Tässä ketjussa voi keskustella vaikkapa opiskelusta, ammattiopinnoista tai muusta opiskelusta.
Mutta arvatkaa mitä!
Minä, minä, minä aion opiskella joko metronkuljettajaksi tai raitiovaununkuljettajaksi. Laitoin jo yhteydenottopyynnön Stadin Ammattiopistoon kyseisiin opintoihin liittyen.
Idea iski päähäni tänään, kun kuulin metrossa kuulutuksen jossa sanottiin: “Metroliikenteessä on epäsäännölliset vuorovälit johtuen henkilöstövajeesta”.
Koska olin seitinohuessa päiväkännissä, päätin että asialle täytyy tehdä jotain.
Minähän siis olen aiemmalta koulutukseltani sosionomi (amk). Ja lähihoitaja. Ne ovat duuneja, joista voisin sanoa “I´m done!”
En siedä ajatusta edes siitä, että minun pitäisi kohdata joku ihan kiva päihdekuntoutuja ja jutella hänen kanssaan mukavia 40 minuuttia. Saati että minun pitäisi auttaa jotakuta taas. Nykyisin riittää että autan itseäni tarpeen vaatiessa.
Annoin kaikkeni vuosina 2010 - 2021. Muistan kaikkia asiakkaita/potilaita hyvällä. Uskon että niin hekin minua. Se kortti on minulta kuitenkin nyt katsottu. Olen siitä onnellisessa asemassa, että voin huvikseni loikkia ammatista toiseen.
Minusta tulee metrokuski tai ratikkakuski. Ajelen pitkin kaupunkia ja saan palkkaa melkein yhtä paljon kuin sosiaalityöntekijä. Tulen kertomaan tästä urakehityksestäni tässä ketjussa.
Otsikko tulee muuten Problemsin biisistä:
youtube.com/watch?v=ur9EkMmuJTA
Onko sinulla ammatilliseen koulutukseen liittyviä suunnitelmia tai ajatuksia?