Eli jos saisit itse kirjoittaa itsellesi reseptejä ja itse päätellä mitä lääkkeitä tarvitset niin mikä olisi lääkitys?
Itselleni:
-Moclobemid Ratiopharm 300 mg tabl. 1 tabletti aamulla ja 1 puolen päivän aikoihin.
-Deprakine Depot 500 mg tabl. 2 tablettia illalla.
-Xanor Depot 2 mg tabl. 1 tabletti aamuin ja illoin.
-Diapam 10 mg tabl. 1/2 - 2 tablettia tarvittaessa enint. 20 mg/vrk.
Lisäksi:
-Tenox/Zopinox/Dormicum/Halcion/Sonata tarvittaessa univaikeuksiin joko yhtä lääkettä tai järjellisissä määrin toisiinsa yhdistettynä.
-Panacod 1-2 tablettia max. 3 kertaa päivässä tarvittaessa särkyyn tai psykosomaattisiin kipuihin.
-Duact. 1 kapseli enint. 3 kertaa päivässä tarvittaessa nuhaan.
1 x 100mg Tramal tarvittaessa päänsärkyyn
1 x 80mg Oxycontin tarvittaessa kipuun
1-2 x 2 mg Xanor tarvittaessa ahdistukseen
1 x 15mg Dormicum tarvittessa illaksi
Tohon listaan vois lisätä Imovanen, jos siitä joskus tulisi versio, josta on poistettu se maku.
En tiiä kun nyt pääsis näistä vanhoista eroon lääkkeet poistaa oireet
muttei sitä “taudin” syytä. Niin mulla menee 2milliä xanoria mirtazapinia 45mg:tä ja tarvittaessa toiset kaks milliä xanoria ja levozin unilääkkeenä mä haluun
ihan jotain muuta ku noi lääkkeet juoksemisesta tulee esim hyvä olo ja vittu ku ei voi millään antaa sitä terapiaa!
Tiedän ihmisen jolla menee tällänen lista ja joka on vasta 22!
Elikkäs:
6mg xanoria
2x50mg oxapamia
3x10mg diapamia
2x20mg tenox
päänsärkyyn ardinexia
ja tarvittaessa sitä vahvinta dormicumia… Hirteen tuommonen lääkäri
bentso koukku on mielestäni se vittumaisin koukku!
Toinen ääripää tuli mieleen tutulla oli kahen vai oliko se peräti kolmen kuukauden
polle kuuri takana rohkas ittesä ja meni lääkäriin lääkäri määräs puol milliä xanoria päivään…
Jep ja akupunktiota… Tekis minunki mieli räjäyttää se kiviniemi meijän
piti polttaa se yhen tytön kanssa mulla tuli kuitenki “järki” käteen se olis
varmasti polttanu sen jos mulla ei ois menny pupu pöksyyn…
Concerta 36 mg aamuisin (tai vastaavasti Ritalin/muu ADHD lääke)
Subutex 24 mg / vrk
Xanor 1 mg, vain tarvittaessa ahdistuneisuuteen
Sirdalud 2 mg, tarvittaessa lihasjäykkyyteen
Tuollaisen respan kun saisi niin elämä loistaisi. Missään korvaushoitolassa en haluaisi käydä vaan hakea lääkkeet kerran kuussa kotio.
En ole nyt vetänyt subua n. reiluun viikkoon. Ensin ei ollut rahaa ja sitten rupesin oxycontin kuurille. Niitäkun on nyt helpompi saada kun subuja. En tiedä meninkö ojasta allikkoon, mutta oxyistä tulee aivan helvetin kipeäksi ja ne on lyhytvaikutteisia. Vedin hetki sitten vikat jäljelläolevat pienet vedot ja hikoilen nyt jo kuin korsteeni ja tunnen kuinka joka paikkaa alkaa särkeä. Kipu hiipii sisuksiin. Pakko mennä ostamaan taas lisää Tai sitten hakea suoraan pollea… Mitenköhän mä taas tälleen retkahdin…
Jos olisi tuollainen respa, jonka ylhäällä kirjoitin niin näin ei vaan kä
visi…
Efexorin kokeilisin jättää pois. Ehkä myös Mirtazapinin. Ja Seroquelin annosta kokeilisin tiputtaa. Vois Bisoprololiakin tiputtaa puoleen, jos oireita ei ilmaannu niin pitää siinä.
Mutsi sanoo usein mulle ja Faijalle et meille ei tarttis antaa ollenkaan ruokaa ku meidän maha täyttyy jo lääkkeistä…
Eh, jos tarvitsen reseptin menen lääkäriin ja pyydän sellaisen. Olen ihmetellyt että kun tämä poliisivaltio ei salli teidän syödä juuri niitä lääkkeitä mitä tahdotte, ja koette sen jokseenkin ahdistavana, kuinka sitten me normaalit ihmiset pärjäämme? En ole eläissäni tarvinnut arjen kohtaamiseen lääkkeitä vaikka päihteilenkin. Varsinkin toi xanor näyttäisi olevan jokaisen toivelistalla. Hassua, olen täysin tyytyväinen ilmankin.
Vai voisiko jopa olla, että päihteiden käyttö teillä aiheuttaisi masennusta, unihäiriöitä ja mielenterveysongelmia? Ei sentään, eiväthän päihteet sellaista aiheuta. Se on vain tämä poliisivaltio kun ei anna lasten syödä lääkkeitä vaikka kaikkihan niitä oikeasti tarvitsisi…
-Terapiaa
-Hyviä ja vain hyviä ihmissuhteita
-Tunteiden ilmaisua (kielteiset ja myönteiset)
-Muita ja itseä kunnioittavaa käytöstä kanssaihmisiä kohtaan
Näillä olen välttänyt lääkitykset jo pidemmän aikaa…
Minä kirjoittaisin itelleni rivatlinea, diapameja, oxepameja ja panacodeja varastoon ihan vtusti. Niitä ei ikinä ole silloin kun niitä todella tarvitsisi, ja varsinkin ton panacodin kanssa lääkärit ovat olleet todella nihkeitä. Ihan tarpeeseen olen niitä ottanut silloin kun olen saanut.
Esimerkiksi viisuadenhampaan poiston jälkeen buranasta ei tuntunut olevan mitään apua, ja siksi sain lisää buranaa. Pyysin panacodia niin sanoivat ettei se ole tällaiseen tapaukseen tarkoitettu. Samaten panacod on auttanut joskus aivan kauheaan migreenikohtaukseen, ja nämä perinteiset käsikauppalääkkeet eivät tee yhtikäs mitään. Oikeat migreeniin tarkoitetut täsmälääkkeet ovat ihan älyttömän kalliita, eikä mulla edes ole respaa niihin. Joskus kun mulla oli panacodia varastossa, otin sitä migreeniin ja heti auttoi. Sitä ei edes tarvi ottaa heti kohtauksen alkaessa vaan se toimii ihan hyvin myöhemminkin. Enpä vaan saanut sitä. Ei kuulemma auta päänsärkyyn. Ihan kuin en itse tietäisi mikä on auttanut ja mikä ei.