ja rehellisesti, että “olet huomannut Risolidin selkeästi miedompana bentsona verrattuna Diapamiin auttavan juuri niihin sinun oireisiisi parhaiten koska sen vaikutusprofiili on hieman erilainen. Ja että et koe tarvitsevasi niin vahvaa bentsolääkitystä kuin nyt, vaan miedommallakin selkeästi pärjäät. Sitten vielä asiallisesti kysyt, että eikös tämä ole lääkärisedänkin mielestä varsin mainio asia?”. :mrgreen:
Aikamoinen tohtori saa olla jos kieltäytyy… Tai sitten sopii kyllä epäillä hänen tarkoitusperiään ja vaihtaa lekuria yksityiselle jos suinkin vaan massia löytyy.
“Ai oot menny syömään toista bentsoa ilman lupaa!?!? Senkin likanen nisti, nyt lähti Diapamit vittuun ja saat tosta tommosta kivaa Ketipinoria tilalle!”
Toi sitten on se toinen ja huonoin mahdollinen skenaario.
Petri on oikeassa, ainakin kunnallisella puolella rehellisyys usein johtaa vain kuseen joutumiseen. Yksityiselle psykiatrille olen rehellisesti sanonut, jos on mennyt jotain enemmän esim. kuolemantapausten vuoksi tms. eikä se ole koskaan ollut ongelma, kun olen palannut alkuperäiseen annokseen.
Annas olla kun olin hetken kunnallisen hoidossa, sanoin ottaneeni viikon ajan suuremmalla annoksella rauhottavia pahojen paniikkikohtausten takia, koska luulin että sielläkin voi olla rehellinen. Olin jo palannut taas alkuperäiseen annokseen, mutta kas seuraava resepti oli iteroitu ja annosta pienennetty (siis siitä alkuperäisestä annoksesta) puhumatta mulle sanaakaan. Että siellä kaikki on väärinkäyttöä, ei tunneta käsitettä inhimillinen tuska jne. Se siitä rehellisyydestä ja lääkärille vain suoraan sanomisesta…
Tämän käytännön voi takuulla vahvistaa moni muukin tällä foorumilla.
^^/^ Järjenkäyttö sallittu . Ei sille lääkärille tarvitse sitä mennä kertomaan, kuinka on ostanut kadunkulman kaupustelijalta/rotannut tuttavalta/tehnyt apteekkimurron ja tunnustaa vielä kaikki muukin karkkinäpistyksiään, punaisia päin kävelyitään ja himokkaita ajatuksiaan myöden, vaan voi sanoa saaneensa aivan laillisesti reseptillä Risolidia vuonna 1 ja 2 lääkäriltä, jonka nimeä ei enää millään voi muistaa, mutta muistaapa Risolidin toimineen helkutin hyvin.
Mä olen itse käyttänyt tuota selitystä useamman kerran useamman lääkkeen kanssa, joita olen tahtonut ja aina on läpi mennyt. Joskus joku lääkäri on saattanut kysyä, kuka lääkäri lääkettä on määrännyt, mutta tuolloin olen tosiaan sanonut, etten enää muista, kun siitä on niin kauan aikaa. Tietty nykyisin tuo homma käy aina vain vaikeammaksi, kun lääkkeiden määräämistiedotKIN alkavat yhä enemmän ja enemmän näkyä Kannassa, mutta eivät ne tiedot vielä ihan kaikista yksityisten joskus määräämistä lääkkeistä aivan kaikkialle näy, joten jos pitää kiirettä, niin saattaa ehtiäkin.