Joo oli aika hyvää metaa ja tuli vedettyä överit joku aika sit, reissu sairaalaan, tulipa oltua sit tietysti kyttienkin kanssa tekemisissä. Mulla ei oo aikasemmin ollu mitään varsinaisia merkintöjä, nyt sano kytät et tulee sellanen… mut eihän mulla ollu ees mitään päällä enää, tuliko tästä nyt sitten rikosrekisterikö vai täh? Ei siinä muuta mut vähän vituttaa jos vaikeuttaa tota duunin saantia paljonkin, tarkastaakohan jotain luottotietoja ja rikosrekistereitä ihan perus duunarihommissa…
Mites ne kytät asiaan sotkeentui? Ei käsittääkseni ole mikään standardikäytäntö sairaaloissa ilmoitella överitapauksista poliiseille.
Mutta, kun kerran ovat sotkeentuneet, niin huumausaineen käyttörikoshan tuosta tulee (käyttöhän on rikos, ei vaadi hallussapitoa) eli sakot ja tosiaan h-merkintä poliisien rekistereihin. Tämä tarkoittaa, että sinut voidaan esimerkiksi velvoittaa antamaan todiste päihteettömyydestäsi ajokorttia varten (lue: joudut käymään kusiseuloissa). Saattaa myös estää pääsysi töihin, joissa vaaditaan turvallisuusselvitys.
Tätähän täs odotellaan ja jännitetään… Omaa tyhmyyttä. Kun kaveri jäi muusta teosta kii ja…
Ikävä kyllä on vahvat perusteet tälle epäilylle, ei sitä pikkuista pilkistelevää paranoiaa… Kun tulee puhelu ja näkyy “ei numeroa”- teksti, mitä se voi olla? Yleensä aina “Tuntematon numero”, jos jokin teekoo tms. Pitäsiköhän siihen vielä vastata
.No, virkoihin en ainakaan ole hakemas
Eikä “mun” alal rekistereitä eikä kyllä paljon muutakaan kysytä, ainakaan, jos on suosittelija… Potuttaa, jos tulee sakot, ja pitkän työrupeaman rahat menee siihen. Mitä muuten mahtavat suuruudeltaan olla? Tietämättömän kysymys.
Emmä tiedä, seuraavaan soittoon vastaan, en jaksa tätä epätietoisuutta. Voisko se olla vierailupyyntö…? Taitaa olla todennäköisempää… Miten ne mahtavat vankilassa nuo vierailut toimia… Ei kyse perheenjäsenestä.
Vaihtelee laitoksen mukaan, yksityiskohtaisemmat tiedot löydät rikosseuraamuslaitoksen sivuilta.
TÄSSÄ–>Toimipaikat ja yhteystiedot–>Vankilat ja yhdyskuntaseuraamustoimistot—>rikosseuraamusalue ja vankila.