repsahdin osa 1/2..*prkl*

KESÄLOMA alkoi Perjantaina… eikäs sitä saakeli taas osannut olla… kuppihommiinhan se meni… Ois varmaan pitänyt soittaa jollekin…“soita ennen ekaa ryyppyä” numeroon… tapasinkin sattumalta jonkun joka sanoi… “tunnetaan AA-ryhmästä”…

Ota nyt Kale lomaa itsellesi juomisesta. Pää ja kroppa kiittää.

Olosuhteisiin ja putken kestoon nähden olen suht hyvässä hapessa… eilisen päivän “loiventaminen” saattoi onnistua hyvin… pystyin pitämään 1olut /tunti…

Onpas täää nyt jännää… 7päivän putki takana (viimeyönä juonut viimeksi tissutellen,loivennellen…) ennen olen ollut vastaavassa tilanteessa (7päivän juomaputki takana) ja eka krapulapäivä juominen lopetettuna päivä oli oksentamista aamusta yöhön… Mutta jotenkin tuntuu tulleensa “armahdetuksi” ja varoitus sisimmässä… SEURAAVALLA KERRALLA ET SELVIÄ näin helpolla mitä nyt…

en usko että tää pelkästään johtuu päivän mittaaan syödystä neljästä bentsosta… Oxamin 15mg joka on mieto bentso…elleikö miedoin?

Tuollainen loiventaminen on minulle niin outo asia etten tiedä mitä sanoisin. Toivon vain että pystyisit pistämään putken kokonaan poikki. Eikös sinulla ollut selviä päiviä jo aika mukavasta koossa?

Olen mä ollut vajaa 2 kokonaista vuorokautta jo nauttimatta… unettomuutta hieman… tänään palaveriin illemmalla

Saattaa hyvinkin johtua noista bentsoista. Oksatsepaami on kyllä aika mieto rauhottava (ei kuitenkaan miedoin), mutta bentsot nyt vaan sattuu oleen yksi tehokkaimmista krapulan tappajista. Sen takia ne erityisesti juopolle on pirullisia. Helposti ongelmainen aloittaa juomisen taas uudestaan kun ajattelee, että “saan mä sen putken kuitenkin katki näillä ryyneillä, eikä tee ees kipeetä”
Mutta sitten tekee tosissaan kipeetä kun noihin koukahtaa, ton koukun rinnalla nimittäin kalpenee valtaosa kovista laittomista huumeista :imp:

Jotkuthan varmaan petaavat tulevaa putkeaan hankkimalla samalla reissulla sen ensimmäisen laatikon kaljaa/viiinapullon ja sitten kaappiin katkopakkauksena purkillisen pamia…

Nimenomaan :mrgreen:

Tosin yleensä jossain vaiheessa asiat tuppaa menemään päin mäntyä. Ensinnäkin kovassa jurrissa aletaan syömään niitä omia “katkopillereitä” (että olis viel paremmat fiilikset) tai mahdollisesti aletaan käyttää niitä ryynejä ilman krapulaa asenteella “otan vaan pari rentoutumiseen, niin en juo tänä viikonloppuna” jne…
Myös se kun tottuu hoitamaan krapulansa helposti pois alta nostaa kynnystä siihen, että kykenisi hoitaan sen “luomusti” ilman kikkailuja. Kierre on täten valmis…

Lopputulos on hyvin usein huono kun juoppo sotkeutuu bentsoihin.

En tiedä auttavatko bentsot siihen pahimpaan fyysiseen olotilaan missä jo9tkut ovat olleet eli oksennuslammikossa pesuhuoneessa vuorukauden ja molemmista päistä lentää… siitä on varmaan sitten joitakin haettu sillä viimeisellä, kylmäkuljetuksella sitten…

Mietin tässä juuri että voiiko löytää sen kuuluisan “oman pohjansa” tällä tavalla? eräs putkeni juomisessa oli paljon pahempaan johtanut kuin tämä… se johti valkotakkisten (ensin tosin poliisin kyydillä valkotakkisten luokse) ja sänkyyn köysiin ja osastolle… mutta taas niin muistan elävästi sen kaiken ja pelko että toistuu sama kuin silloin…saa mut nyt oikeasti ajattelemaan… olen ikäänkuin kahden tien risteyksessä… toinen johtaa synkkään rotkoon, toinen taas vehreille niityille…

AA-palaverista palattu ja kokemus positiivinen ja vapauttava… Ohjelma on täsmälääke alkoholismiin ja on nimenomaan tarkoitettu siihen… se ei paranna päänsärkyä,eikä jalan jomotusta eikä ratkaise asuntolainasi lyhennyserää. se auttaa sinut pysymään raittiina…

Heipsan Mr. Kalsari,

Mua kiinnostaisi tietää, että minkälaisia ovat putkesi olleet? Oletko juonut aamusta iltaan, heti herättyäsi vai “tissutellut” iltaisin huomattavia määriä??? Mä kun itse juon edelleen valitettavasti joka ilta mutta en koskaan heti herättyäni. Heräilen, syön ja lähden fillarilenkille tai kavereita moikkaamaan mutta kotiin saavuttuani en osaa olla juomatta. En ole työelämässä tällä hetkellä mikä osaltaan mahdollistaa tämän jatkuvan juomisen :frowning: Tissutteluksi en tätä nimittäisi, määrät ovat kuitenkin järkyttävän suuret. Joka ilta menee 8 siideriä ja pullo valkkaria :open_mouth: Herätessäni minulla ei ole krapulaa, en oksentele, eikä päätä särje. Väsyttää toki kovin. Taitaa olla elimistö liian tottunut näihin määriin :blush: Toisaalta nukun 10-12 tuntia putkeen ja kaikki kauniit kesäpäivät kuluvat nukkuessa :cry:

En ymmärrä miksi lopettaminen ei käy mielessäni heti herättyäni. Päin vastoin, silloin olen onneni kukkuloilla: Kiva “päivä” edessä jne. Halu lopettamiseen tulee vasta iltamyöhään parin siiderin jälkeen kun taas totean, ettei tässä ole mitään järkeä.

Kyselin sinulta putkistasi kai lähinnä siksi, että voiko tästä vielä alemmaksi mennä :question:

Epätoivoinen Pinkku, joka toivoo sinulle kaikkea hyvää

ps. Bentsot on mulle kanssa tuttuja krapulanlievittäjiä, tosin muutamaan vuoteen en ole niitä tarvinnut. Varmaankin siksi, että illalla taas lisää keittoa kroppaan :imp:

Putkilot vaihtelevat 4-9päivään…on pahin on kun löydettiin keskellä talviyötä deliriumtilassa alastomana harhailemasta… siitä vietiin hoitoon ja siteisiin…siteissä olemisestani on vaan hämäriä muistikuvia + siitä suljetusta huoneesta, ei tietoa missä olen, en osaa sanoa kuka olen ja mitä on tapahtunut…

on ollut kaikea ahdistustiloja sun muita ja harhoja ja kummmallisia ajatuksia…sasista unettomuutta. Putkilot ovat yleensä alkaneet nopealla kännäämisellä aamusta iltaan, eli heti herättyä on aloitettu…onnea oli tän viimeisen putken kanssa, että juomiseni hidastui syystä tai toisesta loppua kohti… nyt hieman unettomuus vaivaa…

Onko muille käynyt myös niin että noiden putkien jälkeen jos joku tuttusi on sinut nähnyt niin hän ei enää edes meinaa tunnistaa sinua? varsinkin jos ennen retkahdusta olet päässyt hyvään toipumisen malliin…isäni ihmetteli het niin suuresti…“mikä sulla on…?? ethän sä osaa enää edes autolla ajaa”…tärisevä,säpsähtelevä ihmisraunio, joka pomppii sinne tänne kuin aropupu… puheetkaan ei ole normaalit,puhe nopeaa…sekavaa…

Lähes 3vrk yhtäjaksoisen valvomisen jälkeen siunatu 9h yöuni… Olo palasi senjälkeen ihmiseksi. Illansuussa palaveriin ja sitten lueskelen näitä tekstejä ja luen selviämistarinoita.

Hyvä Kale! Tsemiä!

Jeps…Mä kävelin itse sinne palaveriin. On montakin AA-laista jotka ei ole kävelleet tulokaspalaveriin omilla jaloilla vaan on saatu kantaa/taluttaa sinne.

Kalevi, sulla on viime päivinä ollut hyvä meininki näissä jutuissasi, niitä on ollut ilo lukea (siis mitä oot kirjoitellut muidenkin ketjuihin). Toivottavasti pääset pian nauttimaan siitä pyöräilystäkin, mikä sattuneista syistä jäi lomallasi väliin! (Muistankohan tän nyt oikein, kun se oli jossain toisessa ketjussa…) :slight_smile:

AA-palaverit ovat inspiroineet keskusteluihin… Aivan just äsken kävin korvaamassa menetettyä aikaa ajossa. Aion tehdä niin koko tämän päivän. Huomenna sataa :frowning: mietin tässä juuri että kuinka moni kuolee epäsuorasti alkoholismiin? esimerkkejä ois seuraavat

-Ajautuu epämääräisiin porukoihin juodessaan, saa puukosta tai aseesta
-Hukkuu järveen
-Ajaa autolla/mp:llä humalassa jorpakkoon toista autoa jne päin
-Jää tiellä toikkaroidessaan auton alle
-Sammuu hankeen pakkasella