No, et tätä koskaan lue ilmeisesti mutta pakko silti sanoa, että jos sen kaltaisen hyväntahtoisen omakohtaisiinkin perusteluihin ja toteamuksiin kuin itselläni, saat katsottua sellaisten lasien läpi että kyse olisi rahapelin lobbaamisesta piiloviestinnässä niin tuota noin… 
Mutta sinä ajattelet asioita nyt sen verran mustavalkoisesti ja omalta kannaltasi selvästi, että ihan avoimeen rakentavaan ja mielipidepohjaiseen keskusteluun ei ilmeisesti ole oikein nyt mahdollisuutta ollut.
Se kannattaa kuitenkin vain huomioida, että “pohja” on jokaiselle henkilökohtainen ja ei nyt missään nimessä kannata sortua tällaisessa asiassa samaan kuin esim. päihdekeskusteluissa yleistä, eli on “kovat vetäjät” (piikissä raja kai…) ja on “muut” (eli ihan noviisit vaikka kaikki muu kaatuisi piikistä alaspäin kitusiin…). Kyse kun on tosiaan vielä paljon subjektiivisemmasta ja omakohtaisesta, täysin näkymättömästäkin ongelmasta useimmiten niin eihän tällaisissa nyt voikaan kuin jokainen kertoa oman versionsa ja mietteensä. Edes “tuolla ulkona”. → Koska jos olet jonkin mömmön tai viinan vaikutuksessa ja se on sinulle ongelma niin se nyt jo näkyykin, mutta tässähän mennään TÄYSIN sen mukaan mitä kerrot itse, jokainen muodostaa siitä oman mielikuvan. Vaikka stereotypiaakin totta kai on, kuten kaikessa muussakin asiassa kun vertailla aletaan.
Sehän on siis aivan henkilöstä kiinni. Toisen pohja ovat luottotietojen menetys, toisen se kun ensimmäisen kerran alkaa elämänkumppani puhua vakavasti asiasta, toiselle se kun lähtee kämppä alta, ja joku vain yksinkertaisesti pari kertaa jonkin ostoksen jäätyä tekemättä pelaamisen takia, huomaa asian olevan ongelma. Mutta eihän se nyt ikinä asiaan kuulukaan että aletaan katsoa jotakuta toista kieroon vähän kuin AA-kerhossakin joskus on niin kuppikuntaista väkeä, että "jaha, tänne tuli taas tuommonen joku nuori alle 30v meidän vanhojen TOSI juoppojen 50-60v ukkojen joukkoon, sillä mitään ongelmaa ole, pari kertaa käy täällä mieltään rauhoittamassa tai jostain ohjaussyystä ja häipyy juomaan maitoa… Nii, mutta voi se maksa olla hajalla ja elämä romutettu jo 30v aiemminkin kuin jollain toisella vaikka ei ihan sillan alta olisi koukattukaan.
Joten ehkä kuitenkin kannattaa ottaa aina kaikki muutkin huomioon ja johan se on kauhea stressi jos alkaa nimimerkin taakse katsoa muutamalla kirjoituksella perustellen mielessään, että noniin tää on tällanen ja tää on tällanen. Tää ei ole selvästi peluri kun ei halua polttaa jokaista peliautomaattia eikä ole liian kriittinen ja tuolla menee selvästi liian hyvin, ei sekään oo aito peluri. Eli Jani hyvä, jos sinä itse olet mielestäsi kokenut sen the pohjan ja olet siellä ilmeisesti mielestäsi edelleen, niin eiköhän sen ole kokenut jokainen omalla tavallaan, moni luultavasti useamman kerrankin… Versiot ja tarinat vain erilaisia.
Jos nyt sanon esimerkkinä, niin jos sanoisin summan jonka olen pelannut itse, se olisi luultavasti monen korvaan “uskomaton, eihän se ole mahdollista!!!” (siis ainakaan ei-pelaavan). Ja itsekin lopetin ennen sitä lopullista…