Olen raskaana rv 11+5. Heti kun plussasin lopetin iv-käytön, amfetamiinin, alkoholin ja lääkkeet. Tupakkaa valitettavasti menee vielä muutama mutta senkin lopetan kyllä. Hakeuduin korvaushoitoon, kysyin kannattaako minun lopettaa subutexiä nyt ja he suosittelivat korvaushoitoa. Siellä kysyivät kumpaa käytän ; subutexiä vai suboxonea ja vastasin subutexiä. Siihen totesivat että hyvä, koska naloksinin vaikutuksesta sikiöön ei tunneta. Ja niinhän se onkin, tarkistin eilen viimeksi joka oli muokattu 10.10.2020 että ei tarpeeksi tietoa. Eilen kun pääsin osastolle missä hoito aloitettiin ja pääsin lääkärin vastaanotolle, lääkäri määräsi alkuun 2mg xonea + 2 15mg opamoxit, tänään nostettiin 4mg. Kysyin lääkäriltä että eikö mulle nimenomaan pitänyt antaa normaalia (käsitin niin siinä ensimmäisessä tapaamisessa) niin lääkäri vastasi että nykyään tiedetään ettei se aiheuta sikiölle mitään vaaraa ja tämä osasto ja poli erikoistunut nimenomaan suboxoneen jne… Tänään tulee mun oma lääkäri ja aion tarkistaa asian. Aion myös soittaa sinne missä mulle lähete tänne laitettiin että onko tämä nyt ihan oikein.
Mutta kysymys kuuluu; onko täällä muita äitejä jotka on raskausajan ollut suboxonella? Vai saitteko normaalia? Toi xone on muutenkin ihan paska, se ei toimi mulla yhtään kärsin edelleen hirveistä refloissa että niskakin on ihan paskana.
Hei mulla on aikoinaan raskausaikana aloitettu korvaushoito suboxonella. Se oli minulle kovapaikka mutta vauvan vointi oli tärkeä. Itsellä ei tullut mieleen mahdollinen allergia naloksoniin. Luotin siihen että ammattilaiset seuraavat vauvan vointia tarkoin ja kaikki menikin todella hyvin. Vieroitusoireita myös seurattiin ja annosta nostettiin tarpeen mukaan . Minulle lääkäri sanoi että vieroitusoireissa minun ei kuulu olla ja se ei ole sikiölle hyväksi joten alussa sitä siis nostettiin niin että oli hyvä olla. Luottaisin lääkäreihin ja siihen että he tietävät mitä tekee, heille myös on tärkeää vauvasi vointi