Reissuun vähentäjän kanssa

Eli olemme siis lähdössä pian ulkomaanreissuun perheen kanssa ja mukaan lähtee myös muita sukulaisia. Mieheni tiedostaa,että alkoa kuluu liikaa ja övereitä tulee liian usein ja on nyt onnistuneesti vähentänytkin juomistaan. Olemme sopineet,että kotona ei juoda,jottei mopo karkaa käsistä,emme halua lasten näkevän isää humalassa. Nyt sitten tuntuu,että lomaan latautuu kovin paljon odotuksia ja miehenikin kaipaa jo rentoa olemista ja kaljoja ja paikallisia viinejä ja herkkuja. Olemme molemmat sillä linjalla,että lomalla voi juoda,kunhan ei vedä lärvejä,kuitenkin molemmat alitajuisesti pelkää,että tulee ne överit.

Kirjoittelen normaalisti tuolla kotikanavalla,mutta nyt ajattelin kysellä onko teillä hyviä ideoita miehelle tai minulle hänen tukemiseensa? Millä välttäisimme sudenkuopat. Mieheni ei siedä kontrollointia,voimme kyllä hyvässä hengessä keskustella näistäkin asioista,mutta kaupassa minun on turha käskeä ottamaan vähemmän juotavia. Itse en sinänsä stressaa,tiedän,että minulla ja lapsilla on kivaa,muu reissuseura on melko raitista onneksi,mutta toki toiveissa olisi,että tämä alkoholi ei näyttelisi suurta osaa reissullamme. Olen vielä itse raskaana,joten ongelma ehkä hieman korostuu,kun itse en juo yhtään.

Moikka Pandora

Kyllähän ainakin etelän reissuilla tulee napsittua. Jos kyseessä on ohjattua toimintaa tai siis päiviin on päiväkierroksia paikallislla nähtävyyksillä jne… .Niin ei välttämättä tule hirveesti juotua. :wink:
Muuta en oikein pysty tuohon sanomaan kun, jostain ihme syövereistä se on tuntunut aina lomalla ns.“luvallista”.
Mutta noi päiväohjelmat on vähentänyt ettei “kurlaa” liikaa :wink:

Tv. Tuppi

Katsoinkin että samainen ketju on myös lopettajissa ja ehdotuksia oli tullut . Tsemejä

Kiitos Tuppi viestistäsi,

Niinpä,jotenkin se vaan on,että lomalla on lupa juoda ja loma ei tunnut lomalta,jos pitää raitistella, ravintola-ateria ei tunnu miltään ilman viiniä jne. Jne. Meillä korona meneekin aika kivasti,mutta just kohtuudessa pysyminen on miehelle usein vaikeaa,ja sitä mietinkin miten se mahtais onnistua,mutta eihän siihen mitään ihmelääkkeitä ole,kun antabusta ei halua lomalle ottaa :wink:

Mutta joo,koska meillä nyt on mennyt ihan kivasti,niin uskon,että eiköhän sitä lomakin hyvin suju kaikesta huolimatta. Ja päiväreissut ja nähtävyydet toki osaltaan rajoittaa juomista!