Päiväni murmelina, sitähän tämä on. Elokuva on varmaan kaikille tuttu, mutta joo, ei se alkoholittomuus avannut mitään paratiisin ovia.
Elämästä tuli kohdallani jotenkin sellaista seesteistä ja rauhallista. Uskon taas tulevaan, eikä minun tarvitse öyhöttää kaikista maailman asioista, kaikilla mahdollisilla somekanavilla. Vihan määrä väheni ja ymmärrys monenlaisista asioista kasvoi, älkääkä kysykö miksi näin kävi, en tiedä vastausta. Kai ne aivokemiat jotenkin muuttuu, kun niitä ei jatkuvasti marinoi alkoholilla.
Täytyy tästä matkasta nyt koettaa nauttia. Joku sanoi, että aivot voi jotenkin pakottaa hyvälle tuulelle. Minä koetan tässä arjen keskellä työn ohessa katsella, mietiskellä ja ihmetellä kaikenlaisia juttuja ja nimenomaan sieltä positiivisesta vinkkelistä. En olisi uskonut, että joskus sanon näin, minut on aina mielletty sellaiseksi kiukkuiseksi vastarannankiiskeksi ja olin siitä joskus muka oikein ylpeä.
Mun edellinen raitis jakso kesti 1,5 vuotta, mutta se ei sillon antanut oikein mitään säväreitä, eikä mikään muuttunut, niin aloin tissutella uudelleen. Ajattelin kierosti, että kaikkialla juodaan vähän joka päivä, joten hyvin minäkin voin. Tämä nykyinen jakso on kestänyt yli kaksi vuotta ja on ollut jotenkin erilainen, sellainen pysyvä tasainen olotila on saavutettu tai en ainakaan kaipaa enää alkoholia minkään asian tehostamiseen.
Mielenlaatua voi parantaa monella tavalla. Mainitsen tässä muutamia, jotka toimivat omalla kohdallani. Lopetin kaikenlaisten uutisten seuraamisen, en noteeraa niitä enää mitenkään. Aivan sama mitä maailmalla tai vaikka naapurin pihalla tapahtuu, ei kiinnosta. Politiikan seuraamisen olen myös lopettanut. Se on aivan sairasta teatteria. Sometilit on jäädytetty. YouTube on satunnaisesti käytössä ja sieltäkin katselen aivan toisenlaista sisältöä, kuin aiemmin. Tiedän kyllä, että maailma kiehuu, mutta en kuormita sillä itseäni. Somessa roikkuminen myrkyttää mielen.
Vitamiineista oli täällä puhetta. Kannattaa muistaa, että sekin on iso bisnes. Varmaan jotain hyviä perusjuttuja siellä on, mutta säännöllinen vuorokausirytmi, hyvä ravinto ja kohtuus muussakin suorittamisessa auttaa varmasti jaksamaan. Halpa C- vitamiini ja varmaan se D ja K on ne mun suosikit, jos jotain pitäisi nostaa esiin.