Kiito, SylviaPlaa, hyvästä puheenvuorosta.
Varmasti osa naisista vierastaa kovin ääriraittiita miehiä. Ymmärrettävää, jos elämäntavat ovat kovin erilaiset kuin itsellä , tökkiihän se.
Tai ainakin sen pelätään tökkivän.
Jos jommallekummalle juominen on kovin tärkeä osa elämää, ja toinen on kovin fanaattinen niin kontrasti voi olla liian suuri.
Mutta, uskoisin, että ainakin yhtä suuri osa naisista on sellaisia joille juominen ei ole niin merkittävä asia, että se olisi ihan ensimmäisten kriteerien joukossa ystävää valittaessa. Muistaakseni minulta on aika harvoin tutustumistilanteissa kysytty koko asiaa -ihan muista jutuista on yleensä keskustelua syntynyt ja joskus, hyvin sattuessa, siinä on sitten huomattu että mielenkiintoa toisiamme kohtaan vois olla enemmänkin. No joo, onhan tutustuminen joskus tapahtunut ympäristössä jossa asia on itsetsään selvä ollut, kun on ravintolan tai baarin pöydässä tavattu, siinähän se vastaus esittämättömään kysymykseen on nenän edessä pöydällä ollut.
Taitaa muutenkin olla niin, että jos jonkun asian suhteen itsellä on kovin ärhäkänehdottomat mielipiteet, ei kannatta keskustelua ennestään tuntemattoman ihmisen kanssa aloittaa niiillä. Pelottavathan ne, olipa asia itsessään vaikka kuinkakin kannatettava.
Niin, varmasti alkoholin käyttämättömyys on joskus suoranainen este tutustumiselle. mutta, kun joissakin tapauksissa, olen huomannut, sen jotkut nais-ihmiset laskevat suorastaan eduksi, niin eiköhän se kuitenkin aikalailla tasoihin mene? Jotkut naiset kun ovat myös toisinpäin kovin ehdottomia, torjuvat heti jos huomaavat miehet ns. viinaan meneväksi.
Ja suuri osa ei kai pidä tuota asiaa tärkeimpänä?
Niin, mitenkähän sitten omalta kannaltani ajateltuna? Haluaisinko edes naista jonka kriteerinä seurustelulle on se, että minun pitäisi osallistua juopotteluun? Tuskinpa. Enkä myöskään sellaista jonka ensimmäisenä kriteerinä olisi se että olen absoluuttisen raitis. Kovin nimittäin tuntuisi ahdistavalta olla sellaisten sääntöjen puristuksessa.
Asiassa kai voitais miettiä tilannetta toisinkin päin? Miehen suhtautumista naisiin?
Minä esimerkiksi en asettaisi kriteeriksi naisystävän suhteen semmoista että pitäisi olla joko absolutisti tai juoppo tai jotain tarkoin määriteltyä siltä väliltä.
Toinen asia, ihan erillinen, on se, että holtitonta ja tolkutonta käyttäytymistä en tietenkään katseli sen enmpää selvältä kuin juoponeeltakaan. Mutta se on tosiaan ihan eri asia. Kaikki kun eivät muutu alkukantaisiksi villi-ihmisiksi pienessä pöhnässäkään, aika usealla se sivistys on sen verran syvemmällä ettei heti karise pois päältä. Ja jotkut ovat kohnoja selvänäkin, ei siitäkään mihinkään pääse.