RAY voi mun puolesta haistaa paskan

1. Saatat tuntea ongelmapelaajan, et vain itse sitä tiedä. Esim. Minä (ja monet muut) olen aika hyvin salannut pelaamiseni kavereiltani (lue. kaikilta). He tietävät että olen pelannut “paljon” baareissa, mutta heillä ei varmasti ole yhtään käsitystä paljonko olen oikeasti tuhlannut rahaa (nettiin ja kaikkiallle yhteensä).

2. Tosta tuplauksesta tuli vaan mieleen että sanotko kavereille jotka yrittävät lopettaa tupakan polton että miksi et voin lopeta koska siinä tiedät että siinä ei ole järkeä (on epäterveellistä).

3. RAY saattaa tehdä jotain hyväntekeväisyyttä rahoilla, mutta suurin osa rahoista tulee pelirippuvaisilta. RAY myös tuhlaa rahojaan kaikenmaailman virkistysreissuihin.

4. Sinun on helppo huudelle siellä, koska sinulla ei ole mitään hajua peliriippuvaisuudesta. Peliriippuvuus on sairaus, kuten diabetes. Oikealla ruokavaliolla voit pitää sen kurissa, mutta heti kun syöt jotain väärää niin oireet palaavat!

kiitos Newlife.

ei minulla ole enää mitään menetettävää. toivon että saisin edes jotain hyvää aikaan tällä taistelulla.

26.4 on poliisitv jaksossa parin minuutin pätkä pikavippikierteestä.

alkon monopoli on VASTUULLINEN JA ALKOHOLIONGELMAA EI OLLA SALATTU ja apua saa hyvin!!!
alkoholisteille sentään annetaan hyvät mahdollisuudet toipumiseen!!!
alkoholi on hyvä asia kun pysyy kohtuudessa.

samaa toivon rayltakin.

Newlife asiaa:)

peliongelma on niin suuri häpeä (koska sitä ei tunnusteta sairaudeksi). se salataan viimeiseen asti kunnes
kulissit kaatuu.

peliongelma tulisi olla verrattavissa huumeongelmaan. sitä on PAKKO SAADA vaikka tietää lopputuloksen.

HUUMEONGELMAAKIN PEITELLÄÄN KOSKA:

elämme HYVINVOINTIVALTIOSSA!!!

RAYLTÄ SUORA TUKI HUUME JA PELIONGELMAISILLE!! KOULUTETAAN OIKEITA AMMATTILAISIA,
MIELELLÄÄN IHMISISTÄ JOILLA ON AIKOINAAN OLLUT ONGELMA ITSELLÄÄNKIN JA JOTKA
OVAT TOIPUNEET (SANOTAAN VAIKKA SELVILLÄ VESILLÄ MIN5V) JA JOILLA OIKEA HALU AUTTAA .

LISÄKSI VIIMEINKIN JOKU PUOLUEETON VALVOJA JOKA KATSOO ETTÄ TUET MENEE VARMASTI APUA TARVITSEVILLE ETTEI TUKI MILJOONAT JÄÄ SÄÄTIÖIDEN JOHTAJIEN TASKUUN!

Oliko siitä eilisestä Iltalehden jutusta netissä mitään tai saisko sen jutun skannattua tänne foorumiin…

juttelin toimituksen kans ja lupas ottaa yhteyttä asian tiimoilta. pitäisi onnistua. yritän saada sen juttuni huomiseksi!

-päät pystyyn ja tulta päin-

[quote=“Daisy sister”]
Hei,
en ole ongelmapelaaja enkä tunne henkilökohtaisesti ketään sellaista. Luin tämän ketjun ihan työhöni liittyvästä mielenkiinnosta, ja haluaisin kommentoida muutamaa esiin nostamaanne argumenttia.

Ensinnäkin vastuunotto omasta toiminnastanne on hämmästyttävällä tasolla. RAY:n paskamasiinat ryöstävät teidät, ja näitä RAY:n toimintoja pidetään yllä teidän, ongelmapelaajien, persnahasta kiskotuilla kolikoilla.

En siis nyt oikein ymmärrä. onko RAY:n vika, että ette hallitse pelaamistanne ja ette ole hakeutuneet avun piiriin? Väitteenne ovat yhtä naurettevia kuin alkoholistien, jotka syyttävät viinaa omast atilanteestaan. Kukaan ei juomatta alkoholisoidu, eikä RAY vie kenenkään sellaisen rahoja, joka ei ihan itse niitä masiinohin hakkaa. Joten syyttely pois ja peili käteen. Jos tiedätte, miten toivotonta tuplaus ym. touhu pelikoneiden kanssa on, niin miksi teette sitä sitten aina vain uudelleen? Eihän sellaisesta voi syyttää kuin itseään. Sieltä se syy löytyy, vaikka vaikeaahan se myöntää on. Apua on kyllä tarjolla.
/quote]

Tässä on nyt vain se ristiriita, että Suomessa alkoholin haittoja yritetään rajoittaa alkoholin saatavuutta vaikeuttamalla. Ray on taas monopoli, joka yrittää jatkuvasti aggressiivisesti kasvattaa liikevaihtoaan vuosi vuodelta, että saisi ilmeisesti jakaa lisää rahaa.
Milta kuulostaisi, jos Alko alkaisi lisäämään joka kauppaan omia itsepalveluautomaattejaan ja julistaisi samaan aikaan omaa vastuullisuuttaan ja monopolin välttämättämyyttä alkoholihaittojen vähentämiseksi?
Hyvin monessa maassa uhkapelien saatavuutta rajoitetaan voimakkaasti. Käydessäni kerran New Yorkissa, niin peliautomaatteja ei näkynyt missään. Syykin selvisi, New Yorkin osavaltiossa on uhkapelaaminen kokonaan kielletty.

totta Dokogambler. ja lisäksi alkoholiongelma on näkyvää että tavalliset tallaajat ei voi olla näkemättä
alkoholiongelmaa.

seuraakin 1000 taalan kysymys. tavallisten “ei ongelmaisten” ihmisten silmissä tulemme varmaan ikuisesti
olemaan se ihmiskunnan pohjasakka koska RAY ON KÄYTTÄÄ KYMMENIÄ MILJOONIA AIVOPESTÄKSEEN IHMISET AJATTELEMAAN NIIN!!! joten… RAYTA ON HORJUTETTAVA JA SAATAVA AJETTUA NURKKAAN JOTTA SAISIMME EDES HIUKAN TOTUUKSIA PÖYTÄÄN, ELI SILLOIN SAISIMME PIENEN MAHDOLLISUUDEN VAIKUTTAA!!!

RadioSuomipopilla pyörii tälläkin hetkellä RAY:n kampanja “Arjen helpottajat”. Hoh-hoijaa…

radiosuomipop.fi/kilpailut_iso.php?k=107

taistelu totuuden esiintuomisesta valtion pelimonopolin toiminnasta on alkanut :smiling_imp:

TÄTÄ RAY PELKÄÄ:

kun tarkasteluun otetaan 5% eniten pelaavista, he tuottavat jo noin puolet kaikista peliyhtiöiden tuotoista. (STM 2007, 59; Suomalaisen rahapelaamisen vuosikirja 2009; Tammi 2007.)

morientes.

laitoin iltaleehteen tekemäni jutun nyt levitykseen ja se löytyy KAIKKI PUNAISELLE viestiketjusta.

kommentoikaa, antakaa parannusehdotuksia, ihan mitä vain. uskon että teen hieman pidemmän

haastattelun poliisitvlle. nyt olisi mahdollisuus vaikuttaa :exclamation:

tässä poliisitv haastattelu 26.4.2012 pikavipeistä:

areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/1492262

Joskus kirjoitellut täällä ja lueskellut, en muista millä nimimerkillä… on niin iankaiken, joten “huudan puskista” nyt näin. Mutta eipi se asiaa muuta…

Mutta Jani tämä ei todellakaan ole mitään kettuilua tai piikittelyä, sanon vain ihan neutraalisti:

Harva tiedostaa ongelmansa niin perusteellisesti kuin teikäläinen, eli isot pointsit sille. Myös jokainen asialle kasvojen antaminen on yhtä lailla hyvin fine.

MUTTA, ethän nyt tee tästä asiasta henkilökohtaisen paranemisprosessin ohella hieman liian yhden miehen ristiretkeä ja riippakiveä itsellesi sitä “suurta ja pahaa vastaan”. Jotenkin nyt tuntuu, että sinulla on melkomoinen raivo päällä -vaihe, eli olet hiffannut ongelman juuria myöten, mutta myös olet vähän kanavoimassa/kanavoinut sen melkoisella draivilla peiliin katsomisen ohella ongelman alkulähteen suuntaan. Ei vain voi olla miettimättä, että itsellä oli aikanaan tuttu joka joi sisuskalunsa vars. nuorella iällä todella huonoon kuntoon ja pakkolopetti, mutta löysi elämäänsä myös jotain uskonnonsuuntaista (kukaan ei oikein tajunnut ideologiaansa kieltämättä…). Alkoi kirjoittaa sellaisella raivolla alkoholimainontaa vastaan sinne ja tänne, sekä löysi epäkohtia jokaisessa kohdassa alkoholinmyyntipolitiikkaa…

Pahimmillaan kantoi kylttiä erään kaupungin Alkon nurkalla ja kehoitti suureen ääneen ihmisiä olemaan menemättä tuonne “turmiolliseen markkinapaikkaan, josta ei seuraa mitään hyvää jne…”. Jotenkin kanavoi raittiutensa totaalisen epäterveesti tuohon viinapirun kitkemiseen pois maasta… Ja kuoli pahaan verisuonikohtaukseen jatkettuaan aikansa. Eihän mitään suoraa voinut sanoa asiasta, mutta ylenmääräisillä kierroksilla ja verenpaineen nostolla kieltämättä ehkä hieman liian yhden ihmisen stressattavaksi turhista asioista ja hyödyttömällä tavalla… -ei VARMASTI ainakaan ollut mitään positiivista vaikutusta. No pitihän se raittiina tietty kun kanavoi vihaa mutta kuitenkin…

Jotenkin vain näen sinut Jani tuossa samassa tilanteessa nyt kuin tuo kaveri… Jos itse tiedät rajasi ja tuo on nyt tosiaan se The juttu miten haluat elää ja prosessoida asiaa niin on sitä huonompiakin tapoja. Mutta ihan omat voimavarat ja rajat kannattaa tunnistaa. Eli lyhyesti jos tiivistää, älä anna homman mennä yli. Itse tiedät missä kohtaa se tapahtuu, vaikutat ihan järkevältä kaverilta kuitenkin etkä miltään rasittavalta yksipuoliselta julistajalta, kuten monet jotka jonkin paheen lopettavat ja kääntyvät 110% sitä vastaan sen jälkeen. Ei se esim. päihteiden vaihto uskontoon aina ole kaikista parasta terapiaa, vaikka toki ensikädessä aluksi hengen varmaan pelastaakin… Mutta kun monesti sitten tapahtuu niin että toisen osa-alueen hc-ongelmasta hypätään suoraan toisen osa-alueen hc-ongelmaan. Ymmärtänet pointin…

kyllä minulla pää kestää ja vien tämän asian niin pitkälle kuin tarve vaatii!

tiedän että saan paljon vihaa ja vastustusta osakseni. tiedostan ja hyväksyn sen.

aika näyttää miten tässä käy. toivon että saisin perhosvaikutuksen aikaan.

kaikkea hyvää AIDOILLE peliaddiktiosta kärsiville täällä valtissa.

Tjuu no enpi nyt usko että kauheaa vihaa ja vastustusta tulee. Ray on toisille kansanterveyttä ja pari kolikkoa kauppareissulla Pottiin, toiselle taas ihan muuta… Ja pelaaminen ylipäätään. Subjektiivinen asia, josta mielipiteet jakautuvat tietenkin kuten kuuluukin.

Mutta pointti oli vain, ettet nyt polta itseäsi turhaan loppuun ns. yhden asian miehenä siten että jäät ihan ikuisuuksiksi kiinni tähän. Elämä on kuitenkin muutakin kuin asioiden vastustaminen, joskin ainahan omia mielipiteitä ja ideologioita kannattaa olla.

Olen itsekin pelannut varmaan talon verran vähintään ja eiköhän pari ihmissuhdettakin ole lähtenyt kun aikaa on jakanut hieman väärin… Ymmärrän hyvin kiukun koneisiin ja peleihin, mutta minulla taas jakautuu ajattelu sen suhteen että mikä on tarjoajan vika ja missä kohdin astuu mukaan oma moka ja tilanne joka on itsestä kiinni jo. Mutta täysinhän se on omakohtainen juttu miten asian näkee ja vain itse kunnolla pelannut tietää mistä siinä kyse on. Mikä kenenkin pohja on milloinkin.

Eli asiasi on hyvä, mutta aina tosiaan joskus kannattaa tunnistaa tuulimyllyt. Se oli se idis.

kirjoituksista päätellen olen vakuuttunut että et ole mikään peluri joten älä tuhlaa minun aikaani
tuollaisella muka huolta pitävällä valistuksella.

kun pelimonopolin omistaja on valtio niin herran pelossa kukaan ei uskalla puhua ääneen silmiemme
edessä tapahtuvasta valehtelusta,ahneudesta,lahjusten ottamisesta,politiikkojen ostamisesta…
voi voi lista on loputon… kansan on aika saada tietää ainakin osa totuudesta. uskoo ken haluaa.
elämäni on muutenkin päin vittua eikä henkikultanikaan ole paskankaan väärti joten en voi juuri
mitään menettäkkään.

ystävällisin terveisin jani perttamo

musiikiksi valitsen hienon kipaleen linkin parkilta:

Linkin Park - One Step Closer Lyrics

youtube.com/watch?v=F_wtHnZy … ure=relmfu

ai ni: HYVÄÄ VAPPUA:)

Onneksi olkoon!Uskalsit tehdä mitä moni muu ei uskalla.Itse en edes uskalla mennä mihinkään keskustelu ryhmään siksi että hävettää jos joku saisi tietää että olen yksi niistä jolla on tämmöinen ongelma.Nyt on varmasti helpompaa taistella kun kerran on tuonut asian omalla nimellä esille.
Tarvittaisi näitä taistelijoita lisää joten ongelma nähtäisiin peliongelmaisten näkökulmasata eikä pelkästään Rayn
tuloksentekemisen ja hyväntekeväisyyden näkökulmasta.
Kaikki rahankerääminen on ihan hyväksyttävää mutta hyväksikäyttö ei ole.Olen kyllä sitä mieltä että peliongelmaiset käytetään tietyllä tavalla hyväkseen koska eivät pysty pelamaan muutama euro silloin tällöin huvin vuoksi.
Toivotan sinulle oikein Hyvää Vappua

jani: ethän nyt sitten vain ala jaotella jopa pelureita tarpeeksi ja ei-tarpeeksi riippuvaiseksi tai jopa arvoiseksi “tuhlaamaan sinun aikaasi”. Että olisi vain “me ja muut”… siitä tulee nimittäin äkkiä “minä ja muut”.
Voit olla varma että minä olen peluri, toipuva sellainen mutta peluri yhtä kaikki, silti olen samaa mieltä kuin nimimerkki “en muista”.

Minun prioriteeteissani oma pelaamattomuus menee perheen ja monen muun seikan ohella kaukana edellä siitä, että lähtisin taistoon rayta tai mitään muutakaan vastaan. Silti voin olla sitä mieltä että ray ei ainakaan helpota peliongelmaisten elämää saatavuudellaan.

Kaikkea hyvää,
theyoda

en vain siedä valehtelua edes teiltä piste

ja koska täällä te moderaattorit sepitätte tuulesta temmattuja juttuja saa minut melkein oksentamaan.

mutta eniveis. olen saanut täältä mitä tarvitsin ja pääsette jonkin ajan päästä eroon, sen lupaan.