Resilar lääkkeiden kanssa?

Kysymykseni kuuluu että miten Ressu vaikuttaa Melatoniinin, Seroquelin ja Cipralexin kanssa? Onko viisas yhdistelmä?
Ressua on menny huonoimpina aikoina viisi kertaa viikossa ja nyt on ollut taukoa n. kuukausi ja mieleeni juolahti että jos Ressu vaikkapa aiheuttaakin jotain inhottavaa lääkkeiden kanssa. Ei siitä luulisi mitään hengenvaarallista tulevan kun tässä nyt vielä kirjoittelen, mutta olisi ihan kiinnostava tietää. :confused:

SSRI-lääkkeiden kanssa (Cipralex) ei ole suositeltavaa ottaa isoja määriä dextrometorfaania, varsinkaan vahvasti huumaavia annoksia, sillä seurauksena voi olla serotoniinisyndrooma, joka voi pahimmillaan olla hengenvaarallinen (ja vaikka se ei henkeä veisikään, niin on todella tuskallinen, tiedän kokemuksesta).
Melatoniinin kanssa ei ongelmaa, sillä sehän ei ole lääke vaan hormonivalmiste.
Ketiapiini saattaa jonkin verran heikentää DXM:n psykoaktiivista vaikutusta, mutta yskänärsytykseen varmasti toimii silti.

joo niin varmasti, ajattelin lähinnä jotain mitä ei huomaa, mut kumminkin ois jotain haittaa.

Mulla ei oo noista tietoa mut oon ite huomannu sen että jos ottaa Stilnoctia samaan aikaan ressun kanssa, niin sen teho (siis ressun) laimenee. Miksi näin,tietääkö kukaan??

Millä sitä sais vahvistettua?

Mitä on muita parhaimpia yskänlääkkeitä, mustaparta?

Eiks Mustaparta ole kodeiinipohjaista, kuten Katapekt? Eli siinä on kodeiinia (katapektissa 1 mg/ml). Joten sillä voi olla unettava vaikutus, tai lievästi huumaava.
Mutta kaikki nää on terästetty sorbitolilla, joten vessassa istuskellessa “olot” menee… Jos sellaisia edes tulee.

Voisko johtua siitä, että stilnoct on kuitenkin bentsodiatsepiinijohdannainen, eli varmaan sama efekti kuin rauhoittavien syömisellä ja psykedeeleillä yleensä, trippi laimenee. Tämä on ihan mutu tuntumaa, en noista dissoatiiveista tiedä varmaksi.

Ainakin cocillanaa (etyylimorfiini?) hörppiessä ei haitannut ripuli koska se vatsakipu katosi aika täysin olojen takia. Varsinkin kun bentsoja otti päälle oli hauska istua ripuloimassa vettä ja hymyillä leveästi samaan aikaan. Kodeiinilitkuissa on sen verran vähän kodeiinia millilitraa kohti, että en kyllä lähtis niillä mitään oloja tavoitteleen.

En vaan usko, että on hirveän terveellistä noita yskänlääkkeitä raakana juoda, sen verran sekaisin vatta menee ettei se voi olla hyväksi.

Eli onko mitään hengenvaaraa seuraavien lääkkeiden kanssa jos ottaa resilaria
Ability
Ketipinor
Cipralex
Bisoprolol
Asacol
Lyrica
Sifrol
Opamox
Obsidan

Mä oon Xanoreita huuhtonu alas Mustanparran kanssa. Mut yleensä vaan joku 30 milliä kerralla. Tykännyt että hieman tehostavat toistensa vaikutuksia. En tykkää yskänlääkkeitä juoda pullotolkulla. Se kodeiinin määrä on niin pieni muihin aineksiin verrattuna ettei oikein hyödytä. Parempi ottaa vaan jos oikeesti on yskä, siihen ihan ok. :slight_smile:

Efexorin (SNRI) kanssa vaarallinen koska metaloboituvat kummatkin cyp2d6-entsyymin kautta. Nostavat toisinsanoen toistensa pitoisuuksia.

SNRI-lääkkeet ei toisinsanoen periaatteessa vieläkään mitään interaktiota aiheuta, mutta olkoot lääke mikä tahansa niin kannattaa kattoa etteivät vahvista tai heikensä toistensa tehoa. :slight_smile: