rattijuopumus ja lääkitys

Poliisi nappasi kiinni ylinopeuden takia kun olin tulossa yö duunista. Epäilivät huumeita silmien takia ja tekivät tikkutestin jossa tuli buprenorfiini punaiselle. Kerroin lääkityksestä resepteineen mutta raahasivat verikokeisiin. Mitä verikoe kertoo noista aineista. Mulla bentsoja ja norspan 30 kipulaastari eli aikalainen lääkitys. Näkyykö testissä kaikkien lääkkeiden pitoisuudet kun haastattelussa olin sen verran hämilläni etten muistanut sanoa kaikkia tabuja joita olin syönyt-respat on ja invakortti eli hoitava lääkäri katsonut ajamisen olevan mahdollista. Miten prosessi etenee ja kuinka kauan verikokeissa menee aikaa saada vastaukset. Onko kliinisellä tutkimuksella merkitystä, se meni niin kuin en olisi lääkkeitä ottanutkaan.

Huomenta!

Heräsin spontaanisti valvomaan. Valitettavasti en osaa neuvoa sinua vaan päinvastoin kysyisin neuvoa eli ottivatko väliaikaisesti kortin pois? Mulla on lääkärin määräämä bentsolääkitys sähköisellä reseptillä eli ei olisi ratsiassa näyttää mustaa valkoisella. Toivottavasti asiasi järjestyy nopeasti parhain päin! Kirjoittele miten asia eteni.

t. Juhani

^^/^ Ei sillä mitään väliä pitäisi olla, muistitko kaikki ottamasi lääkkeet siinä paikassa mainita. Jos sulla on respat kaikkiin aineisiin, jotka verikokeissa näkyvät ja vielä tuo lääkärin puoltokin ajaa lääkkeissäsi(Laillisten reseptilääkkeidensä vaikutuksen alaisena saa ihan yleensäkin ajaa, mikäli kyse ei ole ammattiautoilusta), niin ei tuosta rattijuopumussyytettä tule. Jos isompaakin ylinopeutta kaahailit, niin siitä napsahtanee syyte liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, mutta se on ihan eri rikosnimike, kuin rattijuopumus. Ensin mainittuun kun voi aivan hyvin syyllistyä, vaikka ei olisi eläissään ottanut mitään Buranaa ja kotikaljaa kummempaa.

E-respat saa kyllä tulostettua ihan paperille. Mulla on myös säännöllinen PKV-lääkitys ja silloin kun autolla ajelen, kuljetan noita lappusia mukanani, niin pääsee sitten helpommalla, jos tikkaria tullaan suuhun työntämään. Noin ei kyllä ole mulle kertaakaan käynyt, vaikka ihan peruspuhallusratsioissa on pysäytetty. Se tikuttaminen kuitenkin kustantaa sen verran, etteivät poliisit ihan randomisti jokaisella pysäyttämälleen kuskille sitä tee, mikäli on ajellut nätisti sääntöjen mukaan ja muutenkin ihan asiallisesti käyttäytyy, eikä vaikuta päihtyneeltä.

ei respat auta mitään poliisi vie siinäkin tapauksessa verikokeisiin-minunla piti syynätä kyynäpäätkin etten vedä ränniin määrättyjä lääkkeitä. Kysyi poliisilaitokselta prosessin kulkua ja tärkein on oikeuslääkärin lausunto-voin olla tämän mielestä rattijuoppo vaikka lääkitys olisikin ihan oikein otettua,joten lääkäri vs oikeuslääkäri niin aevaahan sen ketä uskotaan…

Aika uskomatonta! Kyllä minä olen ymmärtänyt että verikokeella tarkistettaisiin ettei ole ylittänyt respassa olevaa määrää lääkettä X.

t. Juhani

Moi tiina67!

Olisi mukava kuulla miten asiasi on edennyt?

Paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää Sinulle!

t. Juhani